گزارش

گزارشی از روند کار موسسه علمی و آموزشی رزمندگان- نمایندگی داریون

جلیل زارع|

به نام یکتا کیمیاگر هستی و سلام بر مردم خوب زادگاهم منطقه ی داریون… به اطلاع می رساند که ما به لطف خداوند متعال و دعای خیر شما عزیزان، مجوز نمایندگی رزمندگان را از موسسه ی علمی و آموزشی رزمندگان تهران و استان فارس گرفته ایم. در حال حاضر، ما در منطقه ی داریون، نماینده ی رسمی این موسسه هستیم و مجاز به هر گونه فعالیت در چهار چوب قوانین و دستور العمل های موسسه هستیم و کارمان نیز کاملا قانونی بوده و جای هیچ نگرانی نیست.

بیش تر فعالیت های ما در این روزها افزون بر اجرای طرح آیه های تمدن، اختصاص یافتن فرهنگسرای داریون برای نصب تابلو رزمندگان بر سر در آن و استفاده از فضای بسیار مناسب و مطلوب آن است. امروز صبح نیز با هماهنگی قبلی،  آقای رضا رستمی به نمایندگی از دفتر امام جمعه ی داریون، به موسسه ی رزمندگان استان فارس رفته و در آن جا بنده هم تلفنی با ایشان و مدیر محترم موسسه ی رزمندگان استان فارس، صحبت کردم و رسما کار صدور مجوزهای لازم برای استفاده از فرهنگسرای داریون برای این منظور، توسط موسسه ی رزمندگان و دفتر امام جمعه ی محترم داریون و مدیریت فرهنگسرا، در دستور کار قرار گرفت.برای ادامه ی کار نمایندگی موسسه ی داریون نیز قرار شد فعلا جناب آقای رستمی به نماینگی از امام جمعه محترم و با همفکری فرهنگیان عزیز، دو نفر مشاور و پشتیبان آموزشی( یک نفر خواهر و یک نفر برادر) را به موسسه معرفی کنند تا پس از توجیه و دیدن آموزش های لازم توسط موسسه ی رزمندگان استان فارس، امور جاری آموزشی نمایندگی را دنبال کنند…
… ولی برادران و خواهران عزیز، خیالتان را راحت کنم، حتی اگر به هر علت نتوانیم مجوز مکان فرهنگسرا و یا مکان مناسب دیگری را برای این کار اخذ نماییم،باز هم جای هیچ نگرانی نیست. ما در حال حاضر، بدون مکان هم کارمان با قوت پیش خواهد رفت. برای برگزاری دوره های حضوری و آزمون ها هم می توانیم با هماهنگی نمایندگی آموزش و پرورش داریون و مدیران محترم مدارس منطقه ی داریون،از مدارس موجود در منطقه، استفاده کنیم که تا این لحظه،برخی از مدیران مدارس، تلفنی با بنده صحبت کرده و اعلام آمادگی نموده اند. انشاءالله در اوایل خرداد ماه با نماینده ی محترم آموزش و پرورش داریون در معیت امام جمعه ی محترم شهر داریون،مسئول فرهنگسرا و مسئولین شورا و تنی چند از مدیران و فرهنگیان، جلسه ای پیرامون این موضوع تشکیل خواهیم داد تا کار ، کاملا در بستر و مجرای قانونی خود، ادامه یابد و مدیران محترم مدارس نیز از این نظر محدودیت و نگرانی نداشته باشند.
… پس آیه ی یاس نخوانیم؛ زیرا موسسه، عملا با شروع ثبت نام طرح آیه های تمدن، کار خود را آغاز کرده است و با اتکال به خداوند متعال و پشتوانه ی مردمی، با قوت کار را پیش خواهد برد.
… خیالتان را راحت تر کنم؛ حتی اگر از فضای مدارس هم نتوان استفاده کرد، باز هم کار را در سطح محدود تر پیش خواهیم برد و کار شروع شده ی ما به لطف خدا و مساعدت دوستان،تعطیل بردار نیست. فقط می ماند یک دفتر جذب و ثبت نام و مراجعات کوچک و چند میز و صندلی و تلفن و سایر لوازم لازم که آن هم مهیاست.
… برادران و خواهران عزیز! این همه فقط گام نخست است.ما در آینده، به لطف خدا و پشتوانه ی شما عزیزان و کمک مسئولین راستین و مردمی، به طرح های به مراتب گسترده تر و وسیع تر از این فکر می کنیم. می خواهیم نمایندگی انستیتو ایزایران را برای آموزش کامپیوتر، زبان های خارجی، مدیریت، آموزش های مجازی و استفاده از امکانات و تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی اخذ نماییم که صحبت های اولیه اش هم شده و موافقت هم حاصل شده ولی فعلا در دستور کارمان نیست. به مدارس نمونه ی رزمندگان و دانشگاه های جامع علمی کاربردی هم فکر می کنیم که فعلا خیلی زود است. حتی به کارهای بزرگ تری هم می اندیشیم که فعلا بماند.
اگر لطف خدا و حمایت شما و مسئولین را داشته باشیم، پس از فراغت از امور آموزشی، انشاءالله به تاسیس مراکز صنعتی و کشاورزی و تعاونی های چند منظوره هم خواهیم پرداخت .
… شما هم به جای ناباوری که حاصلی جز یاس و نا امیدی به همراه ندارد، پشتیبانمان باشید تا با هم، کارها را پیش ببریم و مهم تر از همه، در این لحظات حساس، آگاهانه و هشیارانه،به دور از تعصبات قومی و قبیله ای و تصمیمات احساسی و زود گذر، با حضور فعال در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاهای منطق ی داریون، شورایی قوی و کار آمد را برگزینیم تا با حضور فعال آنان، توانمان مضاعف شود و با سرعت و اعتماد و اطمینان بیش تری کارها دنبال شود. ما در این راه پر نشیب و فراز، روی تک تک اقشار مردم فهیم و آگاه منطقه، حساب باز کرده ایم. اراده کرده ایم تا به لطف الهی و پشتوانه ی مردمی در مسیر اعتلای منطقه امان گام های بلندی را بر داریم و کاسه های چه کنم چه کنم را که زمینگیرمان کرده اند، بشکنیم و روی پاهای خود بایستیم.
… و اما کلام آخر: خواهر گرامی… برادر عزیز… اگر با هم باشیم و اتحاد و یکدلی را جایگزین نفاق و تفرقه نماییم، خدایی که خرمشهرها را آزاد کرد، نصرت و پیروزی را نصیبمان نموده و سرنوشتی را برایمان رقم خواهد زد که فکرش را هم نمی توانیم بکنیم…. بر خیزیم که هنگام نشستن نیست. بیدار باشیم که برای خوابیدن، هنگام ملاقات حضرت عزرائیل، وقت زیادی برای خوابیدن داریم.
در پایان، جا دارد از حجت الاسلام والمسلمین عزیزی امام جمعه محبوب و محترم شهر داریون که با روی گشاده و دستان سخاوتمند و اراده ی قوی، مثل همیشه، حامی و پشتیبان و یار و یاور ما هستند و ما را رهبری و مدیریت می کنند، کمال تشکر و قدردانی را داشته و برای سلامتی و طول عمر توام با عزت ایشان دعا کنیم….

” پویایی و پایایی را برای مردم خوب زادگاهم آرزو می کنم.”

6 دیدگاه

  1. جناب آقای زارع سلام
    فقط می توانم بگویم خداقوت و آفرین بر این همت بلند و عزم راسخ .
    انشاءالله با همدلی و اتحاد بیشتر ،شاهد پیشرفت داریون در همه زمینه ها باشیم.

  2. سلام اقای مهری
    مثل اینکه امشب من و شما فقط بیداریم همه خوابیدن حتی اقای زارع!!!!!
    خلاصه روبروی حرم حضرت معصومه اگر هستی به نیت ما استخاره ای کن انشااله
    التماس دعا

    1. سلام آقای زارع عزیز
      دو سه روز پیش سفارشتان را انجام دادیم و نائب الزیاره و دعاگوی شما و دوستان بودیم. در ضمن ما نیز ملتمس دعایتان هستیم.
      خوشا بحالتان که از راه دور دلتان در هوای حرم حضرت معصومه(س) است و در اصل مثل این است که اینجا هستید .بقول شاعر: گر در یمنی چو بامنی پیش منی …

  3. سلام عزیزان… من هم بیدارم ولی مشغول خواندن مطالب شما عزیزان و نوشتن دیدگاهی در مورد نوحه خوانان قدیمی داریون بودم.

  4. جناب آقاي زارع از همين الان به فكر مكانيزمي براي استفاده از قابليت‌ها و توانمندي‌هاي داريوني‌هايي باشيم كه امكان حضور فيزيكي در داريون را ندارند ليكن مي‌توانند در اين طرح مشاركت داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا