داريوني هاي موفقهمه

دکتر لیلا بذرافکن عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

مقدمه:

می گوید:” من به این موضوع که فردی موفق تر از دیگران  هستم عقیده ندارم . شاید اگر رقابت های امروزی بود ما هم راهی به جایی نمی بردیم”

می گوید:”فکر می کنم جهل بزرگترین دشمن بشر و آموزش راه مبارزه با آن است”

با عشق خاصی نسبت به زادگاهش-داریون- حرف می زند. علاقه اش به مردم منطقه داریون را می توان از نوع صحبتهایش فهمید.

سخت بود تا راضی اش کردیم با ما گفت و گو کند. با فروتنی خاصی خودش را فرد موفقی نمی داند.

می گوید:”داریون افراد موفق کم ندارد، چرا من؟” اما به هر حال و با بیان اینکه معرفی داریونی های موفقی مانند شما می تواند موجب تشویق جوانان داریونی شود دعوت گفت و گو با داریون نما را می پذیرد.

آنچه در ادامه می خوانید حرفهای کسی نیست جز سرکار خانم دکتر لیلا بذرافکن یکی دیگر از داریونی های موفق.

دکتر لیلا بذرافکن/گرافیک عکس:داریون نما

زمان ما داریون دبیرستان نداشت

*من دوران دبستان وراهنمایی را در دبستان عفت نسابه و حقیقت جو درس خواندم و به خاطر اینکه آن زمان داریون دبیرستان نداشت دوره دبیرستان شیراز بودم.

 دوره دانشگاه را در دانشگاه های علوم پزشکی شیراز ، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گذرانده ام .

برای معرفی بیشتر خودم باید بگویم که پدرم آقای رضاعلی بذرافکن  ومادرم خانم فرخنده محمودی هستند .

رشته تحصیلی ام آموزش پزشکی است

*   رشته تخصصی که فعلا مشغول هستم آموزش پزشکی است  ، و دانشجوی دوره دکتری هستم وهنوز دفاع نکرده ام .

مدتی معاون آموزشی و رئیس دانشکده پرستاری بندر عباس بوده ام و مدتی نیز معاون آموزشی مرکز مطالعات وتوسعه اموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ودر حال حاضر عضوهیات علمی مرکز مطالعات وتوسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و در ماموریت آموزشی (دانشگاه اصفهان) هستم .

 متاسفانه داریون پیشرفت چندانی نداشته

*به نظر من منطقه داریون در مقایسه با سایر مناطق مشابه پیشرفت چندانی نداشته و مردم داریون نتوانسته اند سهم خودشان را از منابع سرمایه های ملی جذب کنند. این مسئله به نداشتن نماینده واقعی در مراجع تصمیم گیری در سطح کشور واستان مربوط می شود . متاسفانه انگارصدای کشاورزان داریون به جایی نمی رسد .خشکسالی و عدم توجه به زیرساخت های شهری و بیکاری قشر جوان مشکلات زیادی در منطقه ایجاد کرده است .

جوانان داریونی فوق العاده هستند

*جوانان داریون فوق العاده مستعد اما بلند پرواز نیستند. من به لحاظ محل خدمتم و تحصیلاتم  که در استان های دیگر (هرمزگان ،تهران و اصفهان )  زندگی کرده ام و با هموطنان از همه شهر ها ومنطق برخورد داشته ام ، جوانان این منطقه را مستعد برای پیشرفت می دانم.

داریون پتانسیل پیشرفت را دارد

* منطقه داریون هم از لحاظ نیروی انسانی وهم مسائل اقتصادی پتانسیل های پیشرفت دارد البته  اگر همه همت کنند و دین خودشان ادا نمایند.

جوانان راهی انتخاب کنند که بعدا پشیمان نشوند

*جوانان وبچه های امروزی  که من می بینم  همه عاقل و زرنگ هستند  ونمی توانم توصیه ای به آنها داشته باشم  . اما همیشه به بچه های خودم و دوستان می گویم راهی را در زندگی انتخاب کنید ، که در میانسالی آرزوی برگشت به سر جای اول و شروع دوباره را نداشته باشید و طوری زندگی کنید که اگر بعد ها  فیلم آنرا ببینید یا داستان آن را بخوانید پشیمان نشوید .

 اراده در زندگی حرف اول را می زند

* واقعیت این است که امکانات شاید در این دوره حرف اول را بزند . بسیاری از استعداد ها را می بینم که که به دلیل این مسائل به هدر رفته و بسیاری هم می بینم که وجاهت عاریه ای دارند که از امکانات بالا است وخودشان کم مایه هستند . اما مهم این است که اراده در زندگی حرف اول را می زند ،ممکن است یک فرد با اراده و مصمم ولی با امکانات کم لازم باشد مسیر طولانی ترو ناهمواری را طی کند ولی سرانجام به مقصد ومنظور می رسد.

 سایت داریون نما می تواند بهتر باشد

*ایجاد سایت داریون نما برای اولین بار  و همت در اداره آن کاری فوق العاده است . ولی جای بهتر شدن دارد وبه مرور زمان رو به تکامل می رود . البته ممکن است اداره آن  به تنهایی مشکل باشد. اما گروهی تشکیل دهید و برای همه مخاطبان مطلب بنویسید  و مطالب سایت را موضوعی دسته بندی کنید مثلا کشاورزان – معلمان – اصناف –  خانه داری و آشپزی و از هر گروهی کسی که قلم خوبی دارد را پیدا کنید که مطالب علمی واجتماعی وآموزشی بنویسد  . مثلا سایت باشگاه  بانک ملت هم مطلب آشپزی دارد.

 می دانم گروه هایی در رابطه با ترک  اعتیاد تشکیل شده که بعضی تجارب خوبی دارند که می تواند برای جوانان گرفتار مفید باشد .  برای مراجعه  بیشتر به سایت سوالاتی را مطرح کنید که به نوعی همه اقشار و به خصوص دانش آموختگان منطقه را شامل شود . افرادی که زمینه های مختلف تخصص وتجربه دارند را دعوت کنید که مطلب بنویسند . مثلا مشاوره پزشکی ، دندانپزشکی ویا آموزشی می تواند مخاطبان بیشتری جذب کند . من افرادی را می شناسم که می توانند به شما کمک کنند .

99 دیدگاه

  1. سر کار خانم دکتر لیلا بذرافکن… عرض سلام و تبریک سال نو. من نام شما را قبلا شنیده بودم . پدر بزرگوارتان را نیز می شناختم. وقتی از مدیر سایت شنیدم که قرار است در بخش داریونی های موفق شما را معرفی کنند، خیلی خوشحال شدم.به داریون نما،تبریک می گویم که با پی گیری های مکرر خود، این افتخار را نصیب مردم فهیم و آگاه منطقه ی داریون نمود تا چهره ی موفق ولی متواضع منطقه اشان را شناخته و با افکار و ایده هایتان آشنا شوند. مطمئن هستم، الگوی خوبی برای نوجوانان و جوانان منطقه، به ویژه خواهران خواهید بود. حرف هایتان از سر صدق و نوع دوستی است و به دل آن ها خواهد نشست.هر چند می دانم مشغله اتان زیاد است ولی امیدوارم این ارتباط ایجاد شده استمرار داشته باشد و مردم فهیم و آگاه منطقه به خصوص جوانان بتوانند از راهنمایی ها و ایده های شما کمال بهره را ببرند… پویا و پایا باشید.

    1. جناب آقای مهندس زارع
      با سلام ، از نظر لطف شما سپاسگزارم. من همیشه نظرات و دیدگاه های جنابعالی را در سایت میخوانم ، وفکر میکنم اگر همه اینقدر احساس تعهد نسبت به شهر وزادگاهشان داشتند وضع خیلی بهتر بود .سلام مرا خدمت خانواده محترم برسانید .

  2. باسلام خدمت سرکار خانم دکتر بذرافکن و تمامی کاربران محترم
    گفتم با اجازه شما این نکته را اضافه کنم که کاربران نوجوان تر هم شما را بهتر بشناسند
    دکتر بذرافکن خواهر استاد چنگیز دینام پیچ می باشد که الحق و والانصاف او نیز در کارش تبحر خاصی دارد.با آرزوی موفقیت همه داریونیهای عزیز

  3. سلام خانم دکتر لیلا بذرافکن
    خوشحالم که بالاخره در قسمت داریونی های موفق از جامعه زنان نیز یک نفر معرفی شد. هرجا هستید موفق باشید

  4. داریون گنج پنهانی است که هنوز کشف نشده است ولی به دلیل عدم توجه مسولین به گورستان استعداد ها تبدیل شده است

    1. جناب استاد بذرافکن سلام و عرض ادب . این گنج پنهانی که می فرمائید در 36 کیلومتری کلان شهر مهم کشور قرار دارد . اگر هنوز پنهان مانده به نظر می رسد که از بی توجهی و بی حالی خودمان است .

  5. خانم بذرافکن با سلام
    جناب دکتر لطفی گامهای مهمی در ساخت بیمارستان در داریون برداشته اند .انشا اله شما هم که دارای تجربیات فراوان هستید در راه پیشرفت منطقه داریون و جوانان ان گامهایی بردارید حتی با نوشتن تجربیات خود در این سایت میتوانید این کار را انجام دهید .داریون پزشک زن ندارد و خانمها برای معالجه باید این مسافت را تا شیراز طی کنند . انشا اله که هر جا هستید موفق باشید ما به شما افتخار میکنیم خدا رحمت کند پدرتان را

  6. من سركار خانم دكتر بذرافكن را از طريق جستجو در سايت گوگل ميشناسم . كار ها ومقاله هاي علمي و كتاب هاي دارند . من تعجب ميكنم در مصاحبه نگفته اند . مشكلي داشتم كه تصميم گرفته از ايشان كمك بگيرم ، من دوستشان دارم . خواهش ميكنم حتما كامنت مرا نشان دهيد تا ببينند، شايد بتوانم با او تماس بگيرم . ممنون

    1. با سلام زهرا خانم ، آن مطالبی که در شبکه وجود دارد وبا جستجو میتوان به آنها دسترسی داشت نیازی به معرفی ندارد. با این حال اگر مطلبی یا مقاله ای بود از طریق (mail) میتوانم برای شما بفرستم . نمیدانم چه مشکلی دارید ؟ ولی اگر بتوانم کمکی کنم ، روز سه شنبه هفته آینده در مرکزمطالعات وتوسعه آموزش پزشکی ، خیابان نشاط ، سالن های سینا وصدرا ، طبقه سوم منتظر شما هستم .

  7. شناساندن نام منطقه ای که در آن بزرگ شدیم ودوران کودکیمان را با حال وهوایش سپری کردیم کار همه ماهاست که میتوانیم.
    خیلی خوشحالم .البته به سبب شغلم که مراودات زیادی در تهران وشایر شهرها دارم هر وقت نام فامیل بذرافکن وزارع و… میبینم حتما حس کودکیم میجنبد که حتما اینها داریونی هستند ومحال است سوال نکنم
    انشالله موفق وموید باشد .ماهم مفتخریم

  8. با سلام خدمت خانم دکتر و دست مریزاد
    از اینکه سایت داریون نما مدتی است وسعت دید خود را از چند موضوع کلیشه ای و در واقع سنتی گرایی فراتر گذاشته است کمال تشکر را دارم.
    معرفی عزیزانی مانند خانم دکتر کمترین نفعش بالا بردن دامنه آرزوها و اهداف نوجوانان داریونی است.شاید و حتما زمانی که افرادی مانند خانم دکتر در حال تحصیل بودند والدین دوست داشتند بچه هایشان در خانه و مزرعه به آنها کمک کنند.ولی تعداد کمی موفق می شدند به تحصیلشان ادامه بدهند.
    من با عرض معذرت لازم میدانم به جوانان داریون عرض کنم که اکنون که همه والدین تنها آزویشان تحصیل فرزندشان است و امکانات از در و دیوار برای شما مهیا است .گرفتن یک مدرک ساده و آرزوی یک شغل حالا.. خیلی تنبلی ……است.
    شاید بگویید امکانات کجا بود .لازم به ذکر است بنده و دوستان به دلیل نبودن رشته مناسب دبیرستانی در داریون هر روز صبح زود زمستان با مینی بوس { و همیشه روی کرسی } به شیراز می رفتم و شب به داریون بر میگشتم. الان سواری هست دبیرستان هست دانشگاه هست . و اگر همت نکنید نه خودتان و نه داریونتان پیشرفت نمیکنید.داریون را دوست داشته باشید ولی آرزوها یتان به اندازه داریون کوچک نباشد. یالا حرکت کنید
    البته من ضمن تشکر از سایت باز هم انتظار معرفی چهره های موفق و ترجیحا موفق در سطح کشور را دارم. شاید برای عزیزانی مانند خانم دکتر معرفی در سایت محترم داریون نما خیلی سورپرایز نباشد ولی این کار باعث بالا رفتن افق آرزوهای نوجوانان داریون خواهد شد.خانم دکتر موفق باشید.

  9. با سلام وعرض ارادت خدمت تمام کاربران و مدیر محترم سایت
    همانطور که من قبلا هم گفته ام ، خودم را فردی موفق نمیدانم زیرا موفقیت امری نسبی است و فقط درس خواندن ویا داشتن شغل نیست .تمام مادرانی که با تحصیلات و امکانات کمتر زندگی ، سلامت و عمر خودشان را به پای خانواده میگذارند ،در بارگاه خدا وند منان موفق هستند. این را بدون تعصب میگویم از زنان منطقه خودمان فداکارتر وصبورتر جایی ندیده ام (البته به جز خودم ). از تمام کاربران و دوستانی که مرا مورد لطف قرار داده اند ، مثبت یا منفی ، نمایش داده شده یا نشده سپاسگزارم و موفقت برایشان آرزو میکنم .

  10. با سلام واحترام ، از ابتدای راه اندازی سایت منتظر حضور پررنگ تر خانم ها در سایت بودیم که به برکت وجود شما میسر شد. امیدوارم علیرغم مشغله های فراوانتان در صورت امکان ما را از نظراتتان محروم نسازید، شما مایه سربلندی داریونی ها هستید . همچنان سربلند و سلامت باشید.

  11. باسلام
    بنده خانم دکتر بذرافکن را از نزدیک میشناسم ایشان بسیار فروتن و متواضع هستند این موضوع را از سادگی و بی آلایشی پوشش ایشان و لحن مهربان و آرامشان میشود به راحتی دریافت. جای این مطلب خالی بود که ایشان با زحمت و همت بسیار زیاد و تلاش های بی وقفه به اینجا رسیده اندو مصداق کاملی از این سخنند که نابرده رنج گنج میسر نمیشود… یادش بخیر دانشکده پزشکی که بودیم دلسوازانه نصیحتمان میکردند و همواره هوایمان را داشتند. راستش اوایل که مطالب دندانپزشکی برای سایت میفرستادم از اینکه همه نویسندگان آقا بودند کمی دلهره داشتم خیلی خوشحالم که ایشان نیز به جمع ما پیوستند
    امیدوارم همواره شاد و موفق باشند.

    1. سلام خانم دکتر
      ممنون از لطفتان.
      حضور بزرگانی چون شما به داریون نما انرژی می بخشد.
      پاینده باشید.

  12. سلام خانم دکتر بذرافکن عزیز

    به دنبال جستجوی مقالات شما بودم که مصاحبه شما را در این سایت دیدم و خواندم. خیلی خوب بود. من همیشه جمله “حیات علمی ام را خودم رقم می زنم و خواهم زد” را شعار ذهنم کرده ام و شاید این جمله در من ایجاد انگیزه حرکت در مسیر “زگهواره تا گور دانش بجوی” را داده است و فرصت یادگیری را از دست نمی دهم و نبود امکانات (صحبت خیلی از جوانان) را دلیلی برای از دست دادن یادگیری و پیشرفت نمی دانم. همه ما می دانیم عاشق واقعی کور هست و بنابراین به نظرم عالم واقعی هم به نوعی کور است و نیستی ها و نبود امکانات را نمی بیند و به دنبال معشوقش (علم) می رود و هر روز بر عطش عشقش اضافه می شود. تنها غصه من اینه که چرا بایستی تحقیقات و مطالعات رنگ و بوی مادیات و پول را به خود بگیرد و کمتر کاربردی باشند.

    از اینکه شما را در این سایت پیدا کردم و فرستادن دیدگاه راه ارتباط من با شما می باشد خرسندم و برای شما آرزوی موفقیت و سربلندی در زندگی دارم.

    خدا نگهدارتان باشد.

  13. سلام خانم روح الامینی
    خانم روح الامینی دانشجوی کارشناسی ارشد بسیار خوش فکر ، فعال و توانا هستند ، با این همه تلاش انشا الله به آرزوهایتان میرسید . راستش معنی جملات فلسفی شما را هم نفهمیدم . بعدا برام توضیح بدهید . من هم از این که با شما در ارتباط باشم خوشحال می شوم .
    اگر علاقمند هستید دیدگاه ها ومطالب آموزشی و کار های هنری خودتان را برای سایت بفرستید .به عبارتی مشتری باشید شما را به مدیر سایت معرفی میکنم .
    موفق باشید .

  14. سر کار خانم دکتر لیلا بذرافکن عرض سلام و احترام….حضرت امام جعفر صادق(ع) می فرمایند: در روز رستاخیز مردم را یک جا گرد می آورند و ترازوهای عدالت بر پا می شود، آن گاه، خون شهیدان با مرکب علما سنجیده می شود؛ پس مرکب علما بر خون شهیدان، برتری دارد.

  15. سلام
    دوست عزیز نمیدانم مرا به خاطر داریدیا نه ؟ من دانشجوی رشته زیست شناسی بودم . شما اسم خواهرم همیشه فراموش میکردی . یک نشانه بگو تا خودم را معرفی کنم. قربان شما

  16. عارفان با عشق عالم می شوند
    بهترین مردم معلم می شوند
    عشق با دانش متمم می شود
    هر که عاشق شد معلم می شود

    روز معلم بر شما استاد عزیزم مبارک.

  17. واقعا سرکار خانم دکتر مایه افتخار همه ی اطرافیان و بخصوص خانواده هستن.
    شخصا از اینکه خواهرزاده ی ایشونم احساس غرور میکنم.
    زنده باد

  18. با سلام
    سركار خانم دكتر ليلا بذرافكن از همكاران خوب و فعال مركز مطالعات هستند ايشان يكي از مدرسين خوب كشوري آموزش پزشكي هستند كه اينجانب سعادت همكاري با ايشان را دارم

  19. سلام خانم دکتر امینی
    این نظر لطف شما است .شما خودتان از پزشکان متعهد ومتخصص دانشگاه هستید وهمکاری با شما برای من باعث افتخار است .اما نگفتی چطور داریون نما پیدا کردی؟ در هر صورت تشکر به آقای دکتر هم سلام برسان

  20. سلام
    خانم دکتر امینی
    حتما نظرات کاربران در این صفحه مطالعه کرده اید ، آقای کوروش در مورد کمبود یا نبودن پزشک زن در شهر داریون گله داشتند . اگر امکان دارد لطف بفرمایید واز همسرتان جناب آقای دکتر مقدمی که معاون سلامت دانشگاه علوم پزشکی هستند ، سوال کنید که برای حل این مشکل چه باید کرد؟
    ضمنا با اجازه شما بعضی از دوستان وهمشهریان که خانم بودن پزشک برایشان مهم است ،از تخصص ومطب شما سوال کردند ، و من به اختصار گفته ام که در درمانگاه مطهری روز های زوج هفته مریض میبینند و مثل همیشه حلال مشکلات مختلف بیماران هستید .

  21. سلام خدمت خانم بذرافکن ودیگر پزشکان عزیز
    در دهه هفتاد ساختمانی درمحله دیندارلو افتتاح شد تحت عنوان بیمارستان مادر با چند هزار متر زیر بنا و حیاط و زیر زمین و… نمی دانم ساختمان را دیده اید یا نه
    اما متاسفانه تجهیز نشد و حتی در حد درمانگاه هم نشد (به دلایل مختلف)
    الان ان ساختمان با ان عظمت تبدیل به خانه بهداشت روستایی شده که خدماتش برای اهالی شهر داریون هم نیست برای روستاهای اطرافه یعنی فقط از یک یا دو اتاق استفاده می شود (فکرکنم زیر نظر مرکز والفجر شیراز باشد)
    به نظر شما الان این ساختمان با این همه هزینه و .. که زمینش هم اهدایی مردم هست به چه دردی میخوره
    اگر راه کاری دارید بفرمایید تا پیگیری شود

  22. سلام جناب آقای هاشمی
    ضمن تشکر به خاطر بیا ن دیدگاه و اطلاعاتی که ارائه فرمودید ، فکر میکنم این کار مربوط به حوزه فعالیت اقای دکتر مقدمی معاونت سلامت باشد . من از دکتر در این خصوص سوال میکنم .

  23. سلام خانم دکترلیلا بذرافکن
    شما رانمی شناسم اما بعنوان یک داریونی که دوران خاطرات کودکی دران منطقه بوده ام به شما افتخار می کنم اما من ازان داریونیها نیستم که وطنم فراموش کنم هرجا فرصتی شد دست بوس همشهریام هستم .سرافراز باشید..

  24. سلام خانم دکترلیلا بذرافکن: بنده شما و خانواده محترمتان ونيز همسر بزرگوارتان جناب مهندس شجاعي را از نزدیک میشناسم ذكر خير شما همواره توسط برادرم در خصوص همكاري حضرتعالي جهت هماهنگي براي فيلمبرداري مي شود. اميدوارم موفق باشيد . شما مايه سرافرازي و افتخار ما مي باشيد . ضمنا جا دارد ازقبول زحمت جناب مهندس شجاعي كه بدون هيچ چشمداشتي طراحي نقشه مسجد حضرت ابوالفضل و نيز محاسبه آن كه كاري نفس گير است را متقبل شدند؛ تشكر و قدراني نمايم .

  25. سلام جناب اقای شرفی
    با سلام وآرزوی سلامتی و موفقیت برای شما وخانواده محترمتان
    آقای مهندس شجاعی هم همیشه قدر دان زحمات بی شائبه شما در سمت ریاست شورای شهر داریون هستند. من خودم شاهد تماسها و پیگیریهای شما برای انجام کار مسجد بودم . از خداوند منان برای حضرت عالی وبرادران محترمان توفیق خدمت خواستاریم .

  26. به به خانم دکتر امینی هم حضور دارن.
    بنده به توصیه یکی از آشنایان بابت مشکلی که برایم پیش آمده بود خدمت ایشان رسیدم.
    سرکار خانم دکتر امینی نه تنها پزشک قابل و خبره ای هستند و در حوزه کاریشان بسیار موفق اند، بلکه از اخلاق پسندیده و بسیار خوبی برخوردارند و طرز برخوردشان با بیمار بسیار عالی ست.
    از همینجا عرض ادب و تشکر دارم.

  27. سلام دکتر امینی
    ضمن تشکر در مورد کمبود یا نبودن پزشک زن در شهر داریون هم با دکتر صحبت کنید . فکر میکنم خودت هم میتونی هفته ای یک روز بری داریون ؟ نه

    1. با سلام نمی دانم تخصص شما چیست، ولی زمانی که درمانگاه و بیمارستان داریون افتتاح شود فکر نکنم ممانعتی برای حضور اعضای هیئت علمی در منطقه ی داریون باشد، به نظر می رسد استاد عزیز آقای دکتر ایمانیه با این کار حضور اعضای هیت علمی در داریون موافقت کنند…

  28. سلام فکرمیکنم مثبت اندیش ترین فردی که در سایت ظاهر میشود جناب آقای علی زارع هستند. من علاقمند به دیدگاههای شما هستم و همه را میخوانم .البته کمی هم ذهنم مشغول شده که پرس و جو کنم و شما رو بیشتر بشناسم .

  29. با سلام و عرض ادب و احترام….

    این که شما مدام در ” پر بیننده های امروز” ظاهر می شوید، نشان از محبت و حس قدردانی کاربران داریون نما از شما دارد.

    می دانم سخت گرفتارید و مشغله اتان زیاد. هر چند مسلما بازدید از داریون نما را هم دائم دارید ولی گه گاه با دیدگاهی موجب انگیزه ی بیش تر کاربران و تشویق مردم خوب زادگاهمان برای تلاش بیش تر تا رسیدن به موفقیت هایی که استحقاقش را دارند ، بشوید !

    جسارت بنده را ببخشید و هم چنان پویا و پایا باشید !

  30. سلام. ممنون و سپاسگزارم از حسن نیت شما. من طرفدار ابراز صریح عقیده و اظهارنظر بی ابهام هستم که به نام واقعی باشد مثل نظرات شما، که در حال حاضر مقدور نیست .کامنت گذاشتن به اسم مستعار رو هم زیاد نمی پسندم و اگه راستش بخواهید کامنت خوب نوشتن هم کار هر کسی نیست . یا شاید من فاقد این توانایی باشم. اکثر اوقات بیشتر مطالب رو میخونم و استفاده میکنم ، مثل نظرات خود شما ، سروش ، سپیده ،نازنین، شیوا وستاره ،راسپوتین وسورنا و ر. بذرافکن و داریونی …
    آبادانی و تعالی منطقه داریون و زندگی مردم آرزوی همیشگی من است . با آرزوی بهترین ها برای شما وسایت داریون نما

    1. سلام و ممنون…
      همین اندازه هم جای تشکر دارد. امثال شما فقط متعلق به خودتان نیستید. می دانم خدمت در هر مکان و با هر تخصصی مخصوصا چنین تخصص های علمی، ارزشمند است و در نزد حق تعالی محفوظ، ولی ما که در زادگاهمان یک رسانه ی عمومی و محلی بیش تر نداریم.

      فضایی مجازی که جوانان خوب و وفادار زادگاهمان که از بیش تر نعمت ها و رفاه شهری محرومند آن هم در جایی که از شهر فقط اسمش را یدک می کشد، به آن دلبسته اند و به قول یوسف عزیز، تنها دلخوشیشان هست.

      آیا سزاوار نیست با حضور گه گاه خود، حتی در حد درج دیدگاه، مشوق آن ها در این تنها دلخوشیشان باشیم؟ توقع زیادی است اگر از ما بخواهند با همه ی مشغله ها و کار و گرفتاری هایمان کمی از وقتمان را هم در اختیار آن ها بگذاریم. آیا خانواده ی ما از ما می پذیرند که به علت مشغله و آموزش و تحقیق و … از آن ها غافل شویم ؟

      خب ، حالا دیگر چه ما بخواهیم و چه نخواهیم، این خانواده ی داریون نمایی هم شکل گرفته است و شما هم دیگر عضو این خانواده اید و از شما نیز انتظار حضور کمی بیش تر و پر رنگ تر دارند. همان طور که اوایل چنین بود.

      شاید اگر ده ها نفر امثال من، مرتب در این فضا درجا بزنیم به اندازه ی یک سرک کشیدن شما، انگیزه ایجاد نکند. امثال یوسف بذرافکن ها مانده اند و بی مزد و منت در خدمت مردم فهیم و آگاه زادگاهمان هستند.

      نوع کار و تخصص شما ایجاب می کند که مکان زندگیتان همان جایی باشد که اکنون هست و توقع نیست که کار و زندگیتان را که البته در جای خود بسیار ارزشمند است، رها کنید و برای اثبات داریونی بودن به داریون تشریف بیاورید. نه ! این اصل منطقی نیست و چنین انتظاری هم از امثال شما نمی رود، ولی بودن و خدمت کردن به مردمی که زمانی در بینشان زندگی می کرده ایم و به نوعی مدیونشان هستیم، فقط حضور فیزیکی نیست. امروز عصر رسانه ها یی مثل همین داریون نماست و می شود از دریچه ی آن با مردم بود بی آن که حضور مستمر فیزیکی داشت.

      ماهی یک بار هم که یک مطلب علمی در رشته تخصصی خودتان بگذارید و یا نه، چند تا دیدگاه، کافی است و شاید باور نکنید برای جوانانی که دنبال الگوهای موفق زادگاهشان می گردند برای درس گرفتن، بسیار مفید و مثمر ثمر است.

      روی سخنم فقط با شما نیست که با امثال ظهرابی ها، لطفی ها، زارع (محمد امین و صمد) ها، کهندل ها، مهری ها، هاشمی ها و…..نیز هست.

      شاید برخی از شما بزرگواران با نامی مستعار در سایت حضور داشته باشید، ولی کاربران باید گه گاه شما را با نام واقعیتان نیز نظاره گر باشند و درس بگیرند.

      باز هم جسارت بنده را ببخشید و عذرم را بپذیرید. ممنون از این که روی این حقیر سراپا تقصیر را زمین نینداختید و با دیدگاهی به مردم زادگاهمان اظهار محبت و وفاداری کردید.

      هم چنان پویا و پایا باشید !

      1. با سلام
        شاید همه ی ما نتوانیم کارهای بزرگ انجام دهیم
        ولی می شود کارهای کوچکی را با عشق انجام داد.

        1. یکی از همین کار های کوچک که باید با عشق انجام دهیم درس خواندن است ، که حتی برای دختر خانم ها از پسرها لازم تر است .

    2. سلام
      حضور خانم های موفق چون شما، یادور این مطلب هست که غیرممکن ها ممکن می شود…
      پس امیدوارم همیشه با حضورتون در سایت این مطلب رو یادآوری کنید.
      موفق باشید.

      1. سلام
        خانم ها ی جوان هم با حضور و بیان دیدگاه در سایت فرهنگ خانواده و درک خودشون از مسائل اجتماع را به نمایش میگذارند بعضی از نظر ها مثل نظر شما نشان از اگاهی بالا وشجاعت اخلاقی دارد.

  31. با سلام شما که گفته اید فقط درس خواندن ویا داشتن شغل هدف نیست . با توجه به این که بسیاری از خانم ها که زیاد درس نخوانده اند زندگی خیلی راحت وبدون درد وسر دارند
    آیا شما اگر جوان بودی همین مسیر را انتخاب میکردید و یا مخالف آن (مثلا درس نمیخواندید).

  32. سلام
    من معتقدم که درس خواندن یا شغل وسیله است ، نه هدف
    ولی در شرایط حاضر درس خواندن بیش از هر زمانی برای دختر خانم ها و خانم لازم میدانم . دلایل این مسئله هم مفصل است و سعی میکنم در آینده بطور مفصل بنویسم .
    اگر به گذشته برمی گشتم ، بیشتر وبهتر درس میخواندم .

  33. سلام شیوا جان

    من با نظر خانم دکتر بذرافکن موافقم، درس خواندن پایه تئوری و نظری شغل آینده است و شغل محیط عملی ست برای استفاده از دانش. تمام آدمها حیات علمی دارند حتی خانم خانه دار.

    هدف برای من نقطه پایان مسیر حرکت علمی ام است که برای رسیدن به آن نیازمند دانش و مهارت هستم که همان درس خواندن یا شغل است.

    بزرگترین آرزوی من در مسیر علم برگشتن به گذشته است.

    1. سلام. ..
      خوشحالم این جملات را از زبان شما می شنوم. آموختن، رمز زندگی است حتی در دقیقه ی نود !

      اجازه هست من هم اظهار نظر کنم؟
      چی؟ ممنون که اجازه دادید !

      نقطه ی پایان مسیر حرکت علمی وجود ندارد:
      ما زنده به آنیم که آرام نگیریم/ موجیم که آرامش ما در عدم ماست !

      شما همین الآن هم به گذشته برگشته اید ! تعجب نکنید ! در ذهنتان بیست سی سال آینده را مجسم کنیم. کمی در آن، زندگی کنید و بیست سی سال به گذشته برگردید ! حالا هر کاری را که قرار است برای دیروزتان بکنید، بهتر از آنش را برای امروزتان بکنید که بی شک گذشته ی فرداست !

      هم چنان جاری و ساری باشید !

  34. سلام آقای جلیل زارع

    استاد گرامی

    از نظر سازنده و دلنشین شما بسیار متشکرم بازم مثل همیشه کمکم کردید. اصلاح می کنم تا زمانی که زیر سایه ابرهای ناپایدار سرای عبور هستم (دنیا) مسیر علمی من نامتناهی ست اما هدفمند.

    آینده فرداست بله همین فردا.

    بهترین روش پیش‌بینی آینده، ساختن آن است . ” پیتر دراکر”

    رویای امروز، واقعیت فرداست.

    زنده، پرنشاط و موفق باشید.

    1. با سلام…
      خوشحالم که داریون نما چنین فرهیختگانی را دارد. افتخار داریون نما، همین کاربران فهیم و آگاه آن است. حلاوت میوه ی دانش گوارای وجودتان !

  35. سلام
    براساس نتايج آزمون امسال سال آِينده سرتون شلوغه!
    احساس من اينه كه شما عادلانه رفتار ميكنيد
    همه ميگفتند كه خانم “ر” قبول ميشه !
    ولي ديديم كه نشد .

    1. سلام فاطمه جان

      آره قبول نشدم ولی شرکت در آزمون و قبولی مرحله اول و دوم و نتیجه نهایی برای من یک درس بزرگ بود و مطمئنم هر کس که شرایط من را داشته حتما با دیدن نتیجه نهایی خود به این درس رسیده که خود جای بحث داره. به هر حال خدا را شاکرم که فرصتی دیگر را در اختیار من گذاشت. سختی مسیر ارزش علم و دانش را بالا می برد.

      1. سلام خانم روح الامینی
        قبول نشدن چیزی از ارزش های فراوان شما کم نمی کند همانطور که قبولی دریک آزمون هم به تنهایی ارزش ندارد .

        1. سلام خانم دکتر بذرافکن

          شما همیشه به من لطف داشته اید، از محبت شما بسیار تا بسیار متشکرم.

        1. سلام فاطمه جان

          خواهش می کنم، نیازی به عذرخواهی نیست.

          موفق باشید.

  36. سلام آزاده خانم

    اول شدن رتبه بندی است. برنده بودن نگرش است.
    زمین خوردن از شما یک بازنده نمی سازد
    بلکه
    بلند شدن بعد از هر بار زمین خوردن
    از شما یک قهرمان می سازد.
    قواعد بازی در زندگی؛ جان گوردون

  37. سلام شیوا جان

    ممنون از پیام زیبایت.

    موفقیت به معنای به دست آوردن است. برای برنده شدن به تعهد نیاز داریم. حتی اگر موفق نشدید، هرگز تسلیم نشوید واجازه ندهید اهداف و رویا‌هایتان بمیرند. کسانی که برای برنده شدن بازی می‌کنند می‌دانند که موفقیت به آسانی به دست نمی‌آید.

    موانع و چالش‌ها بخشی از زندگی هستند. موانع به منظور بر طرف کردن هستند. همهٔ آن‌ها بخشی از بازی زندگی هستند و افرادی که برای برنده شدن بازی می‌کنند موفق می‌شوند و هرگز تا زمانی که بازی به پایان نرسد تسلیم نمی‌شوند.

  38. سلام خانم روح الامینی
    فرا رسیدن سال 1393 را به شماتبریک عرض میکنم. با امید به سالی سر شار از موفقیت و کامیابی برای شما

    1. سلام سروش

      امیدوارم تعطیلات عید تا به امروز به شما خوش گذشته باشه از اینکه به یادم هستی ممنونم. شادباش فرخنده نوروز را همراه با نسیم آرامش بخش بهاری راهی پیشگاه شما و کاربران محترم داریون نما می نمایم و آرزوی بهترین ها را برای شما و خانواده ارجمندتان دارم، تن درست و کامیاب باشید.

  39. با ادب واحترام
    روز زن و روز مادر را به شما تبريك عرض ميكنم .

    تو هرگز پژمرده نخواهی شد—-چون ریشه ات مهربانیست………………. چیزی که شایسته هرکس نیست…

  40. سلام خانم دکتر بذرافکن سال نوتون مبارک
    من مختاری هستم یک روز در دارلرحمه شیراز باهاتون اشنا شدم

  41. سلام آقای مختاری

    سال نو بر شما و خانواده محترمتان مبارک باشه و آرزوی سلامتی و سعادت و موفقیت دارم برای شما

  42. با سلام و احترام

    چگونه سپاس گویم مهربانی و لطف تو را که سرشار از عشق و یقین است. چگونه سپاس گویم تأثیر علم آموزی تو را که چراغ روشن هدایت را بر کلبه ی محقر وجودم فروزان ساخته است. آری در مقابل این همه عظمت و شکوه تو مرا نه توان سپاس است و نه کلام وصف.
    تنها پروانه ی جانم بر گرد شمع وجودت، عاشقانه چنین می سراید:
    معلم کیمیای جسم و جان است … مــعلم رهنمای گمرهان است…. شـده حک بر فراز قله ی عشق …. معلم وارث پیغــــمبران است.

    تقدیم به قلب پاک و مهربان استاد عزیزم سرکار خانم دکتر “لیلا بذرافکن”

    دوستدار و ارادتمند همیشگی شما
    روح الامینی

    1. سلام خانم روح الامینی
      من فقط انجام وظیفه میکنم، حتی شاید با کمی هم قصور …باشد . ولی شما به بنده نظر لطف دارید و همه چیز رو خوب می بینید .چکار کنم شاید از خوش شانسی من باشد . موفقیت شما در زندگی وتحصیل آرزوی همیشگی من است.

  43. سلام خانوم دکتر بذرافکن
    تا حالا چند بار خواستم مطلبی را براتون ارسال کنم توفیق وسعادت نداشتم
    اندکی خاطرم هست که بعد از اتاق عمل با خواهر بزرگوارتان اومدیدملاقاتم و منو شرمنده لطف و مهربانی خودتون کردید اون روزها شرایط خوبی نداشتم و خیلی زیاد هم به شما زحمت دادم و از راهنماییهاتون استفاده کردم
    وظیفه خودم میدونم که ازتون تشکر کنم و بگم که شما از افتخارات شهرمون داریون هستید از صمیم قلب آرزوی موفقیت برای شما و خانواده گرامیتان دارم التماس دعا
    مجتبی ظهرابی

  44. سلام آقای ظهرابی
    از محبت ولطف شماتشکر میکنم ،اخلاق نیکو ورفتار معقول شما زبانزد تمام افراد خانواده ما هست . من همیشه دعاگوی شما هستم واز خداوند منان بهترین ها را برایتان آرزو می کنم .

  45. سلام خانم دکتر عزیز دوست قدیمی. خدا پدر مخترع اینترنت را بیامرزد که باعث ارتباط دوستان قدیمی با هم می شود. من اتفاقی به این سایت امدم و خوشحالم که دوباره شما را پیدا کردم با من در تماس باش برایتان ارزوی سعادت ،سلامت و موفقیت دارم.

  46. سلام طیبه جان
    با تشکر از این که یادی از ما کردید من چند دوست وآشنا به نام طیبه دارم ، ولی فکر میکنم قدیمی فقط یه نفر میتونه باشه .شماره شما رو پیدا میکنم ودر اسرع وقت تماس میگیریم . همیشه موفق و سعادتمندباشید.

  47. باران برای کسی تکراری نمیشود هروقت ببارد دوست داشتنیی ست … و تو بارانی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا