گزارش

همه حرفی شنیده ایم فقط کتک نخورده ایم!

 این توزیع سبد کالا هم برای خودش حکایتی پیدا کرده است. اگر پی گیر اخبار رسانه ها بوده باشید حتما تصاویری تاثر برانگیز از صف های توزیع سبد کالا در کشور دیده اید که متاسفانه به رسانه های بیگانه هم کشیده و مایه آبروریزی شده است.

تصاویری از انبوه مردم در این صف های طولانی که بعضا با درگیری و کتک کاری نیز همراه بوده است.

البته که منطقه داریون هم از این امر مستثنی نبوده و نخواهد بود.مطلب و عکس روز گذشته سایت داریون نما درباره توزیع سبد کالا در داریون واکنش های متفاوتی داشت.

از جمله این واکنشها حرفها و در اصل درد دل های یکی از توزیع کنندگان سبد کالا در داریون است.

صف توزیع سبد کالا در داریون
صف توزیع سبد کالا در داریون

ناصر بذرافکن در تماس با داریون نما حرفهای جالبی از مشکلات این کار در داریون مطرح کرد.

وی گفت:هیچ محدودیتی برای دریافت نمایندگی توزیع سبد کالا در داریون نیست و ما خوشحال می شویم اگر کسی تمایل دارد این کار را انجام دهد و اصلا یکی دو مکان دیگر هم برای این کار وجود داشته باشند. اینگونه حجم کار ما نیز کمتر می شود.

بذرافکن افزود: ما کلا پنج الی شش نفر هستیم و باید جوابگوی تمام مردم منطقه داریون باشیم. تازه به جز داریون از زرقان و خیرآباد و حتی از شیراز نیز برای دریافت سبد کالا به ما مراجعه می کنند.

وی اظهار داشت ما برای این کار مشکلاتی داریم که بسیاری از مردم در جریان نیستند. بعضی از مردم عزیز گمان می کنند که این کار مانند قدیم به صورت کوپن است که برگ کوپنی تحویل دهند و اجناس را به سرعت دریافت کنند.

این توزیع کننده سبد کالا در داریون در تشریح مشکلاتشان گفت: معمولا هر نفر که به ما مراجعه می کند دو تا سه کارت همراه دارد. ما باید این کارتها را در دستگاه مخصوص بکشیم تا به شبکه وصل شود. این وصل شدن بعضی مواقع برای یک نفر تا 10 دقیقه هم طول می کشد و ما نیز تا این اتفاق روی ندهد نمی توانیم نفر بعدی را راه بیندازیم.

شما تصور کنید با این حجم مراجعه و این مشکلات بعدا اعتراضات زیادی هم داریم که مگر شما چکار می کنید که این همه طولش می دهید و…

وی گفت: از یک طرف شلوغی است که باید مراجعه کنندگان را نظم دهیم و از یک طرف برخی از مراجعین هستند که اطلاعات کافی ندارند و به سختی هم توجیه می شوند. مثلا فردی که فاقد کارت ملی و کارت بانکی است با دفترچه دریافت یارانه اش به ما مراجعه کرده و خواهان دریافت سبد کالایش است. وقتی به او می گوییم اصلا اینگونه امکان ندارد و شما حتما باید کارت ملی و کارت بانکی داشته باشی عصبانی شده و متاسفانه ما را مورد دشنام قرار می دهد.

یا در موردی دیگر یکی از مراجعین خانم که با مشکلی شبیه به موردی که گفتم روبرو بود و کارش را نمی شد انجام داد او نیز متاسفانه ما را مورد شدیدترین دشنام ها قرار داد.

ور که ظاهرا دل پری از بعضی برخوردها داشت به موارد دیگری هم اشاره کرد که ما به همین نکته ها بسنده می کنیم.

ناصر بذرافکن این را هم گفت که برای انجام چنین کارهایی یک همت جمعی نیاز است و مثلا شورای شهر و سایر دستگاهها باید پی گیری داشته باشند تا مشکلات مرتفع گردد.

او البته درباره مکان توزیع هم در پاسخ به یکی از کاربران داریون نما گفت:شما جایی را در داریون پیدا کنید که بتواند همزمان هزار نفر را گرم نگه دارد اگر چنین مکانی هم وجود داشته باشد باید خودشان پیش قدم شوند و این همان همت جمعی است که بدان اشاره کردم.

داریون نما: امیدواریم این مشکل در کل کشور حل شود.

4 دیدگاه

  1. اقای روحانی تکرار سیاست های احمدی نژاد. به یاد بیاورید زمان توزیع سیب زمینی احمدی نژاد بین مردم!!! واقعا آیا این شایسته ملت شریف ایران است؟؟؟

  2. باسلام.

    حتی اگر مثل اجناس کوپنی هم بود وفقط صد نفر را به جای هزاران نفر میبایست جوابگو باشید دردسرهای زیادی دارد که کم وبیش همه به آن واقفند.شما که همه میدانند چه فشارهایی را متحمل میشوید بدون هیچ چشم داشتی . اگر صحبتی شده ,طرف صحبت اصلا شما نبودید.ایراد به اصل برنامه هست که چرا باید چنین باشد .نحوه کمک به قشر آسیب پذیر جامعه خودش باعث آسیب است. وجواب دو سوال آخر هم کاملا مشخص است! که تا کی؟ وچرا؟منتها این طور بحث هازیاد باز نشوند بهتر است!
    ودرآخر اگر دیدگاه قبل کسی را رنجانده .عاجزانه طلب بخشش دارم. مخاطب اصلا شخص نبوده!

  3. نه ففط در داریون بلکه در تمام کشور مشکل نوزیع سبد کالا کامل به چشم میخورد البته با توجه به اینکه اولین بار دریافت سبد کالا بود مسلما در دور ه های بعدی توزیع نقاط ضعف قوتش بیشتر مشخص میشه اینطور مشکلات کمتر به وجود میاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا