ديدگاه

توضیحی بر یک مصاحبه؛درس خواندن متناسب با نیاز جامعه شاه کلید هرگونه موفقیت است

دکتر لیلا بذرافکن|

سلام خدمت کاربران به خصوص کاربران جوان
ظاهرا برخی از دوستان جوان که مصاحبه من با داریون نما را خوانده اند این سوءتفاهم پیش آمده که اگر موفقیت در درس خواندن نیست ، پس درس نخوانیم وراه های دیگر را امتحان کنیم .

باید بگوبم این یک برداشت کاملا اشتباه است. منظور من این بود که موفقیت فقط در درس خواندن نیست، عوامل زیادی در موفقیت افراد موثرند. واین را بدین خاطر گفتم که بزرگ تر هایی که بنا به دلایلی موجه نتوانسته اند تحصیلات عالی داشته باشند؛مادری که برای تربیت ۵ تا ۶ بچه زحمت کشیده وپدری که آسایش خودش را صرف تربیت وپرورش فرزند کرده ، احساس خوبی داشته باشد . اما درجامعه کنونی ما دیگر حرف درستی نیست . درس خواندن متناسب با نیاز روبه رشد جامعه شاه کلید هرگونه موفقیت است . درس کوتاه ترین وبهترین راهی است که با سرمایه فکر و توان خدادادی میتوانیم به اهداف خودمان برسیم . باسواد این قرن توانایی خواندن ونوشتن نیست ، بلکه توانمندی های دیگری هم مورد نیاز است .
وانگهی میگویند خداوند از هر فردی بر اساس امکانات و متناسب با ظرفیت هوش وفکرش انتظار دارد .اگر مادر شما بگوید اجازه ندادند من درس بخوانم ویا پدرتان بگوید برایم امکان نداشت ، پذیرفته است . اما شما چه می گویید که تنها انتظار والدین از شما درس خواندن است وبس .
انسان میتواند هرکسی راگول بزند ، ولی خودش رانمیتواند . در بزرگسالی لحظاتی است که انسان مدام کلاه خودش را قاضی میکند با خود می گوید:” با زحمت های پدر ومادرم چه کردم . درک و هوش خوبی داشتم و امکانات در حد کفایت ، اما به خودم ظلم کردم .”

1 دیدگاه

  1. درس خواندن هر چند تنها راه موفقیت نیست اما یکی از بهترین راه ها است و افراد تحصیل کرده در هر شغل و حرفه ای از دیگران موفق تر هستند . هدف ار تحصیل نباید بدست آوردن مشاغل دولتی باشد . انسان باید همیشه امیدش به خداوند باشد و نا امید نشود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا