دفترچه خاطراتهمه

یاد نیکان ( قسمت ششم ) مرحوم کربلایی تیمور حقیقت جو

یوسف بذرافکن|

هر چند نیکان روزگار به امید تشکر و قدر دانی مردم به کار نیک نمی پردازند اما مردم هم این نیک مردان خیر را فراموش نمی کنند .

روزگاری بود که در داریون از مدرسه خبری نبود و طالبان علم و دانش جایی برای تحصیل نداشتند . اما مردی خیر و نیکو کار به نام مرحوم کربلایی تیمور حقیقت جو آستین همت را بالا زد و کاری بزرگ را انجام داد کاری که برای او باقیات صالحات شد و برای مردم مایه پیشرفت علم و دانش .

غریب به شصت سال است که دانش آموزان در اولین مدرسه منطقه داریون درس می خوانند و برایش طلب مغفرت می کنند . دهها هزار نفر در این سالها در این مدرسه باسواد شده اند و مدارج علمی را طی کرده اند . این مدرسه هنوز هم از بزرگترین مدارس داریون به شمار می رود .

هر چند کسانی دیگری هم بعد از آن مرحوم به مدرسه سازی پرداخته اند ولی آن مرحوم این کار را در شرایط شش دهه قبل انجام داد و علاوه بر آن هنوز هم بر فراز تنها درمانگاه داریون نام مرحوم کربلایی تیمور حقیقت جو به عنوان موسس درمانگاه ( بهداری) داریون واقع در بلوار کشاورز می درخشد . روحش شاد

9 دیدگاه

  1. ایشان علاوه بر خدمات وقف مدرسه ودرمانگاه الگوی فکری بیسیاری از داریونیها بودند که شرایط درس خواندن بچه هایشان را تا مدارج بالا فراهم اوردند. آرام وشمرده صحبت میکردند و نشستن پای صحبتشان در گاراجی که برای رفت وامد اهالی داریون ساخته بودند لطف خاصی داشت .

  2. سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز مرده انست که نامش به نکویی نبرند
    خدمات ایشان برای داریون برکسی پوشیده نیست مرد بزرگی بودند خدایش بیامرزاد و ایشان را با بزرگان دین محشور گرداند

  3. همان طور که دوست گرامی و استادعزیزم فرمودند دهها هزار نفر در این سالها در این مدرسه باسواد شده اند و مدارج علمی را طی کرده اند. اما الان چه ،ایا کسی هست که چنین کارهایی برای پیشرفت داریون انجام دهند؟نمی گویم اصلا نیستنداندک مردمی هنوز وجود دارند که به فکر پیشرفت و عمران ابادانی هستند که خدا توفیقشان دهنداما نظر برخی از علما بر اين اساس است كه ريشه وقف از آيه 92 سوره آل عمران است كه می‌فرمايد: «لَن تَنَالُواْ الْبِرَّ حَتَّى تُنفِقُواْ مِمَّا تُحِبُّونَ وَمَا تُنفِقُواْ مِن شَیْءٍ فَإِنَّ اللّهَ بِهِ عَلِيمٌ؛ هرگز به نيكوكارى نخواهيد رسيد تا از آنچه دوست داريد انفاق كنيد و از هر چه انفاق كنيد قطعا خدا بدان داناست» پس ثواب وقف بسیار زیاد میباشد امیدوارم که این عمل نیکو هرروز در داریون بیشتر شود.

  4. با سلام البته دبیرستان امام حسین علیه السلام داریون توسط برادر خیر اندیش و نیکو کار حناب حاج اکبر کشاورز ساخته شده است و زمین مدرسه راهنمایی آیت الله طالقانی را آقای حاج برفی بذرافکن اهدا نموده است و افراد دیگری نیز د ر امر مدرسه سازی مشارکت داشته اند اما مرحوم کربلایی تیمور حقیقت جو اولین نفر بوده است و در شصت سال قبل این کار بسیار مهم را انجام داده است .

  5. خدا رحمت کند مرحوم کربلایی تیمور حقیقت جو را… از مدرسه ی حقیقت جو و بهداری داریون، آن قدر خاطره دارم که حالا حالاها باید مزاحم سایت باشم و برای آن مرحوم، حمد و سوره و برای بازماندگانش خیر و برکت آرزو کنم…. اما گاراژ کربلایی تیمور در دروازه اصفهان شهر شیراز… از آن جا هم خاطرات زیادی دارم…. شاید اگر چنین نیکانی نبودند، سرنوشت خیلی از ما، جور دیگری رقم می خورد و خاطرات شادمان، رنگ غم به خود می گرفت… خدایش بیامرزد….
    واما جناب آقای بذرافکن، اگر می توانی پرس و جویی کن و از سرکار خانم عفت نسابه بگو(نگفتم مرحومه، چون نمی دانم در قید حیات است یا …). اصلا از آن بزرگوار جز همین اسم، چیز دیگری نمی دانم… شاید خیلی از داریونی های قدیمی هم زیاد از ایشان چیزی ندانند. من حتی مطمئن نیستم نام ایشان را درست نوشته باشم. اگر اشتباه نکنم “بهشت دختران” باید، موقوفه ی ایشان باشد… جناب آقای بذرافکن، بزرگواری شما ،من را پر رو کرده است و مدام از جنابعالی درخواست دارم: اگر می شود نفر بعدی ایشان باشند. سپاسگزارم…

  6. مردان نیک روزگار هیچگاه نمی میرند بلکه نام و یاد آنها همیشه در ذهن ها است و از آنها به خوبی یاد می شود. برای شادی روحشان صلوات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا