اخبارهمه

پیام امام جمعه منطقه داریون به جوانان، به مناسبت روز جوان

به مناسبت روز جوان امام جمعه داریون پیامی خطاب به جوانان داریونی منتشر کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم

ضمن عرض تبریک به همه جوانان عزیز منطقه داریون آرزوی سلامتی و بهروزی برای همه شما عزیزان را دارم.
چند نکته به عنوان برادری دلسوز خدمت شما بزرگواران عرض می کنم.
جوانی نعمتی بی بدیل است که خداوند به همه شما عزیزان عنایت کرده و بطور ویژه از نحوه استفاده از آن باز خواست خواهد کرد. لذا باید نسبت به آن حساس باشیم. در هر زمانی وظیفه ای بر دوش جوانان قرار می گیرد که در زمان فعلی، در آستانه ظهور حضرت مهدی (عج) هستیم؛ سنگین ترین وظیفه بر عهده شماست.
در نظام اسلامی امام عزیز ما خطاب به جوانان می فرمایند: بی تفاوتی و خونسردی جایز نیست! در حرکت عظیم ملت ایران، نسل جوان باید پیشرو باشد. برای نسل جوان – بخصوص نسل جوان دانشجو – بی‌تفاوتی و خونسردی جایز نیست.
آن جوانی که به سرنوشت کشور نیاندیشد و حوادث و خصومتهایی را که نسبت به کشورش در دنیا سازماندهی می‌شود، نبیند و نسبت به آنها نجوشد و نخروشد، آن جوان لایق این نیست که نام جوان شهروند یک ملت انقلابی را روی خودش بگذارد!
روح جوان، آن روح پر تپشی است که در سختیها، به داد کشور و ملت رسید و آنها را نجات داد.
حواستان جمع باشد!
جوانان عزیز! دشمن روی شما سرمایه‌گذاریهای زیادی می‌کند؛ حواستان جمع باشد.
عده‌ای را به بی‌تفاوتی می‌کشاند و عده‌ای را دلسرد و مأیوس می‌کند.
یأس، بزرگترین آفت جوان است.
جوانها بدانند که متأسفانه یأس به روح جوان زودتر راه پیدا می‌کند؛ همچنان که امید این‌گونه است. در مقابل یأسی که دشمن می‌خواهد به جوانها تلقین و تزریق کند، خودتان را مصونیت بدهید. موضوع دیگری که جوانان باید به آن توجه کنند به فرموده رهبری القائات دشمن است. مثل تفکرات سیاسی غلط که در این زمینه می فرمایند:
امروز، هر اندیشه‌ای که جوان را دچار این احساس بکند که از مسؤولان و پیشروان انقلاب و مدیران کشور جداست؛ این اندیشه و تفکر، از نوع همان تفکرات سیاسی غلط تزریق شده است.
امروز باید ملت و دولت، پشت به پشت و دست به دست هم و در کنار یکدیگر، با تمام توان تلاش کنند تا همه‌ی طلسمهای استکبار و سلطه را بشکنند و از بین ببرند. این، صحنه‌ی بسیار مهم و حساسی است.
تفکری که شما را هدایت خواهد کرد و باید بکند، تفکر اسلامی است. باید در دانشگاهها به تفکرات اسلامی و کار اسلامی، خیلی اهمیت بدهید.
این سخنان نایب امام زمان (ع) بود. یعنی افکار شما باید همان چیزی باشد که خدا می پسندد. حضرت علی اکبر(ع) به گفته پدر بزرگوارش از نظر تفکر و اخلاق و رفتار، شبیه ترین به رسول خدا (ص) بود.
شما عزیزان که موتور پیش برنده نظام اسلامی هستید باید مثل علی اکبر فکر کنید و پس از آن حرکت کنید تا بتوانید زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (ع) باشید که زمانش بسیار نزدیک است.
امیدوارم با تلاش مضاعف در راه تولید علم، تکنولوژی و صنعت رضایت امام عزیزمان را حاصل کنید و دشمن را به عقب برگردانید.
ان شالله موفق باشید و سالی سرشار از موفقیت داشته باشید و به فرموده امام؛ جوانان عزیز و نوجوانان، خود را سربازان امام محبوبشان بدانند و با اتکال به خدا و استمداد از حضرت ولی‌الله‌الاعظم (ارواحنافداه) با قوت و قدرت به سمت هدفهای عالی امامشان حرکت کنند و بدانند که پیروزی نهایی از آن ماست؛ «کتب الله لاغلبن انا و رسلی» ان شالله موفق باشید.

محمد حمیدی نژاد
امام جمعه منطقه داریون

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا