گزارشهمه

به مناسبت هفته تکریم مساجد/وضعیت مساجد در شهر داریون تاسف بار است

گزارش و عكس: يوسف بذرافكن|

مسجد در اسلام از جایگاه والایی برخودار است. اولین اقدام پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد ( ص) پس از هجرت و رسیدن به دهکده قبا ایجاد مسجد بود.

مسجد در اسلام ازاحترام و قداست بالایي برخودار است. رشد و گسترش اسلام از مساجد بود. مساجد را نه در یک هفته خاص بلکه همیشه باید تکریم کرد . انقلاب اسلامی ملت ایران نیز از مساجد شروع شد ،ولی با وجود این همه اهمیت ،وضعیت مساجد در شهر داریون تاسف بار است.

جای بسی تاسف است که اکنون دو مسجد جامع و حضرت القائم(عج) مخروبه شده و قداست آن زیر سوال رفته است

در شهری با بیش از 10 هزار نفر جمعیت، در حال حاضر فقط یک مسجد وجود دارد در حالی که قبل از انقلاب اسلامی (33 سال قبل ) روستای داریون دو مسجد داشته است .

هر چند بارها از سوی مومنین ،روحانیون و ائمه جمعه محترم منطقه داریون جلسات و سخنرانی های زیادی برای باز سازی آن انجام شده است ولی متاسفانه تاکنون به نتیجه نرسیده است.

در این گزارش ما در فکر پیدا کردن مقصر نیستیم که مقصر آن تک تک ما مردم داریون هستیم و روز قیامت این مساجد از ما شکایت می کنند. ما از همه مومنین در سراسر کشور برای بازسازی این مساجد استمداد می طلبیم ،بویژه خیرینی که گاهی دهها مسجد،مدرسه ،حسینیه و اماکن عام المنفعه دیگر را در سراسر کشور ساخته اند .

9 دیدگاه

  1. آقای بذرافکن از شما توقع نداشتیم!!!!!
    مرسی از گزارشون و یادآوری این امر مهم. اما چطور وقتی حرف از شهر داریون می شود میفرمایید شهر داریون شامل محله داریون و محله دیندارلو می باشد. انوقت الان خودتان بازگو می کنید شهر داریون فقط یک مسجد دارد، پس دو مسجد واقع شده در دیندارلو جز مساجد داریون حساب نمی شود!

  2. متاسفانه مردم محله داريون نشان داده‌اند كه در احداث مسجد و نگهداري از آن چندان فعال نيستند. بخشي از سرمايه گذاري براي احداث مسجد امام محمد تقي (ع) داريون نيز توسط غير داريوني ها انجام شده است.

  3. بهتر بود شورا و شهردار محترم در هفته تکریم مساجد از خادمان و موذنان وخیرین مسجد ساز ومتولیان مساجد منطقه حداقل با یک لوح تقدیر تشکر می کردند-فقط اهل تقوی و خداترسان اهل ساخت و تعمیر مسجدند که ……..

  4. شماره حساب های کمک به بازسازی مساجد داریون از طریق سایت داریون نما به اطلاع همه ی هم وطنان قرار گیرد

  5. واقعا حیف نیست مساجدی که روزگاری پدران ، اجداد و نیاکان ما در آن عبادت می کرده اند به این روز بیفتند و کسی هم کار نکند ؟ واقعا خدا با ما چه می کند ؟

  6. صرفا جهت اظلاع ناشران شب نامه

    لطفا یک بار به دقت خبر فوق را بخوانید ….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا