اخبارپربیننده ترین مطالبديدگاههمه

جهش تولید با کمک مردم/داریون به کارخانه احتیاج دارد

نوشته:یوسف بذرافکن

فعال اجتماعی/بازنشسته فرهنگی/خبرنگار افتخاری پایگاه خبری-تحلیلی داریون نما

 

منطقه داریون که از روستای بردج شروع می شود و تا ایزد خواست باصری ادامه دارد فاقد هر گونه کارخانه است.

این در حالی است که بیکاری یکی از مشکلات مردم داریون است و هر روز تعداد زیادی از مردم برای کار به شیراز می روند و یا هیچ گونه شغل و کسبی ندارد.
بسیاری از زمین های کشاورزی به دلیل خشکسالی های متوالی و بی آبی رها شده است به گونه ای که بعضی از روستاها از جمله دودج ؛ بردج و ایزدخواست باصری بیشترین مهاجرت را داشته اند و قسمتی از این روستاها خالی از سکنه شده است.
سال ها است که از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامگذاری سال ها به اشتغال و تولید تاکید شده است با این حال اما برای ایجاد اشتغال در منطقه داریون و جلوگیری از مهاجرت اقدام مهمی انجام نشده و صدها هکتار از مرغوب ترین زمین های داریون به قبرستان اختصاص یافته است.
در سال های قبل تنها یک کارخانه مواد شوینده با نام «پاک نظیف» تاسیس شد که این تنها کارخانه هم بعد از مدت کوتاهی تعطیل شد .
اگر در سالی که از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی با نام «جهش تولید با کمک مردم» نامگذاری شده  این کارخانه مجددا به چرخه تولید برگردد می تواند باعث اشتغال تعدادی از جوانان بیکار منطقه داریون شود.
با توجه به اینکه خبرهایی در مورد ارتقا دهستان داریون به بخش بر سر زبان ها است پیشنهاد می شود با مشارکت استاندار  و نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی مشکلات این تنها کارخانه تعطیل شده  منطقه داریون بررسی شده و این کارخانه باهدف جهش تولید به شبکه تولید بازگردد.

علاوه بر آن با مشارکت مردم و سرمایه گذاران چند کارخانه و کارگاه تولیدی در این منطقه محروم تاسیس شود تا با حل مشکل بیکاری از مهاجرت روستاییان به شیراز و شهرک سعدی جلوگیری شود و شعار سال و دستور مقام معظم رهبری در این منطقه عملی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا