اخبارهمه

پیام امام جمعه منطقه داریون به مناسبت روز معلم

از زحمات و تلاشهای تمامی معلمان عزیز منطقه داریون تشکر و قدردانی می کنم

حجت الاسلام حمیدی نژاد امام جمعه منطقه داریون به مناسبت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم پیامی در اختیار داریون نما قرار داد که در ادامه مشاهده می کنید.

بسم الله الرحمن الرحیم

روز دوازدهم اردیبهشت ماه روز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری[ره] به عنوان روز معلم نامگذاری شده است. این روز را به همه معلمان بزرگوار به ویژه معلمان منطقه داریون تبریک عرض می کنم.

در رابطه با عظمت جایگاه معلم در این [پیام]مختصر نمیتوان سخنی گفت اما اشاره [می]کنم به احادیثی از معصومین «علیهم السلام» در رابطه با جایگاه کسانی که مطالب مفید و علمی را به دیگران آموزش می دهند که [متوجه باشیم] چقدر این جایگاه ویژه و عالی است.
در روایات ما آمده است که:«معلم خیِّر، همه ی موجودات عالم برای او استغفار می کنند و از خداوند متعال برای او جایگاه عالی را درخواست می کنند. حتی ماهیان دریا برای معلم خیِّر [یعنی آن] کسی که خوبیها را تعلیم می‌دهد؛ از خداوند طلب مغفرت می ‌کنند.»
پس باید بدانیم خوب بودن معلم همه دنیا را آباد می کند و بد بودن معلم همه دنیا را خراب میکند.

امروز آنچه باعث گرفتاری انسانهای دنیا شده است، تعلیمات مضر و معلمان بد است که بدی ها را به انسان آموزش داده اند. عزیزانی که افتخار پیدا کرده‌اند در لباس مقدس معلمی به انسانها خدمت کنند، باید بدانند که خوبی یا _ خدای نکرده _ بدی آنها تاثیر مستقیم روی خوشبختی یا بدبختی انسان ها دارد. برای همین یا جایگاه بسیار عالی پیدا خواهند کرد یا _ خدای نکرده _ جایگاه بسیار بدی خواهند داشت.

اینجانب از زحمات و تلاشهای تمامی معلمان عزیز منطقه داریون تشکر و قدردانی می کنم و امیدوارم خداوند متعال اجر و پاداش این عزیزان را مضاعف گرداند. ان شاالله.
این روز را به همه بزرگواران تبریک عرض می کنم.

محمد حمیدی نژاد
 امام جمعه منطقه داریون
12اردیبهشت ماه 1399

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا