داريوني هاي موفق

قاسم شكري و بوي خوش تاريكي!

شايد وقتي اواخر سال 1380 قاسم شكري اين نويسنده خوش فكر داريوني اولين كتاب خود را با هزينه شخصي روانه بازار كتاب كرد هيچ كس گمان نمي كرد او چند سال بعد به يكي از مطرح ترين نويسندگان جوان رمان كشور تبديل شود.

حالا اما پس از گذشت حدود 10 سال قاسم شكري را اكثر علاقمندان به رمان مي شناسند.

ناشران مطرح تهران براي چاپ آثارش با هم رقابت مي كنند. و حالا قاسم شكري در حوزه داستان نويسي كشور حرفهاي بسياري براي گفتن دارد.

اين نويسنده داريوني اولين كتاب خود را با عنوان”نقص فني” در سال 1381 منتشر كرد.اين كتاب در سال 1382 كانديد جايزه ادبي يلداشد.

دومين كتاب قاسم شكري رمان “بوي خوش تاريكي” بود. او با اين كتاب توانست برنده جايزه مطرح و معتبر پنجمين دوره داستان رمان متفاوت سال شود.

سومين كتاب اين نويسنده داريوني” مارمولكي كه ماه را بلعيد” بود.اين كتاب قاسم شكري هم خوش درخشيد و توانست در سال 1389 با قرار گرفتن در ميان بهترين ها كانديد دريافت جايزه رمان متفاوت سال شود.

قاسم شكري چند كتاب ديگر را نيز آماده چاپ دارد كه در آينده اي نزديك روانه بازار كتاب كشور خواهد شد.

درباره قاسم شكري ذكر اين نكته خالي از لطف نيست كه نويسندگان مطرحي چوت ابوالقاسم فقيري،ابوتراب خسروي،احمد اكبرپورو… بارها از كارهاي او تمجيد كرده اند. ضمن آنكه مجامع مختلف ادبي شيراز و كشور بارها ازاو دعوت كرده اند تا آثارشان را نقد كند.

قاسم شكري مي تواند الگوي بسيار مناسبي براي نويسندگان جوان داريوني باشد. او هزينه چاپ اولين كتابش را تماما خودش پرداخت اما چنان استعداد و پشتكار از خودش نشان داد كه حالا ناشران مطرح كشور براي انتشار آثارش با هم به رقابت مي پردازند.

قسمتي از آخرين كتاب قاسم شكري كه در آن از داريون نيز نام برده است

قاسم شكري يكي است درست مثل من و تو،يك داريوني فرزند مرحوم عبدالحسين كه نشان داد خواستن توانستن است. براي قاسم شكري در ادامه كارهايش آرزوي موفقيت مي كنيم.

درباره موفقيت قاسم شكري اينجا را هم بخوانيد.

15 دیدگاه

  1. به وجود شما افتخار مي كنم با اين آرزو كه جوانان داريوني شما و امثال شما را الگو قرار دهند.

  2. سلام جناب شکری .خیلی از مردم داریون دلشان میخواهد کتابهای شما را بخوانند ولی بنا به هرعللی نمیتوانند به کتابفروشیها بروند وان را خریداری نمایند لذا اگر امکان دارد از شما خواهش میکنم مثل اقای جلال بذرافکن که تعدادی از کتابهای خود را به مغازه های داریون داد تا در اختیار مردم قرار گیرد شما هم این کار را انجام دهید بازهم از شما تشکر میکنم و به شما افتخار میکنیم زنده وسلامت باشید

    1. سلام.متشکرم از لطف جناب عالی و دیگر دوستان. متاسفانه باید عرض کنم بنده نیز از هر کدام از کتابها تنها یک نسخه بیشتر ندارم و چنانچه نیاز داشته باشم باید از کتابفروشی ها خریداری کنم

  3. جا دارد از براداران شکری به عنوان نیرو های موفق یاد شود آنها در خانواده ای زحمتکش بزرگ شدند و همیشه برای داریون خدمت کرده اند

    1. شلام خیلى خوشحال شدم دیم اقاى شکرى جواب میدن اینجا، دارم کتاب عروس آب رو میخونم و خیلى قشنگه برام، دوست دارم بدونم که داستان هست یا عینا هیمنطورى که تعریف میکنید توى کتاب به صورت خاطره هست و انجام شده همه ى اینا؟؟
      اقاى محمود واقعین؟؟ یجورى وصف کردین توى کتاب که دلم تخم مرغ نیمرو با نون تنک کشید همونى که اسمش چِنگاله!

  4. با عرض سلام و خسته نباشيد
    با تشكر فراوان از نخبگان شهر داريون.ميخواستم بگويم در كنار اين نخبگان كساني هم هستند كه به عنوان كارگران و كارمندان زحمتكش چه در شهر داريون و چه در شيراز و شهرستانهاي اطراف مشغول به فعاليت هستندو هرگاه كسي به عنوان همشهري نزد ايشان مراجعه و مشكل خود را مطرح ميكند بدون هيچ گونه چشم داشتي در صدد انجام كار همشهري خود،خارج از نوبت و بدون پيچ و خم اداري هستند.و حاضر هستند جهت انجام شدن كار سر تعظيم براي مافوق خود فرود بياورند.حال بااينكه به گفته مقام معظم رهبري اين روزها و اين سالها سال خدمت رساني به مردم ميباشد شايسته است از اين عزيزان گمنام يادي گردد.هر چند كه آنها اجر خود را از خدا گرفته و خواهند گرفت.با تشكر

  5. خسته نباشی اقای شکری میدانی چندین سال است که شما دوست عزیز راندیدم خوشحال شدم ازاین هم پشته کاری که داشتید وتوانستید برای خود وجامعه وشهرداریون فردموفقی باشید خوش باشید به دورود

  6. سلام جناب آقای ارجی عزیز… داریونی موفق را هر کسی می تواند شناسایی و معرفی کند. شما هم اگر کسی را می شناسید و آن قدر از ایشان اطلاعات دارید که می توانید در باره اش چیزی بنویسید و یا با ایشان مصاحبه کنید این کار را بکنید. داریونی دهم را خودتان معرفی کنید. اصلا چرا داریونی از هر جای منطقه داریون و از هر کدام از روستاهای منطقه می شود موفق ها را معرفی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا