اخبار

طرحی دیگر از موسسه علمی و آموزشی رزمندگان- نمایندگی داریون

جلیل زارع|

 یکی دیگر از طرح هایی که بر آنیم تا با استعانت از درگاه ایزد منان و همکاری تنگاتنگ فرهنگیان عزیز و بسیج دانش آموزی مدارس و با پشتوانه ی مردمی، در آینده در دستور کار ”موسسه ی علمی و آموزشی رزمندگان- نمایندگی داریون” قرار دهیم، طرح لیگ علمی پیشگامان ایران اسلامی (پایا) است . این طرح شامل مسابقاتی است که به صورت گروهی در مقطع راهنمایی تحصیلی در یک رشته جامع به نام علوم پایه و در مقطع متوسطه،در سه رشته ی ریاضی،فیزیک و شیمی در پایه­های اول و دوم متوسطه (ریاضی،تحربی)، برگزار می شود و در آن 5 نفر از دانش آموزان در قالب یک تیم به پاسخ گویی سوالات می پردازند.

به آن امید که بتوان در سال های آتی، لیگ علمی پایا را در سایر پایه های تحصیلی و رشته ها نیز گسترش داد.

اهداف کلی طرح:
1-تقویت روحیه همکاری، تعامل، هم فکری و کار جمعی در بین دانش آموزان، در راستای ارتقای سطح علمی و رشد خلاقیت و کارآفرینی در آنان .

2-شناسایی، هدایت و حمایت از دانش آموزان مستعد و کوشایی که قادرند با حضور در فعالیت های جمعی موجب پیشرفت منطقه ی داریون و کشور عزیزمان در عرصه های علمی، فن آوری و اقتصادی در آینده ای نزدیک شوند.

هم چنان منتظر اعلام سایر طرح هایی که در دستور کار ”موسسه ی علمی و آموزشی رزمندگان- نمایندگی داریون” قرار گرفته است، باشید.
برای دانش آموزان عزیز منطقه ی داریون، پویای و پایایی را آرزومندم.

6 دیدگاه

  1. با سلام خدمت استاد زارع
    با وجود اينكه سالهات در داريون سكونت نداريد و چند صد كيلومتر با داريون فاصله داريد، به فكر جوانان شهر داريون هستيد. من به نوبه خودم به نمايندگي از تمام مردم داريون كمال تشكر وسپاس گذاري را از شما استاد گرامي دارم
    اجرتون به خدا….

    1. با سلام و ممنون “مدیون شهدا”…ولی تشکر نیاز نیست کاری نکرده ام که سزاوار تشکر باشد. این کم ترین قدم را هر کسی می توانست و می تواند بر دارد. به جای تشکر عزمتان را جزم کنید برای همدلی و همکاری و همیاری. این بهتر و پسندیده تر است.تمام تلاشم این است که جبران مافات کرده دین خود را به زادگاهم ادا کنم ولی بدون هم فکری و کمک تنگاتنگ شما عزیزان نمی شود که نمی شود… ولی مطمئنم که می شود و می شود، چون مردم خوب زادگاهم را می شناسم و می دانم تا آخر، همراه خواهند بود .

  2. امروزه يكي از بزرگترين رسالت هاي ما سنجش قابليت ها و ضعف هاي دانش آموزان به منظور كمك به يكايك آن ها در تحقق ظرفيت هايشان مي باشد. از بين هر 100 دانش آموزي كه در كشورهاي جهان سوم درس مي خوانند فقط يك نفر به جايگاه واقعي خود دست مي يابد، در حالي كه در كشورهاي پيشرفته از هر 100 دانش آموز، استعداد حداكثر يك دانش آموز به خوبي شناخته نمي شود. از اين رو مؤسسه علمي خبرگان اقدام به طراحي و ساخت آزمون سنجش هوش دانش آموز SIT ، به جهت شناخت نوع استعداد دانش آموزان نموده است. آزمون هوش دانش آموز SIT با همکاری سه تیم علمی حرفه ای تهیه گردیده است، تیم روانشناسی این آزمون با حضور پدر علم روانشاسی نوین ایران، تیم منطق و ریاضی متشکل از اساتید ریاضی دانشگاه صنعتی شریف و تیم نرم افزاری با حضور مهندسین مجرب ایرانی فارغ التحصیل از کمپانی microsoft. برخلاف اكثر آزمون هاي سنتي هوش كه به صورت كاغذ-مدادي انجام مي شوند، آزمون SIT به كمك رايانه، نمايشگر نوري و دستگاه ذخيره ي گزينه-زمان (SCT) برگزار مي شود. اين ويژگي ها علاوه بر اين كه باعث بالا رفتن انگيزه و علاقه ي دانش آموزان در حين اجراي آزمون مي شود ، مزيت هاي علمي زيادي را براي سنجش دقيق و چند بعدي دانش آموزان فراهم مي كند. دستگاه SCT در آزمون هوش SIT امكان سنجش سرعت پردازش و تصميم گيري و تأملي يا تأخيري بودن پاسخگويي دانش آموزان را با وجود گروهي بودن آزمون هوش دانش آموز فراهم مي نمايد. ويژگي هاي منحصر به فرد آزمون SIT تا جايي است كه در تاريخ 7/11/1387 آزمون هوش دانش آموز به عنوان يك اختراع به شماره ي 56610 به ثبت رسيد و برگ زرين ديگري از موفقيت محققان ايراني در دنياي آموزش و سنجش رقم خورد.

  3. سلام و ممنون ronald anderson…. اطلاع رسانی خوبی بود. این موسسه را می شناسم. سایر کاربران نیز می توانند، دانسته های خود را اطلاع رسانی کنند.

  4. با سلام
    هر انسانی برکات وجودی دارد و هرچه این برکات وجودی بیشتر باشد نشان از بزرگی و عظمت بیشتر ان انسان است
    انشاء الله که جوانان ونوجوانان منطقه قدر زحمات شما را بدانند و از فرصتها استفاده کنند
    دست حق به همراهتان
    یا علی

  5. سلام جناب آقای سید هاشمی عزیز…من به جوانان و نوجوانان زادگاهمان منطقه ی داریون ،اعتماد و اعتقاد و اطمینان کامل و واثق دارم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا