اخبارهمه

همزمان با سراسر کشور،فریاد “یا حسین” یا حسین “در فضای امامزاده ابراهیم (ع)دودج داریون طنین انداز شد

خبرنگار:علی مختاری|
به گزارش داریون نما، مردم و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) درروز عاشورای حسینی در منطقه داریون با حضور در کنار حرم مطهر امامزاده ابراهیم(ع) دودج داریون به عزاداری در سوگ سالار شهیدان پرداخته و با حرکت دسته های سینه زنی و زنجیر زنی ارادت خود را نسبت به امام حسین (ع)نشان دادند.

از نخستین ساعات صبح عاشورا دسته های بزرگ سینه زنی مسیر پنج کیلومتری را با شورو حرارت خاصی از شهر داریون ،دیندارلو و روستای د ودج حرکت کرده تا خود را به حرم مطهر امامزاده ابراهیم (ع) برسانند.
در میانه راه ،مداحان اهل بیت و عاشقان حسینی ن نیز با خواندن نوحه گوشه ای از زندگی امام حسین (ع) و شهدای کربلا را برای سوگواران بیان کردند.

همچنین بارگاه ملکوتی امامزاده ابراهیم(ع) کانون عزاداران در روز عاشورای حسینی درمنطقه داریون بود و تمامی مسیرهای منتهی به این امامزاده واجب التکریم مملو از جمعیت عزاداری بود که در زیر بارش شدید باران پاییزی خود را به این مکان قدسی رسانده بودند طوری که این بارش نتوانست ذره ایی خلل در عزم و اراده عاشقان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)ایجاد کند.

ساعت ۱۲ظهر تقریبا تمامی هیات های زنجیر زنی و سینه زنی عزاداری خود را به پایان رساندند و خود را آماده برپایی نماز ظهر عاشورا کردند.
حرم مطهر امامزاده ابراهیم(ع)پذیرای گروه کثیری از زائران و عزادار سراسر کشور ،خصوصا شهر شیراز بود که در قـالب دسته های سینه زن و زنجیرزن برای عزاداری و توزیع نذری خود وارد این حرم مطهر شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا