ديدگاههمه

سخنی با کاندیداهای محترم شورای اسلامی شهر و روستاهای منطقه داریون

جلیل زارع|

خدایا ! ما را آن ده که ما را آن به …
سلام بر کاندیداهای عزیز و محترم . . . قصد ندارم در این مکتوب، اهمیت ویژه ی شوراها و یا مشکلات و معضلاتی که دامنگیر مردم مظلوم و زحمت کش منطقه است، را برشمارم. به اندازه ی کافی در مورد مقوله ی اول در همین سایت، قلم فرسایی شده است. کاندیداهای عزیز را بر مرور و بازخوانی آن ها تشویق و ترغیب می کنم.
به مقوله ی دوم نیز به وفور در جا جای سایت پرداخته شده است که مهم ترین آن ها جمع بندی مشکلات، معضلات و مطالبات حقه ی مردم فهیم و آگاه منطقه است که در ” مرحله ی دوم فراخوان عمومی داریون نما” آمده است و پیشنهاد می کنم حتماً ضمن بازخوانی کامل آن ها به مسیری که در پیش رو دارید، بیش تر واقف شوید. و اما سخن من چیز دیگری است و آن دو روی سکه ای است که می خواهم صادقانه در موردش گپ بزنیم و چاره اندیشی کنیم.
این روی سکه:
الحمدلله، اکثر قریب به اتفاق شما کاندیداها، جوانان خوش فکر، خلاق، مبتکر، مومن و با سوادی هستید که به نظر می رسد عزمتان را جزم کرده اید برای خدمت صادقانه و خالصانه؛ که اگر جز این باشد، جز اتلاف بهترین اوقات و از دست دادن فرصت های طلایی زندگی شخصیتان، چیزی عایدتان نمی شود که هیچ، در آن دنیا نیز باید در پیشگاه باری تعالی سخت پاسخ گو باشید.
احساسم به من می گوید که عزمتان جزم است برای همان خدمت خالصانه و صادقانه. پس عزیزان دل برادر . . . نگران هیچ چیز نباشید که خداوند پشت و پناهتان است و ما هم به شدت حامی و پشتیبانتان. و اگر شما بخواهید و قابل بدانید، در این مسیر پر نشیب و فراز، همراهتان خواهیم بود و از هیچ کوشش و مساعدتی، دریغ نخواهیم ورزید.
ما از شما، توقع معجزه و ممکن ساختن ناممکنات و دور از ذهن ها را نداریم. نمی خواهیم برایمان بند داریان، غار سنگ سوراخی، دریاچه ی خالدآباد، برج بین الملی و چه و چه ایجاد کنید که این ها اغراق گویی های طنز گونه است تا بتوانیم در کنار آن، برخی از خواسته های معقولمان را نیز در قالب همین طنزها عنوان کنیم. خواسته هایی هم چون سر و سامان دادن به وضعیت نابسامان جاده ی شیراز ـ داریون، حل مشکلات و معضل بی کاری، اعتیاد، بی تفاوتی، رسیدگی به وضعیت آموزشی و پرورشی کودکان، نوجوانان و جوانان و ایجاد رفاه نسبی شهروندان و سایر چیزهایی که در قالب طنزها، خنده بر لب ها نشانده و در قالب فراخوان ها، اندوه و تاسف را بر قلب ها حاکم نموده است.
ما از شما تلاش، پشتکار، جدیت در ممکن ساختن ممکن های بالقوه ای که برخی از آن ها به همت امام جمعه ی محترم، اعضای شوراهای سابق و فعلی و مسئولین بومی و غیر بومی راستین مردمی و البته همیاری خود مردم، تحقق یافته و قسمت اعظم و مهم آن، هم چنان دست نخورده و یا زخمی شده باقی مانده است و در این راه، تنهایتان نیز نخواهیم گذاشت و اگر بخواهید، می توانید روی تلاش و کوشش ما هم حساب کنید؛ هر چند یاور اصلی خداست و اگر ما حرکت کنیم و برکت را از او بخواهیم سرنوشتی را برایمان رقم خواهد زد که استحقاقش را داریم. ما روی پتانسیل قوی نیروی جوانی و علم و دانش و پشتکار و انگیزه و نیت خالصانه ی شما حساب می کنیم و شما هم روی حمایت و تجارت ما که در گذر زمان حاصل شده است، حساب کنید.
که این دو، در کنار هم، اگر در جهت الهی باشد، چاره ساز و کارساز است و در آن هیچ شک و تردیدی نیست.
لب کلام این روی سکه:
نگرانی و تردید را از خود دور کنید و بدانید که تصمیم خوبی را در بهترین ایام عمرتان گرفته اید و ا نتخابتان کم تر از جهاد فی سبیل الله نیست.
و اما آن روی سکه:
برای مردم مظلوم و زحمت کش منطقه، فرصت های طلایی زیادی از دست رفته است و د یگر جای ریسک کردن و آزمون و خطا نیست. باید تا خیلی دیر نشده است، چاره ای اندیشید و از این وضع اسف بار و کوله بار مشکلات و معضلات، رهایی یافته و برای احقاق حقوق و مطالبات مسلم مردم، مصمم و منسجم، به پا خاست و راه را برای رشد و شکوفایی سریع تر منطقه هموار نمود.
هر چند قرار نیست همه ی گره های کور مشکلات و معضلات با دست ما و شما باز شود؛ که اگر چنین باشد، دست ها که هیچ، دندان ها هم کار ساز نیستند؛ ولی قرار است در راه نیل به آن چه که در توان ما و شماست، گام های محکم و جدی برداریم و آن چه را که در توان مسئولین و سازمان ها و نهادهای بالاتر است، با اراده ای پولادین و تصمیمی راسخ و تلاشی منسجم و بی وقفه از آنان مطالبه کرده و تا رسیدن به حقوق مسلم مردم از پای ننشینیم.
و اما لب کلام آن روی سکه:
باید مثل بسیجی های زمان جنگ فکر کنیم که جهاد فی سبیل الله، اولویت اولشان بود و در راه رسیدن به هدف، از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نکردند و با جان فشانی و ایثار و البته توکل و اعتماد کامل به خداوند متعال و یاری خواستن از او، کاری کردند کارستان، و وظایف محوله ی شوراهای شهر و روستاهای منطقه امام را اولویت اولمان قرار دهیم. اگر آمده ایم برای خدمت صادقانه و خالصانه که اجری عظیم دارد و فرشتگان از شمارش آن عاجز، باید فرهنگ ایثار و فداکاری را ملکه ی ذهنمان کنیم و پا در جبهه ای مقدس بگذاریم و جز به آن چه خدا در پس تلاش و ایثار ما، برایمان می پسندد، فکر نکنیم که ”ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم”.
پس برادران وخواهران محترم کاندیدای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای منطقه ی داریون، بدون نگرانی و تردید، و با تفکر و مطالعه ی دقیق مشکلات و معضلات و مطالبات حقه ی مردم، برنامه هایتان را برای رشد و شکوفایی منطقه، ارائه داده و در ” داریون نما” نمایش دهید و بدانید که ما به شما جوانان برومند این مرز و بوم، اعتماد و اطمینان کامل داریم و برآنیم تا شما را برای این امر مهم و حیاتی برگزینیم و پس از گذر از این مرحله، نیز همراهتان باشیم و به این اطمینان و اعتقاد برسیم که خدا نیز یار و یاورمان است. . .
حالا دیگر منتظر به نمایش درآمدن برنامه هایتان در بستر فضای مجازی داریون نما هستیم . . . پویا و پایا باشید.

26 دیدگاه

  1. سلام ضمن تقدیر و تشکر از استاد گرامی برادر زارع که همه این مطالب را به خوبی منتقل می کنید.ان شاء الله هر قدمی برداشته می شود از طرف دوستان تا منطقه و شهر داریون بیشتر شناخته شود و استعدادهای نهفته در این شهر و منطقه بیشتر از آن بهره برداری شود . مخصوصا این روزها که بحث انتخابات شوراها و ریاست جمهوری مطرح است باید همه و همه درست فکر کنیم و موانع سخت را به یاری خدا برداشته تا شهر و منطقه خوبی از نظر فرهنگی و ایمانی داشته با شیم و این امر مهم در صورتی تحقق می یابد که مسئو لین اعم از ارگانهای دولتی و شهر داری و شوراهای محترم شهر و روستاهای منطقه داریون بویژه مسئولین فرهنگی ما در آموزش و پرورش و کسانی که کار های فرهنگی انجام می دهند این کارها را هدفمند انجام دهند تا نتیجه خوبی بگیرند و هستند کسانی که قدم های خیر بر می دارند و در این راه کار های شایسته و به حق انجام می دهند و از در گاه خداوند متعال هم نا امید نیستند و فقط این کار های خیر و خوب احتیاج به حمایت همه جانبه دارد تا به نتیجه خوب برسد . در پایان انشاء الله که عاقبت همه ما و کسانی که در این راه خدمت صادقانه انجام می دهند ختم به خیر گرداند . دعا برای ظهور آقا امام زمان هم یادتون نرود التماس دعا

    1. اللهم عجل لولیک الفرج… سلام بر یک پیشنهاد عزیز… من هم مثل شما ،با توکل بر خدا، به کاندیداهای جوان این دوره دل بسته ام و به آن ها اعتماد می کنم… انشاءالله که با کمک مردم و سایر مسئولین راستین مردم موفق و پیروز باشند.

  2. سلام خدمت اقای مهندس زارع
    تشکر از شما به خاطر نوشتن این مطلب
    واقعا اینها حرفهای تمام فرهیختگان و مردم عزیز داریون است ما همگی باید به شورا کمک کنیم اختلافات را کنار بگذاریم و برای موفق شدنمان راهکار ارائه دهیم .
    به امید پیشرفت روز افزون منطقه ی داریون

    1. سلام علی جان… یاری خداوند و در سایه ی آن، کمک مردم و سایر مسئولین راستین،شرط اصلی و اساسی موفقیت عزیزان شوراست و انشاءالله این اتفاق خواهد افتاد… هر چه خدا بخواهد.

    1. همان بهتر که جلیل زارع را دیگر نداشته باشیم، یوسف جان… همین یکی هم برای هفت پشتمان بس است. اگر هنری داشت و دلسوز به حال مردم زادگاهش بود تا حالا کجا بود، عزیز دل برادر!؟…

  3. سلام و درود بر استاد زارع
    خیلی دوستون دارم.
    بخاطر این همه انرژی که دارید واقعا ماشاالله دارید
    شما میتونید الگوی خوبی برای آینده ما باشید
    برامون دعا کنید

    1. سلام بر شما کاندیداهای جوان عزیز… خودتان را به خاطر زارع به آب و آتش نزنید… به فکر مردم عزیز باشید که الحمد لله هستید.خودتون خوبید، زارع رو هم خوب میبینید. انرژی زارع هم دیگه رو به اتمامه ولی مهم نیست. تا شما جوانان پر انرژی در منطقه هستید، غمی نیست.از ایزد منان پویایی و پایایی و خدمت صادقانه و خالصانه رو براتون آرزومندم. خوش بدرخشید پسرم.

  4. آقای کاندید جوان بابا بیخیال کم چاقان کن اقای استاد زارع که حکم حکومتی نداره ، مردم باید بهت رای بدن که از این کارها بدشون میاد . مگر اخلاق داریونی جماعت را نیدونی؟

    1. و اما سلام بر سروش عزیز و پر انرژی و دوست داشتنی… عزیز دل برادر، در مورد کاندیدای جوان این طور قضاوت نکنید. در تعریف از زارع زیاده روی کرده است. قبول دارم .ولی واقعا اهل چاخان نیست. اخلاق داریونی ها هم از همه ی دنیا بهتر است. یکیش خود شما. به قول بعضی از عزیزان دل برادر، بیست بیست. هم چنان پویا و پایا باشید و انشاء الله که خونواده هم کمتر بهتون گیر بدن. هر چند گیر دادنشون از سر دلسوزی و محبت است…

  5. عیبگو همه عیب کسان مینگرد/ از کوزه همان برون تراود که در اوست/

    (ابوسعید ابولخیر)

    سروش جان سلام
    من هرکسی رو که دوست دارم راحت به زبون میارم و میگم، چه اشکالی داره. آقای زارع شخص خیلی مهربونی هست.باهاشون هم صحبت شو میفهمی
    نظر آقای علی زارع و یوسف بذرافکن توی همین صفحه ببین اونها هم داریونی هستن و همین حرف منو زدن فقط من ساده گفتم (دوستون دارم) اما اونها در قالب جمله گفتن.
    من هیچ نیازی به رای شما و اقای زارع ندارم چون دنیای من خیلی بزرگتر از داریون هست.
    فکر نمیکنم شما از من داریونی تر باشی پس افکار خودت رو به داریونی ها تعمیم نده

    1. جوانی کرید اقای کاندید جوان. این چه جوابی است. همینجوری می خواهید مردم دار باشید. متاسفم

    2. بازم سلام کاندیدای جوان تر از جوان…درست است از کوزه همان برون تراود که در اوست، ولی خودتون بهتر میدونید که در کوزه ی اهالی منطقه داریون، عسل است، فقط عسل عزیز دل برادر…بهتره خود دار باشید و همه چیز رو هم به زبون نیارید. گاهی اوقات لازمه.شما و علی زارع و یوسف بذرافکن و سایر کاربران عزیز هم به بنده لطف دارید، هر چند بنده لیاقت این همه محبت شما رو ندارم. شما هم حالا حالاها به رای مردم نیاز دارید. یعنی همه به رای مردم نیاز داریم. مگه نه اینکه میزان رای مردم است؟ مطمئنا سروش جان هم به اندازه ی شما داریونی هست، گرنه برای حضور در سایت این همه به آب و آتیش نمیزد. افکار ایشون هم مثل افکار شما، قسمتی از افکار داریونی هاست. به قول شمسی، جوانی کردید کاندیدای
      جوان. و به قول آقای بذرافکن باید سعه ی صدر بیش تری داشته باشید..هر کس نداند من که میدانم منظورت از بزرگی دنیایت چیست، ولی بهتر است خودت برای کاربران عزیز توضیح دهید تا رفع سوء تفاهم شود. فراموش نکن که مردم روی امثال شما حساب دیگری باز کرده اند و باید به قول عشق داریون، صبور تر باشید. چون شما را میشناسم و میدانم از من دلگیر نمی شوید به خود اجازه دادم به شما برادرانه تذکر بدهم. برایم مهمید که این طور با شما صحبت می کنم. برای همه مهمید که این طور با شما صحبت می کنند. حالا هم دیگر از شما و همه ی کاربران عزیز می خواهم با صعه ی صدر این مساله را بیشتر از این ادامه ندهید و سعی کنیم صادقانه به روی هم لبخند بزنیم و بعضی از حرف ها را فراموش کنیم. برای شما و سایر کاربران عزیز آرزوی موفقیت میکنم.

    1. سلام نازنین خانم…حق با شماست داریون واقعا ابزاری است برای رسیدن به دنیای بزرگ کاندیدای جوان. ولی کاش میتوانستم بگویم که دنیای بزرگ کاندیدای جوان چیست. نمی گویم تا خودش بگوید. من هم اگر از دنیای بزرگ ایشان اطلاع نداشتم همین تصور را می کردم. ولی بهتر است بر او خورده نگیریم و به او فرصت دهیم تا با توضیح بیش تر و بدون غلبه ی احساسات بر صبر و تحمل خودش همه چیز را اصلاح کند.دنیای بزگ ایشان دقیقا در راستای خدمت صادقانه به مردم و به ویژه مردم منطقه داریون است. ولی قبول دارم منظورش را خوب عنوان نکرد.

  6. سلام خدمت کلیه شب بیداران داریون نما
    کاندید جوان جان باید خیلی صبور باشی.اگر ان شا الله اتخاب شدی با این حوصله کم زود کنار میکشی و ما مردم میمونیم و رای از دست رفته مان پس لطف با تامل بیشتری پاسخ دوستان را بدهید.به امید موفقیت داریون با شما جوانان.
    جاده موفقیت پیش روی شماست.

  7. سلام برادر عزيز
    آقاي علی زارع و یوسف بذرافکن كه كانديد نيستند . شما با خامي جواب داده ايد .اگر نميگويي من داريوني ترم و شما داريوني خشك

  8. سلام خدمت دوستان عزیز
    اول نازنین جان آری داریون سکوی صعود من بوده و هست. اما سکوی صعود با سکوی پرش فرق دارد.چون سکوی پرش ارتباط با سکو قطع میشود اما سکوی صعود برای قد کشیدن است. من به خیلی بالاتر از داریون فکر میکنم اما هرگز فراموش نمیکنم که از دبستان حقیقت جو و با کتابهای کش پیچی شده و از کوچه های خاکی داریون صعود کرده ام.

    دوم من برآشفته نشدم. چون اصل این سخن با من نبود که بخواهم ناراحت بشوم با مردم داریون بود
    یه کم به سخن جناب سروش دقت کنید این دقیقا یکی از حرف های رایج در مردم داریون است که در دراز مدت باعث ضرر داریون شده است.
    باید با این جملاتی نا درستی که ملکه ذهن مردم شده مبارزه کنیم. چون مگر داریونی ها که هستند؟؟؟
    خوب منم، سروش هست، نازنین هست، آقای بذرافکن هست و قتی ما نگوییم این حرف ها هم چهره واقعیت به خودشان نمیگیرند.
    جمله هایی مثل
    1-داریونی ها خود با خود بدند
    ((((این جمله ی بی اساس باعث میشود جوانان داریون هنوز درسشان تمام نشده فکر رفتن باشند)
    2-داریونی ها برای هم میزنند
    ((((بخدا شاید یه بازه زمانی اینطور بوده است دیگر نیست .مردم دلسوز شده اند))
    3-داریونی ها به کسانی که فعالند میگویند چاخان
    ((((این جله عامل اصلی فعالیت نکردن بچه ها در کانون ها.فرهنگسرا.بسیج.مسجد هست)))
    و هزار جمله دیگر که فقط در حد حرف گفته شده ملکه ذهن شده و چهره ی واقعیت به خود گرفته. و یکی از عوامل منزوی شدن داریون شده.
    ببینید همین نمونه حرف سروش جان، در داریون گفتن کلمه دوستت دارم به یک همشهری خیلی عجیب شده.
    بنده هدفم مبارزه با این جمله هاست نه ناراحتی شخص خودم.
    و باید تعارف را کنار بگذاریم و بگوییم

    1. ممنون از توضیحتون کاندیدای جوان . حالا یک کمی بهتر شد هر چند میشد بهتر از این هم باشد. نگفتی دنیای بزرگت چیست. ولی به من که گفته ای. فکر میکنم صلاح هم نباشد فعلا بگویی. شاید روزی اگر عمری باقی باشد من بگویم. دیگر بهتر است و صلاح هم در آن است که این موضوع همین جا خاتمه یابد . موفق باشید.

  9. ‘گر دل نبود کجا وطن سازد عشق
    ور عشق نباشد به چه کار آید دل
    گواه عاشق شیدا دل اوست
    سرشک دیده و غم حاصل اوست
    نیازی نیست عاشق لب گشاید
    همان خاموشی گوای دل اوست
    عزیز دل برادر شب خوبی داشته باشی سایت هم تعطیل نیست شب زنده داران بیدارند
    قطعه شعری به مناسبت رحلت جانگداز حضرت امام خمینی
    گریه کن ابر بهاری گریه کن
    با من از این سوگواری گریه کن
    دل ندارد طاقت هجران او
    با دل من خود به یاری گریه کن

  10. با سلام خدمت کاندید جوا ن و سروش دوست داشتنی و دیگر دوستان
    با اجازه از استاد زارع عزیز
    سالها دل طلب جام جم از ما میکرد
    وانچه خود داشت زبیگانه تمنا میکرد
    امام معصوم (ع) میفرماید: محبوبترین برادرانم نزد من، کسی است که عیبهایم را به من اهدا کند.
    /هرگز فرصت گفتن دوستت دارم را از دست مده/
    انشااله که تمام دوستان احساساتی برخورد نکنند و موقعیت حساس فعلی را درک کنند .
    امیدوارم در راهی که برگزیده اید موفق باشید.
    الان چیزی که دشمن از ما میخواهد تفرقه است که باید کنار گذاشته شود تا دشمن خوشحال نشویم.
    دوستدار همه و کوچک شما علی زارع

  11. با سلام واقعا چرا ما نباید فکر فرهنگ سازی باشیم اول از خودمان شروع کنیم و یه خورده قسمت خاکستری مغزمونو به کار بندازیم و معظلات را ریشه کن کنیم من نمی دانم چرا مسولین به فکر جوانان نیستند جدا این رو مد نظر داشته باشیم که جوانی که شایسته و بایسته است باید بهش کمک کرد حالا در هر زمینه ای که باشه فرق نمی کنه ازدواج – شغل -مسکن و غیره که باید هر کدام آنالیز و مشاوره شود اصلا ما همه مون داریم ضعیف عمل می کنیم با مخالفت و سنگ انداختن پیش پای کسی که کار درست نمیشه انسان باید خدا ترس باشد از کجا معلوم که فرداها ما زنده نباشیم که بعضی از مسایل را ببینم چرا باید حسرت بخوریم این ها همه اش برمی گردد به کارهای غلط ما و اشتباهات گذشته بزرگ ترهای ما که تحمیل شده و ذی نفوذ بوده پس بیایید درست عمل کنیم و وعده های الکی ندهیم و غش در مشورت در حرف زدن نداشته باشیم و خیانت به افراد نکنیم همدیگر را دوست داشته باشیم واقعا اگه کسی از تنش نمی اید کاری بکند واقعا اون کارو واگذار کنه به شخص دیگری که برش داشته باشه خدای ناکرده مثل اون خیاط نباشیم که کوزه ای داشت و هر کس می مرد یک سنگ داخل کوزه می انداخت نکنه خیاط روزی در کوزه بیافتد برادر من مواظب رفتار و عمل و گفتارو کردارت باش فردای قیامت اینها همه ش باز خواست میشه ها اونوقت که تو رو خداشر منده میشی و دیگه فایده ای هم نداره ها تا وقت داریم خودسازی کنیم فکر باشیم برای هم درد سر درست نکنیم در پایان عرایضم از کلیه کسانی که در امور فنی این سایت بسیار کوشا و فعال هستند کمال تقدیر و تشکر بعمل می آید اجر همگی به حضرت فاطمه زهرا التماس دعا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا