اخبارپیام شهروندانهمه

نیاز مهم داریون؛سامانه جمع آوری فاضلاب شهری و تصفیه خانه فاضلاب

همت عالی مسوولین  داریون و اراده آهنین آنها می تواند مشکل گشای این امرخطیر و بزرگ‌باشد.

سیاوش باهر

یکی از مشکلات همگانی و بالقوه داریون که بایستی تا خیلی دیر نشده برای آن فکر عاجلی کرد و با ‌‌پیش بینی و برنامه ریزی کوتاه مدت و میان مدت و درازمدت از آن جلوگیری کرد تامین بودجه و تامین اعتبار سالانه تا به سرانجام مطلوب برسد ،پروژه ایجاد سامانه جمع آوری فاضلاب شهری داریون و تصفیه خانه فاضلاب و بازیافت آب آن برای مصارف فضای سبز است  که انشالله با پی گیری مسوولین داریون باید آنرا بصورت مرحله ای و در چند فاز اجرا کرد.

 

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

3 دیدگاه

  1. یکی دیگر از نیازهای ضروری داریون احداث یک باشگاه ورزشی می باشد تا مکانی برای تفریحات سالم و حتی درمانی مردم داریون از پیر و جوان باشد.باشگاهی سرپوشیده و بزرگ شامل سالن استخر و جکوزی و سونا ونیز سالن والیبال و بسکتبال و نیز سالن بدن سازی و سالن سینما و سالن تلویزیون و کافی شاپ وسایر امکانات لازم.
    امیداست که این پروژه ضروری هم در برنامه های مسیولین محترم شهرداریون درالویت اول قرار گیرد و به سرانجام مطلوب منتهی شود.
    البته بودجه این طرح و طرح جمع آوری فاضلاب و تصفیه خانه فاضلاب و بازیافت آب آن و نیز بوستان دویست هکتاری لازم هست که برآورد گشته و به کمک و راهنمایی استاندار محترم فارس از طریق بودجه عمومی کشور تامین شوند که نیاز به پیگیری مستمر و مجدانه دارند.

  2. البته این باشگاه سرپوشیده باید یک سالن کتابخانه عمومی هم داشته باشد.
    همچنین یک محوطه چند هکتاری هم بصورت فضای پارکی مطلوب لازم دارد تا اهالی محترم بتوانند دران قدم بزنند و در مسیرهای پیاده روی ،پیاده روی کنند و یا مسیر دوچرخه سواری داشته باشد و شهربازی کوچک برای کودکان.
    از سالن سینما جهت سخنرانی مسیولین استانی و کشوری که به داریون می آیند می توان استفاده کرد و نیز برای جشنها و مراسم حتی می توان از سالنهای بسکتبال و والیبال استفاده کرد.به هرحال از امکانات آن بصورت چند منظوره بهره برداری نمود.
    این باشگاه بایستی دارای سیستم اطفای حریق خودکار و سیستم صوتی گسترده و سپتیک تانک برای جمع آوری فاضلاب و سیستم تهویه مطبوع و ….هم باید باشد.
    همچنین ضروری هست که دو هلی پد برای نشست و برخاست بالگرد در جوار آن ساخته شود تا در مواقع ضروری برای رساندن بیماران فوریتی به بیمارستانهای شیراز استفاده شود و نیز برای تردد مسیولین استانی و کشوری که به داریون دعوت می‌شوند.مسلما وقتی چنین امکانی وجود داشته باشد بیشتر می توان از حضور یافتن آنهادر داریون برای عمران و آبادی شهر داریون سودبرد.

  3. یکی از نیازهای اصلی داریون وجود رودخانه خشک عریض می باشد که جوابگوی بدترین شرایط بارش باران های ناگهانی و شدید و سیل آسا باشد و براحتی بتواند یک سیل عظیم رابدون آسیب رساندن به تاسیسات و ساختمانهای شهر در خود حمل و به زمینهای کشاورزی پایین دست منتقل نماید.
    اکنون رودخانه خشک داربون خیلی باریک شده است و در حال تصرف اهالی محترم می باشد و ضروری هست که اقدامات پیشگیرانه با برنامه ریزی و آینده نگری بعمل آید.عرض رودخانه حداقل بایستی حدود پنجاه متر و با عمق حدود سه متر باشد تا در آینده در اثر سیل مشکلی رخ ندهد.با توجه به تغییر شرایط اقلیمی، رخ دادن این سیلهای مخرب در تمام طول سال هر لحظه امکان وقوع دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا