اخبارگزارشهمه

امام جمعه منطقه داریون:امروز پیروی از راه شهدا، حل مشکلات مردم است

حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا رستگار امام جمعه منطقه داریون در مراسم بیست و دومین یادواره شهدای این منطقه که در مصلای بزرگ نمازجمعه و با حضور آحاد و اقشار مختلف مردم برگزار شد، پیروی از راه شهدا را؛ حل مشکلات مردم خصوصا مشکلات اقتصادی آنانی دانست که دارند به سختی زندگی می کنند.

امام جمعه داریون در این مراسم شکوهمند با اشاره به اینکه اکثر شهدا در وصیتنامه هایشان توصیه به رعایت حجاب کرده اند، گفت: امروز پیروی از راه شهدا، رعایت حجاب است. امروز نهی از منکر افرادی که فریب دشمن را خورده اند و در شهرهای بزرگ اقدام به کشف حجاب می کنند، پیروی از راه شهداست.
وی با طرح این پرسش که یادواره شهدا یعنی چه؟ و فلسفه برگزاری یادواره شهدا چیست؟ پاسخ داد: ما یادوره شهدا را برگزار میکنیم و مردم هم با دل و جان استقبال و شرکت میکنند که از غیرت شهدا، از مردانگی شهدا، از جوانمردی شهدا و از ایثار شهدا تجلیل کنیم و یاد آنان را پاس داشته، راه آنان را ادامه دهیم.
حجت الاسلام رستگار: ما هرروز در نمازهایمان ده مرتبه در سوره حمد از خدا می خواهیم تا ما را به راه نعمت داده شدگان هدایت کند. این نعمت داده شدگان چه کسانی هستند؟ نعمت داده شدگان به تعبیر آیه ی ۶۹ سوره نساء: پیامبران، صدیقین، صالحین و شهدا هستند.
خطیب نمازجمعه منطقه داریون افزود: شهدا آنقدر مقام دارند که ما در نمازهای پنج گانه در شبانه روز ده مرتبه از خدا می خوهیم ما را در راه و مسیر شهدا قرار بدهد. اگر ما می خواهیم پیرو راه شهدا باشیم، بهترین راه؛ عمل به وصیتنامه شهداست. شهدا حرف دلشان را در وصیتنامه هایشان گفته اند.
امام جمعه منطقه داریون ضمن گرامیداشت رشادت های ۴۹۰۰ شهید معلم انقلاب اسلامی و یاد و نام معلم شهید نادر خوش نژاد با اشاره به ارش و جایگاه معلمی در اسلام بیان داشت: پیامبر اسلام(ص) در حدیثی میفرمایند: برای معلمی که آموزش خیر و خوبی میدهد، همه ی جنبدگان زمین حتی ماهیان دریا طلب آمرزش و مغفرت می کنند. خب ما ۴۹۰۰ شهید معلم داریم که در کلاسهای درس آموزش شهادت و رشادت به ما دادند.
حجت الاسلام حمیدرضا رستگار در پایان سخنان خود ضمن تشکر از یکایک دست اندرکاران و ستاد برگزاری بیست و دومین یادواره شهدای منطقه داریون از خانواده های معزز شهدا، جانبازان، ایثارگران، رزمندگان و آزادگان که میزبان اصلی مراسم بودند، تقدیر ویژه نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا