اخبارهمه

حجت الاسلام عزیزی:شورای شهر داریون فکری به حال قبرستان این شهر کند

خبرنگار:روح الله قربانی|

نماز عبادی سیاسی اجتماعی جمعه به امامت حجت الاسلام والمسلمین عزیزی نماینده ولی فقیه در منطقه داریون و با حضور پرشکوه مردم مؤمن و ولایتمدار منطقه در مصلای اقامه نماز جمعه شهر داریون برگزار شد.
به گزارش داریون نما امام جمعه منطقه داریون در خطبه اول ،خود و همه مؤمنین را به تقوای الهی و دوری از محرمات دعوت کرد .
حجت الاسلام و المسلمین عزیزی در خطبه اول با توجه به فرا رسیدن هفته احسان و نیکو کاری به بیان اهمیت رسیدگی به فقرا از دیدگاه دین اسلام ومعصومین پرداخت. .
وی در پایان خطبه اول با بیان اینکه امام صادق (ع) می فرماید:کسی که به فقیری از فقرای مسلمین لباسی را که محتاج آن است انفاق نماید و یا در تامین معاش زندگی به وی کمک کند خداوند در پاداش این عمل به هفت هزار فرشته دستور می دهد که تا روز قیامت که صور اصرافیل دمیده می شود برای هرگناهی که مرتکب شده است استغفار نمایند گفت: سعی کنید حرص داشته باشید که به فقرا رسیدگی کنید.
.نماینده ولی فقیه در ابتدای خطبه دوم ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی گفت: خدمت به نماز جمعه  به فرمایش مقام معظم رهبری خدمت به دین و تقوا است.
وی در ادامه افزود:حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه درکتاب تحریر الوسیله در مورد نماز جمعه بیانی زیبا داردکه نماز جمعه و دو خطبه آن مانند حج و نماز عید فطر و قربان از مراسم بزرگ مسلمانان است ولی متاسفانه مسلمانان از وظایف سیاسی این عبادت غافل و ناآگاهند.
وی گفت:در حالی که انسان با اندک مطالعه و دقت در احکام سیاسی و اجتماعی و اقتصادی اسلام در می یابد که اسلام دین سیاست است و کسی که دین را از سیاست جدا بداند امام می فرماید نادانی است که نه اسلام را می شناسد و نه سیاست را.
وی در ادامه خطبه دوم به مذاکرات هسته ای 1+5 با کشورمان در آلماتی قزاقستان و تشکیل بنیاد مستضعفان و جانبازان ٰتاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) وآغاز هفته احسان و نیکوکاری و هفته منابع طبیعی وروز درختکاری اشاره کرد.
حجت الاسلام والمسلمین عزیزی پایان خطبه دوم را به مسائل منطقه داریون اختصاص داد.
وی گفت:شورای اسلامی شهر و روستاهای داریون به چند نکته توجه کنند
اول در مدت باقیمانده دست از خدمت برندارند خسته و نا امید نشوند
دوم خدماتشان را برای مردم بازگو کنند تا جای بحث و غیبت و یا تهمت نباشد و جلسه های صمیمی و به دور از جنجال و اختلاف بامردم بگذارند و صادقانه بگویند چه کارهایی انجام داده ایم و چه کارهای نتوانسته ایم انجام دهیم تا مردم دلگرم شوند و در انتخابات آینده با امید بیشتری شرکت کنند.
وی در ادامه افزود:اعضای شورای اسلامی شهرداریون چه آنهایی که در نماز جمعه حضور دارند چه ندارند که به اطلاع آنها رسانده می شود
موضوع و مساله ای که حائز اهمیت است و بارها به ما مراجعه شده و درخواست مطرح کردن آن را کرده اندقبرستان داریون است
وی گفت: مساله ای قبرستان یک بحث  و مساله امامزاده ابراهیم یک بحث دیگراست.
وی افزود:سبک دفن کردن اموات سبک غلطی است که خدا و امام زمان (عج)آن را نمی پسنددو تو عزیزی که می خواهی عزیزاز دست رفته ات را خاک کنی کجا آمده است که مقدار زمین بیشتری بگیری برای اموات آینده ات و سنگ قبر بالای یک میلیون تومانی روی قبر بگذاری آیا به نظر شما یک سنگ قبرارزانتر بهتر نیست و بقیه را به فقرا بدهی و ثوابش را نثار روحش کنی
وی در پایان خطبه دوم اظهار داشت:متولی قبرستانهای کشور شهرداری است من همین جا از پشت این تریبون خواهش میکنم شورای اسلامی شهر فکری به حال قبرستان داریون بکند وقبرستان داریون دیگر جای ندارد و مجبور می شوند ما را به آرامستان احمدی ببرند. همان جای که ما و شما از دست آن دل نگرانیم.

1 دیدگاه

  1. با عرض سلام خدمت كليه دوستان.
    و عرض خسته نباشيد به امام جمعه محترم شهر داريون جناب آقاي عزيزي
    من مانده ام كه اگر شما نبوديد و اينها را به گوش مسولين نمرسانديد آنه نبايد خود به فكر باشند.!!!!!!!!!!!!!!!!!
    آيا وقت آن نشده كه ما خود وظيفه خود را بدانيم و بدان عمل كنيم؟؟؟؟!!!!
    آيا تا بحال كسي در اين دنيا بوده است كه بدنش روي زمين بماند و به خاك سپرده نشود؟
    چرا ما وقتي عزيزي را به خاك ميسپاريم اطراف آن مكان را غصب ميكنيم چرا بايد زميني كه براي كل اموات است را تبديل به گورستان خانوادگي كنيم؟در عجبم از اين مردم كه به جتاي “آنكه فكر اعمال خود باشند در چه چيز هاي هنوز هم حرص و ولع دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا