اخبارهمه

فرماندار شیراز:پیشنهاد بخش شدن داریون را به استانداری ارایه داده ایم

فرماندار شهرستان شیراز گفت: با توجه به اینکه دهستان‌های سیاخ دارنگون، داریون و شهر جدید صدرا قابلیت ارتقا به بخش را دارند، پیشنهاد آن به استانداری فارس ارائه شده است.

ایرنا:محمدرضا امیری شامگاه سه شنبه در جلسه کمیته توسعه روستایی شهرستان شیراز گفت: برخی از روستاهای این شهرستان و به ویژه بخش مرکزی، حتی از برخی روستاهای دور افتاده استان نیز، کمتر توسعه یافته اند و این به دلیل افزایش بی رویه جمعیت ناشی از مهاجرین از اقصی نقاط استان و حتی خارج از استان است.

امیری افزود: امکانات این روستاها متناسب با این جمعیت توسعه پیدا نکرده است و موجب عقب ماندگی این روستاها شده و شاخص های آماری نیز این وضعیت را تایید می‌کند،از سوی دیگر وسعت، جمعیت و مسائل پیچیده بخش مرکزی شیراز نیز باعث تشدید این وضعیت شده است.

وی ادامه داد: اگرچه با دیدگاه مدیریت نوین مبنی بر کوچک سازی دولت و نیز برنامه‌های توسعه پنج ساله کشور،ایجاد ساختارهای اداری جدید به صلاح نیست ولی با این نگاه که بخش مرکزی شیراز با ۷۷ دهیاری و شورا در گستره‌ای به وسعت تقریبی ۴ هزار کیلومتر مربع، جمعیتی بالغ بر سیصد هزار نفر را در خود جای داده و از بسیاری از شهرستان های کشور نیز بزرگتر است از این رو ظرفیت ایجاد حداقل سه بخش جدید در این بخش وجود دارد.

فرماندار شیراز تاکید کرد: دهستانهای سیاخ دارنگون و داریون و همچنین شهر جدید صدرا، پتانسیل ارتقاء به بخش را دارند که پیشنهاد آن به استانداری فارس داده شده و پیگیری خواهد شد.

شهر جدید صدرا در اوایل دهه ۷۰ با هدف اسکان سرریز جمعیت شیراز در فاصله حدود ۲۰ کیلومتری شمال غرب این کلانشهر ایجاد شده و اکنون نیز به گفته مدیران شهری صدرا این شهر جدید افزون بر یکصد هزار نفر را در خود جای داده و در برنامه ریزی‌های دراز مدت استان فارس نیز اسکان حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت در صدرا نیز پیش بینی شده است.

امتیاز کاربران: 4.35 ( 1 رای)

3 دیدگاه

  1. اگر دریمه به جای قبرستان به مسکن اختصاص داده شده بود شهری بزرگتر از صدار ایجاد می شد و بار کمبود مسکن شیراز و شهرک سعدی برداشته می شد . الان هم دیر نشده است باید این قبرستان صدها هکتار محدود شود و با تغییر کاربری داده شود

  2. مزایای بخش شدن برای خود داریون و روستاهای اطراف چیه؟ مثلا بودجه داریون چند درصد زیاد میشه؟ آیا اداراتی مثل فرمانداری ، دادگاه ، راهنمایی رانندگی ، ثبت و.. به این شهر تعلق میگیره؟ امکانات فرهنگی ورزشی، تفریحی و.. که به بخش تعلق میگیره شامل چه چیزهایی میشه؟ لطفا توضیح کامل داده بشه که بدونیم دقیقا برای بدست آوردن چی خوشحال باشیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا