اخبارهمه

مدیرجهاد کشاورزی شیرازخبر داد:ایجاد باغات پسته راهکار سالهای کم آبی در داریون

در حالی که بسیاری از کشاورزان منطقه داریون از مشکل بی آبی و خشکسالی رنج می برند اما مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز می گوید کشاورزان داریونی رکورد تولید گندم را شکسته اند.


به گزارش داریون نما به نقل از” خبرجنوب”: علی دهقان فارسی مدیر جهاد کشاورزی شیراز در عین حالی که معتقد است خشکسالی همچنان یک چالش جدی در بخش کشاورزی این شهرستان است اما به این نکته هم اشاره کرد که با وجود خشکسالی ها،شیراز در بسیاری از تولیدات کشاورزی رکورددار کشور است.
دهقان فارسی افزود:کشاورزان داریونی موفق به شکستن رکورد تولید گندم آبی در سطح کشور با تولید 13 تن و 647 کیلو شدند همچنین تولید2/5 تا 2/6 تن کلزا در هر هکتار و یا 110 تا 112 تن پیاز در هر هکتار و یا 70 تن سیب زمینی در هر هکتار از دیگر رکوردهایی است که کشاورزان داریونی در سطح فارس به ثبت رسانده اند.
این مقام مسوول به افت آب های سطحی زیرزمینی و شوری این منابع آب اشاره کرد و وعده داد متناسب با این وضعیت باغاتی همچون باغ پسته در داریون و یا باغات انار دربخش مرکزی و ارژن توسعه و اراضی شیب دار به باغات دیم تغییر دهند تا حداکثر تولید را در اراضی کشاورزی داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا