اخبارهمه

مشروح خطبه های این هفته نماز جمعه داریون

نماز جمعه این هفته منطقه داریون نیز با شکوه خاصی در مصلای نماز جمعه برگزار شد.

خبرنگار:روح الله قربانی

به گزارش داریون نما امام جمعه منطقه داریون درابتدای خطبه اول ،خود و همه مؤمنین را به تقوای الهی و دوری از محرمات دعوت کردوبه بیان دیدگاه اسلام در مورد ثروت پرداخت و گفت:ثروتی که از راه حلال بدست بیاید و خمس و زکات و سهم فقیر در آن رعایت ، و در خدمت دین ،خانواده،مسجد سازی، مصلاسازی،حسینیه سازی، کارهای فرهنگی و کارهای خیرقرار گیرد نه تنها محکوم نیست بلکه حتی مورد تشویق قرار می گیرد.

asadi
نماینده ولی فقیه در منطقه داریون در ادامه افزود:ثروت افزایی که در آن کمک به فقیر و خانواده و رحم و دوست و آشنا و قرض مصرف نشود از نظر اسلام محکوم است وحضرت علی (ع) می فرمایند: ثروتی که از طریق بخل،آرزوهای طولانی،حرص،قطع رحم و بدتر از همه فروش آخرت به دنیا محکوم است.

امام جمعه داریون در ادامه گفت: بهترین عمل تقوا است نماز جمعه باید ما را به تقوا نزدیک کند اگر نماز جمعه خواندیم و از اینجا رفتیم یک کلمه غیبت کردیم نماز جمعه ما قبول نیست و اگر تغییری در خودمان ایجاد کردیم و اطرافیان مشاهده کردند و هر وقت علیه دیگران غیبتی شد و شما تذکر دادید و امر به معروف و نهی از منکر کردید صد در صد شک نکنید که نماز جمعه شما قبول شده است اما اگر خودمان هم گوش دادیم و شنونده شدیم و توطئه گر شدیم در صفت منافقین ظاهر شده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین اسدی در خطبه دوم ضمن تبریک روز جهانی استاندارد گفت:سازمان ملی استادارد بدون اغماض بر هر تولید کننده ای که نظارت می کنند کیفیت لازم و حق مصرف کننده را مد نظر داشته باشند چون حق مردم اگر در همین کالاهای تولید شده رعایت نشود بار سنگین مالی و ضررهایی را بر دوش مردم خواهد گذاشت و این حق مردم نیست و حق مردم بالاتر از اینها است.

نماینده ولی فقیه در داریون افزود:چند روز پیش هم خبری که از صدا و سیما پخش شد رئیس سازمان ملی استاندارد کشور اعلام کرد که در تولید خودروها باید 80پارامتراستاندارد را رعایت کنند و اگر هر تولید کننده و خودرو سازی این را رعایت نکند آرم استاندارد بهش داده نخواهد شد.
وی گفت: آرزو داریم که یک روز در کشور ما نظارت استاندارد به شکل مطلوبش به تحقق برسد.

وی در ادامه خطبه دوم یاد و خاطره شهادت چهارمین شهید محراب آیت الله اشرفی اصفهای را گرامی داشت و در مورد سوابق وی سخن گفت و برای این شهید و دیگر شهدای محراب ،مدافع حرم و جنگ تحمیلی علو درجات را از خداوند متعال خواستار شد.

وی همچنین روز جهانی نابینایان ،روز پیوند اولیاء و مربیان ،روز جهانی غذا،روز ملی پاراالمپیک و روز تربیت بدنی و ورزش را گرامی داشت.

امام جمعه داریون در ادامه به دیدار رئیس جمهور ترکیه با مقام معظم رهبری اشاره کرد وگفت:مقام معظم رهبری دو نکته به رئیس جمهور ترکیه گفتند: یکی اینکه به آمریکا اعتماد نکنید چون آنها به دنبال ایجاد اسرائیل جدیدی در منطقه هستند و ترکیه باید مراقب توطئه آنها باشد. ودیگر اینکه این دو کشور باید در زمینه اقتصادی و فرهنگی و سیاسی همکاری و تفاهم داشته باشند . که خود رییس جمهور ترکیه هم اینها را قبول کرد .

وی افزود :مسوولین امر الان موقع عمل است و دولت مردان به حواشی نپردازند و دنبال خدمت به مردم باشند .

وی گفت:آمریکا بعد از تحریم داماتو آمده و یک تحریم جدید به اسم کاستا بر علیه تسلیحات نظامی و نیروهای مسلح و سیستم دفاعی و موشکی ایران وضع کرده است به بهانه اینکه به روح برجام عمل نکرده است و ایران باید سیستم بالستیک موشکی و دفاعی را متوقف کند و اینها همه بهانه است و قصد ضعیف کردن سیستم دفاعی ما را دارند.

گفتنی است در بین دو نماز زارعی شهردار داریون طی سخنانی به معرفیخود پرداخت و سوابق کاری خود را ارایه داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا