اخبارهمه

حجت الاسلام عزیزی:یکی از افتخارات اصلی نماز جمعه منطقه داریون وجود نیروهای جوان است

خبرنگار:موسی بذرافشان|

امام جمعه  منطقه داریون در خطبه اول ضمن دعوت به تقوای الهی و دوری از محرمات در مورد مواظبت در حق الناس و از جمله رعایت حق و حقوق همسایه مطالب و احادیثی را بیان نمود.از جمله در روایت دارد که جبرئیل در مورد همسایه به قدری سفارش کرد که پیامبر اکرم (ص) می فرماید: من گمان کردم همسایه از همسایه باید ارث ببرد.

وی در خطبه دوم نیز ضمن دعوت به تقوای الهی و دوری از محرمات در مورد سابقه نماز جمعه از صدر اسلام و همچنین اهمیت نماز جمعه از دیدگاه روایات احادیث وروایاتی را ایراد کرد.از جمله در روایتی از امام صادق (ع) نقل شده است که می فرمایند:خداوند مومنین  را بوسیله سوره جمعه مورد اکرام و احترام قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین عزیزی امام جمعه منطقه داریون
حجت الاسلام والمسلمین عزیزی امام جمعه منطقه داریون

خطیب نماز جمعه با اشاره به 5 مردادماه، سالروز اولین اقامه نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: امروز برگزاری نماز جمعه در سراسر کشور از برکات این نظام و انقلاب به حساب می آید و به نقل از حضرت امام خمینی(ره) گفت: نماز جمعه که همایشی از از قدرت سیاسی و اجتماعی اسلام است باید شکوهمندتر و پرمحتواتر اقامه شود.

حجت الاسلام عزیزی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که نماز جمعه قلب فرهنگی یک شهر و به منزله قرارگاه ایمان، تقوا، بصیرت و اخلاص است از کلیه کسانی که در برگزاری این اجتماع شکوهمند و دشمن شکن تلاش کرده اند از جمله از دهیاران، شوراهای اسلامی   و بخشدار بخش مرکزی شیراز تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت : از افتخارات نماز جمعه منطقه داریون این است که در بین نماز جمعه های استان فارس از نیروهای جوان برخوردار است.

وی در مورد مسائل جهان اسلام و منطقه خاورمیانه، به کودتای نافرجام ترکیه اشاره داشت و در این رابطه افزود: موضع نظام جمهوری اسلامی ایران، محکوم نمودن ترور است.

خطیب جمعه داریون در رابطه با مسائل داخل کشور، با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری، به عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، افزود: اقتصاد مقاومتی یک معنایش این است که ما به درون بنگریم و به داشته های خود بیندیشیم.

وی در پایان از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران جهت شفاف سازی موضوع حقوق های نجومی تقدیر و تشکر نمود.

slides

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا