اخبارهمه

مشروح خطبه های نماز جمعه این هفته داریون

خبرنگار:خلیل اسدی|

نماز جمعه این هفته منطقه داریون با حضور انبوه مردم و روحانیون و مسئولین شهر و روستاها به امامت حجه الاسلام و المسلمین بنی هاشمی، امام جمعه موقت برگزار شد.

خطیب موقت جمعه در ابتدای خطبه اول، نمازگزاران را به تقوای الهی و دوری از محرمات دعوت کرد و افزود: یکی از مصادیق بارز اصل تقوی را صفت تولی و تبری، یعنی دوستی با دوستان خدا و دشمنی با دشمنان خدا دانست.

 وی گفت: هر کس حب و دوستی امیرالمومنین علی(ع) و اولاد معصومین(ع) در دلش باشد، جزء دوستان خدا و هر کس کینه و عداوت با علی(ع) و اولادش را داشته باشد، جزء دشمنان خدا محسوب می شود.

وی با بیان حدیث گهرباری گفت: اگر همه مردم دوستی و محبت و ولایت علی بن ابی طالب (ع) را قبول داشتند، خداوند نیازی به خلق کردن جهنم نداشت. یعنی جهنم برای منکران محبت و ولایت علی(ع) و اولاد معصومش خلق شده است.

حجت الاسلام بنی هاشمی ضمن تبریک عید غدیر به تمامی نمازگزاران این روز را بعنوان عیدالله اکبر و روز اتمام نعمت و روز کمال دین نامید.

وی اعمال این عید بزرگ را روزه گرفتن، خواندن زیارت امین الله، صدقه دادن، صله رحم داشتن و صلوات بر محمد و آل محمد(ص) دانست.

خطیب موقت جمعه در مورد آغاز هفته دفاع مقدس نیز اظهار داشت: در همه کشورها جنگ ناخوشایند است اما در کشور عزیزمان 8 سال جنگ را دفاع مقدس نامیدند زیرا جنگ ما دفاع از ارزشها و اعتقادات و دفاع از ارزشهای اسلامی معنوی بود.

وی افزود: امروز امنیت و آسایش را مدیون شهدا و تمامی مردانی هستیم که با جان و مال و تمام هستی خود جلوی صدام و ایادی کفر ایستادند و جانفشانی کردند و ذره ای از خاک ایران اسلامی را به دشمن ندادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا