ديدگاههمه

امروز، روز خبرنگار است…

یوسف بذرافکن|

به دلیل شهادت شهید محمود صارمی شهید عرصه خبر ، در تقویم کشور مان روز ۱۷مرداد بعنوان روز خبر نگار نامگداری شده است .

در ۱۷مرداد ۱۳۷۷، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی مستقر در مزار شریف افغانستان، به همراه ۸ نفر از کارکنان سرکنسولگری ایران در این شهر توسط عوامل گروه طالبان به شهادت رسیدند. شورای فرهنگ عمومی کشور در اولین سالگرد این رخداد، هفده مرداد را به پاس قدردانی از این مقام خبرنگار ، روز خبرنگار نامگذاری کرد .
شاید در نظر اول خبرنگاری کاری بسیار ساده و آسان است . یک برگ کاغد یک قلم ، یک عدد دوربین و میکروفون لوازم کار یک خبر نگار است . اما این طور نیست ! آنهایی که دوران هشت ساله دفاع مقدس را به یاد دارند می دیدند که چگونه خبرنگاران در خط مقدم در سنگر رزمندگان در معرض تیر و ترکش قرار می گرفتند و در کنار آنها به شهادت می رسیدند .

اگر خبرنگاران دوران دفاع مقدس نبودند الان نسل جدید از آن دوران حماسه چه خاطره و تصوری داشتند ؟ این خبرنگاران هستند که در همین روزها در همه های عرصه خطر در تمام اقصی نقاط جهان حضور دارند از عراق و سوریه گرفته تا در لبنان و فلسطین .

اما نقش خبرنگاران تنها به این مورد خلاصه نمی شود . خبرنگاران در همه جا حضور دارند . خبر نگاران پیش گامان جبهه آگاهی و چشم بینا و زبا ن گویای مردم هستند و برای پیشبرد و پیشرفت اهداف جامعه خالصانه تلاش می کنند .

این در حالی است که خبرنگاران از لحاظ مالی ، حقوق و مزایا در وضعیت خوبی بسر نمی برند ! روز خبرنگار بهانه ای است که از این عزیزان زحمت کش و بی ادعای حوزه اطلاع رسانی تقدیر بعمل آید و برای رفع مشکلات آنان چاره ای اندیشیده شود . همه مسئولان و مردم باید ارزش وقداست قلم خبرنگاران را ستایش کنند . روز خبر نگار را به همه خبرنگاران عزیز داریون نما تبریک می گویم.

بدون شک سایت داریون نما در حال حاضر تنها تربیون رسمی مردم محروم برای انعکاس مشکلاتشان به مسئولین است . سایت داریون نما با محور قرار دادن آرمان های بلند بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و فرمایشات مقام معظم رهبری ، ضمن حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره زبان گویای مردم منطقه داریون بوده است .

مردمی که با تقدیم قریب بر هشتاد شهید و ده ها جانباز در همه صحنه ها حمایت خود را از نظام جمهوری اسلامی کرده اند اما با وجود داشتن قریب بر 30 هزار نفر جمعیت از بسیاری ازامکانات محروم هستند و هنوزبه بخش هم تبدیل نشده اند !

5 دیدگاه

  1. با سلام و ادب و احترام
    فرا رسیدن روز خبرنگار را به تمام خبرنگاران محترم سایت داریون نما تبریک می گویم

  2. خبرنگاران طلایه داران جبهه آگاهی و چشم بینا و زبان گویای مردم هستند.روزتان مبارک.

  3. سلام بر خبرنگاران عزیز داریون نما…

    هر جا حرفی، دردی، اتفاق و رخدادی، تنشی، چالشی، بحرانی و در یک کلام هشدار و تلنگری هست، خبرنگاری هم هست و این جز با عشق، معنا و تعبیر و تفسیر نمی شود.

    دغدغه ی شهر، در قلم خبرنگار جان می گیرد بدان امید که گره ی کوری باز شود، مرهمی التیام بخش درد و زخمی باشد، خفته ای بیدار شود و بارقه ای از امید، پایان بخش شب سیاه یاس و نا امیدی گردد.

    و این،وظیفه ی شما خبرنگاران داریون نما را باز هم سنگین تر می کند. پس،در ولولای این همه حرف و درد و اتفاق و رخداد و تنش و چالش و بحران،هشدار و تلنگری باشید بر دیدگانی که اگر امروز، ابر پلک های خفته و فرو افتاده را کنار نزنند و آفتابی نشوند، شاید فردا برای هشیاری و بیداری خیلی دیر باشد؛ آن هم در منطقه ی فراموش شده ای به نام داریون که چوب خطش پر شده است و فریاد رسی نیست که نیست !

  4. با سلام روز خبر نگار را به خبرنگار و روز نامه نگار فعال ، خلاق و منعهد روزنامه خبر جنوب و مدیر سایت داریون نما تبریک می گویم از خداوند متعال برای شما آروزی دوام توفیقات دارم

  5. ای کاش در داریون برنامه ای بمناسبت روز خبر نگار برگزار شده بود ! چرا مسئولین محلی شهر از خبرنگاران داریون نما تجلیل نکردند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا