کمپین داریون نماهمه

“کمپین مجازی برای توسعه داریون”(7)خدمات، واژه ای غریب و فرصتی قریب برای داریون

دکتر طالع نامور|

در بررسی بخش های اقتصادی سه بخش اصلی صنعت، کشاورزی و خدمات مورد بررسی قرار می گیرند.

در نوشتارهای قبلی به صورت کلی وضعیت کشاورزی و صنعت در داریون بررسی شد. خدمات بخش سومی است که در ارزیابی موقعیت اقتصادی داریون مطرح می شود.

بخش عمده ای از فعالیت های اقتصادی انسان از زمان پیدایش بر روی زمین تا دوران انقلاب صنعتی به کشاورزی تخصیص یافته بود. لیکن با ظهور انقلاب صنعتی و توسعه تولید انبوه موج صنعتی شدن در جهان شدت گرفت به نحوی که بخش صنعت سهم بیشتری را نسبت به کشاورزی به خود اختصاص داد. طی چند سال گذشته صنعت جای خود را به بخش خدمات داده است و ارائه خدمات به سرعت در حال رشد و توسعه است.

در این اوضاع و احوال می توان اذعان نمود که داریون هنوز در دوران کشاورزی باقی مانده است و علاوه بر صنعت، خدمات نیز در این دیار توسعه نیافته است. خدمات می تواند فرصت های مناسبی را برای توسعه اقتصادی داریون فراهم کند. کشورهای در حال توسعه نشان داده اند که علاوه بر صنعت می توانند از محل ارائه خدمات نیز کسب درآمد نمایند.

در بخش فرصتهای اقتصادی داریون، اشاره شد که مهمترین فرصت داریون قرار گرفتن در جوار مهمترین شهر جنوب کشور یعنی شیراز است. تاکنون به صورت جدی بررسی نشده است که آیا داریون می تواند از این فرصت بهره مند شود؟ یکی از مهمترین حوزه های توسعه اقتصادی داریون، شناسایی و توسعه خدماتی است که می تواند مورد بهره گیری این شهر پرجمعیت قرار گیرد.

در حال حاضر بخش کشاورزی از لحاظ زیر ساخت منجمله منابع آب در وضعیت مناسبی قرار ندارد. توسعه صنعتی داریون نیز نیازمند سرمایه گذاری گسترده است. لیکن خدمات فرصتی است که می تواند با سرمایه گذاری محدودتر در داریون توسعه یابد.
کمپین اقتصادی داریون به دنبال شناسایی و معرفی فرصت های توسعه خدمات در داریون است. منتظر دریافت نظرات شما در این خصوص هستیم.

1 دیدگاه

  1. داریون با وسعت و موقعیتی که دارد.میتونه حداقل چهارصد هزار نفر از سرریز جمعیت شیراز رو در خودش به بهترین نحو جا بده.الان اولین حرکت به سمت توسعه داریون تکمیل باقی مانده اتوبان شیراز داریون هست.و قدم بعدی تاسیس حداقل سه کارخانه صنعتی برای پشش اشتغال جوانان.داریون جا برای بال دوم شیراز شدن پس از صدرا رو داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا