گزارشهمه

خانه شطرنج داريون نياز به حمايت دارد

خبرنگار:مجتبي ظهرابي/

خانه شطرنج داریون در صورت فراهم بودن امکانات آمادگی آموزش به علاقمندان این رشته را دارد.

به گزارش داريون نما شطرنج ورزش فکری و مفرحی است که حدود ۵۰سال پیش نیز در داریون رایج بوده وطرفداران زیادی داشته است،از سال ۱۳۷۲تا کنون مسابقات شطرنج در داریون به طور غیر رسمی و دوستانه ادامه داشته است و۲دوره مسابقات رسمی در سالهای ۱۳۸۲و۱۳۸۸بین شطرنج بازان داریون انجام پذیرفته است.

یزدانپناه بذرافکن به همراه شمشاد محترم ،قادرعلی بذرافشان ،قاسم جهاندیده ومهیار امیری هیأت امنای فعلی شطرنج داریون را تشکیل می دهند.

به گفته بذرافکن رییس هیأت امنای شطرنج داریون :خانه شطرنج داریون آمادگی دارد در صورت فراهم بودن امکانات از طرف مسوولین شهر داریون ،به علاقمندان این رشته ورزشی آموزش داده وبه صورت سالانه اقدام به برگزاری مسابقات رسمی در سطح منطقه داریون نماید.

وی از توانایی داریون در تشکیل یک تیم ،با قدرت رقابت تا رده مسابقات استانی نیز خبر داد وگفت:استعدادهای بسیار خوبی در سطح منطقه داریون وجود دارد که در صورت فراهم بودن امکانات و بستر تمرینی مناسب می توانند تا سطح استان نیز حرفی برای گفتن داشته باشند.

حال با توجه به فعالیت خانه شطرنج که محل امن ومناسبی جهت سرگرمی و پرورش فکری جوانان و حتی سنین بالاترمی باشد انتظار می رود مسوولین محترم شهرمان وهمشهریان عزیز توجه بیشتری به این ورزش فکری نموده تا استعدادهای نهفته این ورزش نیز مانند دیگر رشته های ورزشی در شهرمان به فراموشی سپرده نشود.

محل موقت خانه شطرنج داریون در حال حاضر دفتر سابق شورای اسلامی شهر داریون (جنب ایستگاه آتشنشانی)است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا