اخبارهمه

شادی مردم منطقه داریون از نزول باران بهاری

یوسف بذرافکن|

نزول رحمت الهی که از روز جمعه آغاز شده است همچنان بدون وقفه ادامه دارد . به گزارش داریون نما بارش باران برای منطقه داریون که شغل اصلی اعلب مردم کشاورزی و دامداری است نقش حیاتی دارد و به منزله یک عیدی بزرگ برای مردم است . این در حالی است که خشکسالی های سنوات گذشته بر کشاوررزی ،دامپروری و زندگی مردم تاثیر بسیار منفی داشته است .

این بارش ها باعث شده است که مردم در مساجد و اماکن مذهبی در برابر الطاف الهی سر فرود آورده و به نماز و سجده شکر بپردازند . امید آنکه به منزله« سالی که نکو ست از بهارش پیدا است »ترنم زیبای باران مستمر بوده و باعث بهبود معیشت مردم و سرسبزی و خرمی منطقه داریون بشود .تا  انشاء الله لب هایشان خندان ، زندیشان پربرکت ،شکرشان مداوم  باشد و دشت سر سبز داریون دوباره  احیاء شود.

10 دیدگاه

  1. در بارش های اخیر غریب بر یکصد میلی متر باران بارید که واقعا کم نظیر بود و سیل راه افتاد . خدا را شکر .

  2. با سلام خدمت دوستان
    تا ساعت 7:30 صبح 92/1/18 یکصد ده میلیمتر نزول الهی شامل حال داریون گردیده است که امید هست این روند همچنان ادامه پیدا کند و مردم شکر گذار این نعمت الهی باشند
    نکته :لطفا اگر امکان داشت بیشینه دماو اب هوا روزانه یا میانگین بارش باران سال قبل با سال جاری را در گوشه ای از صفحه قرار دهید تا مردم در جریان کامل این موضوع باشند

  3. این روزها، آسمان نیز با بهاران همدل و همزبان شده است و اشک شوق از دیدگانش جاری است ! زمین نیز با آسمان همرنگ و همنوا شده و بارش بی وقفه ی باران بر بسترش جاری است و با رویاندن ریاحین، با کل مخلوقات عالم همصدا شده است در تسبیح خداوند آسمان ها و زمین !

  4. باراندگی اخیر کم نظیر بود و هدیه ای از سوی خداوند متعال در سال جدید ،تا مردم شکر گذار باشند .

  5. سلام علیکم
    فقط خدا می داند که دعایی کدام بنده اش بود که در رحمت الهی اینگونه بر روی همه باز شد. خوش بحالش.

  6. باسلام.خداراشكر از اينكه پس از سالها چنين بارش پر باري را شامل مردم اين منطقه كردند.خدايا شكرت.شكر……………….

  7. پس از سیل دوم اریبهشت 1365 در داریون این اولین باری که بود که اگر باران ادامه پیدا می کرد سیل شدیدی به راه می افتاد در سیل سال 1365 آب سیل از مغازه آخان صابر سر در آورد و در همین سال رودخانه خشک شیراز پر از آب شد .مردم داشتند خاطره سیل را فراموش می کردند .

  8. بسم الله الرحمن الرحیم
    اللَّهُ الَّذِي يُرْسِلُ الرِّيَاحَ فَتُثِيرُ سَحَابًا فَيَبْسُطُهُ فِي السَّمَاء كَيْفَ يَشَاءُ وَيَجْعَلُهُ كِسَفًا فَتَرَى الْوَدْقَ يَخْرُجُ مِنْ خِلَالِهِ فَإِذَا أَصَابَ بِهِ مَن يَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ إِذَا هُمْ يَسْتَبْشِرُونَ ﴿۴۸﴾ سوره روم آیه 48
    خدا همان كسى است كه بادها را مى‏فرستد و ابرى برمى‏انگيزد و آن را در آسمان هر گونه بخواهد مى‏گستراند و انبوهش مى‏گرداند پس مى‏بينى باران از لابلاى آن بيرون مى‏آيد و چون آن را به هر كس از بندگانش كه بخواهد رسانيد بناگاه آنان شادمانى مى‏كنند (۴۸)

  9. خدایا… از بخشندگی تو چه گویم؟ عجز، بهانه ی خوبی است برای نگفتن و توجیه موجهی برای سکوت…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا