اخبارهمه

مشروح خطبه های نماز جمعه داریون به امامت حجت الاسلام بنی هاشمی

خبرنگار:خلیل اسدی|

نماز جمعه این هفته شهر و منطقه داریون با حضور انبوه مردم شهر و روستاهای همجوار به امامت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا سید عباس بنی هاشمی ، امام جمعه موقت برگزار شد.

خطیب موقت جمعه در ابتدای خطبه اول ، نمازگزاران را ضمن دعوت به تقوای الهی و دوری از محرمات ، تقوی را تنها عامل بازدارنده انسانها در مقابل هرگونه خطا و اشتباه و معاصی دانستند.

namazjomae

وی با استنادی به قرآن کریم گفت: قرآن کریم مکرراً عاقبت نیک و خوب را مخصوص کسانی می داند که تقوای الهی را رعایت کرده و مطیع اوامر الهی بوده اند و عاقبت شر و بدی را مخصوص کسانی می داند که تقوای الهی را رعایت نکرده و با احکام و شعائر الهی لجاجت کرده اند.

حاج آقا بنی هاشمی ضمن تبریک دهه کرامت و ولادت باسعادت حضرت فاطمه معصومه(ع) به دختران و بانوان نمازگزار افزود:: به برکت وجود مبارک حضرت فاطمه معصومه در شهر مقدس قم، این شهر به عنوان قطب بزرگ علمی – مذهبی و دینی در کشور و جهان شناخته شده است و در کنار مرقد کریمه اهل بین، علما و دانشمندان بزرگی همچون امام راحل – آیت اله حائری یزدی – آیت اله بروجردی که منشا خیرات و برکات برای اسلام و مسلمین بوده اند تربیت و رشد کرده اند.

حاج آقا بنی هاشمی افزود: امروز ایران اسلامی مفتخر است که عده بسیار زیادی از اهل بیت عصمت و طهارت را در خودش جای داده است و باید قدردان این امام زادگان واجب التعظیم، از جمله امامزاده ابراهیم(ع) که در این شهر و منطقه مدفون است را بدانیم و از فیض وجود این امامزاده عزیز بهره مند شویم.

خطیب موقت جمعه در خطبه دوم ضمن اشاره به سالروز بمباران اتمی دو شهر هیروشیما و ناکازاکی ژاپن اظهار داشت: در جهان هر دولت و کشوری می تواند دم از حقوق بشر بزند به جز دولت آمریکا، زیرا شما اولین کسانی بودید که حقوق بشر را زیر پا گذاشتید و ناقض حقوق بشر هستید.

وی همچنین به مناسبت سالروز شهادت سرلشکر خلبان عباس بابایی گفت: این شهید بزرگوار مردی بود که در مکتب شهادت پرورش یافت و مجاهدی بود که زهد و تقوای او مانند دریای خروشان بود.

حاج آقا بنی هاشمی در پایان ، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات 7 ساله حاج آقا عزیزی که جهت رفع مشکلات و گرفتاریهای شهر و منطقه داریون تلاش می کرده اند و مایه خیر و برکات بوده اند، وی را یاوران و بازوان رهبری خواند و سلامتی و طول عمر رهبر و یاوران رهبر، از درگاه خداوند مسئلت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا