اخبارهمه

گزیده ای از صحبت های رییس شورای شهر داریون در فرمانداری شیراز

مجتبی ظهرابی|

چهارشنبه گذشته ۱۶ اسفندماه جلسه ای با حضورناصر شرفی رییس شورای اسلامی  وعلیرضا زارع شهردار داریون در فرمانداری شیراز پیرامون تعهدات شهرداری شیراز در قبال احداث آرامستان احمدی برگزار شد.
داریون نما جهت اطلاع همشهریان عزیز  گزیده ای از صحبتهای ناصر شرفی که در حضور فرماندار شیراز ،معاون عمرانی بخشداری،مسوول آرامستان احمدی وسایر مسوولین برگزار شد را منتشر می کند. گفتنی است این متن توسط ناصر شرفی به داریون نما ارسال شده است.
“در منطقه داریون به دلیل خشکسالی مهاجرتهای بی رویه ای صورت میگیرد و احداث آرامستان احمدی نیز مزید بر علت شده و به عنوان یک عامل بازدارنده جهت عدم سرمایه گذاری در این منطقه تبدیل شده است که کاهش و افت قیمت زمین های مسکونی و کشاورزی مصداق بارز گفته حقیر است.
با عنایت به اینکه هر گونه سرمایه گذاری ارزش افزوده ای برای سرمایه گذار نخواهد داشت استقبال عمومی جهت سرمایه گذاری کم و مهاجرت و حاشیه نشینی و گرایش به مشاغل کاذب افزایش یافته است وبا این شرایط از شهردار محترم شیراز انتظار می رود که در قبال احداث این آرامستان ،گوشه چشمی برای جبران نارضایتی های مردم داشته باشد.
بحمداله توسعه وآبادانی در همه نقاط شیراز دیده می شود ولی تنها جایی که اقدامی صورت نگرفته است ورودی داریون به شیراز است ای کاش از آن همه تعهداتی که در سال ۱۳۸۶ با حضور فرماندار و شهردار محترم وقت وسایر مسوولین شهر شیراز مکتوب شده بود و مردم داریون از آن به عنوان عهدنامه ترکمن چای یاد میکنند بخشهای تاثیر گذار آن در داریون اجرا میشد تا اینقدر مردم ناراضی و نگران نباشند.
لذا اینجانب به نمایندگی از مردم داریون از فرماندار محترم در خواست می نمایم که مهمترین خواسته های مردم این منطقه محروم که بشرح ذیل است را از شهرداری شیراز مطالبه نماید:
۱- ساماندهی ورودی داریون به شیراز که از نظر بی نظمی و خرابی بی نظیر است.
۲- ترمیم و تعریض جاده که اگر بطور متوسط شهر شیراز روزانه ۳۰نفر فوتی داشته باشد و با هر میت حداقل ۲۰ نفر ماشین به حرکت درآید ترافیک عظیمی ایجاد میشود واز آنجا که این جاده یکی از نقاط نقاط پر خطر شهرستان است و با عنایت به آمار ۱۷ کشته و بیش از ۱۰۰ زخمی در سال گذشته بسیار نگران کننده است و تصور چنین ترافیک عظیمی در این جاده حوادث ناگوار و نارضایتی های بسیاری را در بر خواهد داشت.
۳- مساعدت فرمانداری محترم در جهت توسعه منطقه داریون از طریق تشویق سرمایه گذاران غیر بومی و بومی برای سرمایه گذاری در این منطقه وهمچنین فراهم نمودن زیر ساخت ها و رایزنی با سایر ادارات .
۴- احداث پایانه مسافربری در ابتدای جاده شیراز داریون با توجه به تعهد شهرداری.
۵- اجرای سایر تعهداتی که در سال ۱۳۸۶مکتوب شده است(یک نسخه از آن تقدیم فرماندار گردید)”.

2 دیدگاه

  1. با سلام و خسته نباشید خدمت اقای شرفی
    حرفای دل منو زدید ای کاش بقیه اعضای شورا نیز پیگیر این مسائل بودند.ان شاالله تا پایان دوره شورای اسلامی پیگیر این مسائل باشید و ان شالله یک روز برسد که این مسائل به مرحله عمل برسند و منطقه داریون از این وضعیت خارج شود.

  2. با تشکر از رئیس محترم شورای اسلامی شهر و شهردار محترم داریون… این جلسه و سایر جلساتی که در ارتباط با بررسی مشکلات شهری که به نظر می رسد،فقط نام شهر را به یدک می کشد و مردم نیز هزینه ی این نام را می پردازند و کم تر از انتفاع آن بهره مند می گردند، می تواند بسیار مثمر ثمر باشد. به شرطی که فقط محدود به برگزاری جلسه و تنظیم صورتجلسه و ایراد سخنرانی توسط افراد شرکت کننده در جلسه و دادن و شنیدن وعده و وعید نگردیده و پرونده ی آن تا جلسات بعدی بسته نشده و بای گونی (بایگانی) نگردد که الحمدلله در ایران اسلامی ما باوجود این همه فرهنگ غنی اسلام و ایران در تمام موارد که برای هر مشکل و معضلی راه کار وجود دارد، بیش تر (نه همه) جلسات چنین هستند !!! سخنان جناب آقای شرفی را مو به مو و نکته به نکته، چندین بار خوانده و بر روی آن تامل کردم. حرف هایی جسورانه، مهم و از سر دلسوزی و دردمندی است. مسلما حضور و سخنان جناب آقای علیرضا زارع هم به همین میزان مفید و سودمند بوده است. اگر بخواهیم مقایسه ای داشته باشیم، شرکت در چنین جلسات و دفاع از حق مسلم مردم مظلوم و فراموش شده ی شهر داریون، به منزله ی کاشتن نهالی زیباست ولی صرف کاشتن نهال، کفایت نمی کند. این نهال، برای باروری نیاز به آب و کود و نور و … و مراقبت دارد تا به درخت تنومند و پر باری تبدیل شود. چنین جلساتی نیز، نیاز به پی گیری مکرر مسئولین (همه ی مسئولین ذی ربط) و همکاری و باز خواست مردم تا رسیدن به نتیجه ی نهایی دارد. و قصور در چنین امر مهمی، پسندیده نیست و عقوبت الهی را به دنبال دارد.مسئولین محترم، این حداقل تعهداتی را که در عهد نامه ی ترکمن چای سال 86 در قبال گرفتن امتیاز احداث آرامستان احمدی، مکتوب شده را مطالبه کنند و مردم فهیم و آگاه منطقه نیز تا حصول نتیجه، بر گرفتن حق مسلم خود پافشاری نمایند… خداوند رحمان، این حقیر سراپا تقصیر را ببخشاید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا