اخبارهمه

گلایه های حجت الاسلام عزیزی از…

حجت الاسلام والمسلمین عزیزی یکی از جوان ترین ائمه جمعه کشور است. همین جوانی و البته ویژگی دلسوزی او باعث شده تا دغدغه های منطقه داریون همیشه با او همراه باشد.

مشکلات مختلف و متعددی که منطقه داریون دارد باعث شده تا امام جمعه داریون روز و شب نداشته باشد و همواره برای رفع این مشکلات تلاش کند.

در اولین روزهای سال نو، داریون نما گفت و گویی کوتاه با او انجام داد. در ادامه حرفهای امام جمعه داریون در گفت و گو با داریون نما را مشاهده می کنید.

سال «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی»

رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیام نوروزی خطاب به ملت ایران، سال ۱۳۹۳ را سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملّی و مدیریّت جهادی» نامگذاری کردند.

اعتقاد دارم این خود پیام بزرگی از سوی مقام معظم رهبری است. ایشان در پیام نوروزی اشان بر اقتصاد و فرهنگ تاکید کرده اند.

رهبر معظم انقلاب فرهنگ را در کنار اقتصاد ذکر کرده اند و این بدان معنی است که برایشان مقوله فرهنگ از اهمیت زیادی برخوردار است.

نتیجه این که امسال باید در مقوله فرهنگ بسیار بیشتر از سالهای گذشته کار کنیم.

گلایه از ستاد نماز جمعه داریون

حجت الاسلام عزیزی اما از ستاد نماز جمعه داریون هم گلایه مند است. او در این باره می گوید:”دوستان دربخش روابط عمومی ستاد نماز جمعه زحمت زیادی می کشند اما در بعضی کارها کاستی هایی وجود دارد. یکی از این موارد عدم انعکاس فعالیت ها و به خصوص خطبه های نماز جمعه در رسانه ها و مخصوصا سایت داریون نماست.نمی دانم مگر ارسال یک خبر که هفته ای یک بار هم هست چقدر کار دارد؟ انعکاس خطبه های نماز جمعه انعکاس مسایل ومشکلات مختلف فرهنگی، اجنماعی داریون  و امری ضروری است. امیدوارم در سال جدید انعکاس فعالیت ها و خطبه های نماز جمعه روند بهتری به خود بگیرد.

دفتر و ستاد نماز جمعه با هم فرق دارند

حجت الاسلام عزیزی توضیحاتی نیز راجع به دفتر و ستاد نماز جمعه می دهد:”متولی دفتر امام جمعه شخص امام جمعه است. در حالی که ستاد نماز جمعه متولی مصلای نماز جمعه است و مسوول ستاد نیز با رای اعضا انتخاب می شود. حتی از لحاظ چارت کاری نیز دفتر و ستاد با هم تفاوت دارند.

سایت داریون نما مظلوم است

امام جمعه داریون اهل گلایه نیست اما به جهت اهیمت بحث فرهنگی موضوع گلایه هایی از بعضی فرهنگیان داریونی دارد.

او می گوید:”سایت داریون نما با هدف گسترش فرهنگ در منطقه داریون و همچنین شناساندن منطقه داریون به سایر مناطق ایران راه اندازی شده است. طبعا انتظار می رود فرهنگیان داریونی با این سایت همکاری بیشتری داشته باشند اما متاسفانه از میان فرهنگیان تنها چند نفر فعالیت خوبی دارند.عزیزانی مانند یوسف بذرافکن، علی زارع تلاش خوبی دارند که از آنها قدردانی می کنم.”

 14  فروردین،برگزاری مراسم فاطمیه در بیت امام جمعه داریون

حجت الاسلام عزیزی در پایان از برگزاری مراسم دهه فاطمیه نیز سخن به میان می آورد. او می گوید:” امسال نیز مانند سالهای گذشته مراسم روز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در بیت امام جمعه برگزار می شود.

صبح روز 14 فروردین از ساعت 10 تا 12 میزبان برادران و عصر همان روز از ساعت 17 تا 19 میزبان خواهران خواهیم بود.

3 دیدگاه

  1. با سلام…

    انتشار کامل خطبه های نماز جمعه در سایت داریون نما، حق مردم همیشه در صحنه ی منطقه ی داریون نماست و ستاد نماز جمعه باید به این حق مسلم مردم احترام بگذارند و در این راه استوارتر گام بردارند. این کم ترین انتظاری است که از این عزیزان می رود. ستاد، می تواند نقش بزرگی در ایفای نقش فرهنگی و … در منطقه داشته باشد.

    انشاءالله…

  2. با سلام…
    فرهنگ منطقه ی داریون و روستاهای مجاور یک فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی است، منتهی داعیه داران فرهنگی منطقه یا به بیراهه می روند یا پشتوانه ای برای طرح های ایده ال خود نمی بینند، همین حضور امام جمعه ی محترم در شهر داریون باعث اثرگذاری و پیشرفت منطقه خواهد شد، که این خود یک ظرفیت است، ظرفیت دیگری که از لحاظ فرهنگی در منطقه داریم وجود بارگاه ملکوتی امامزاده ابراهیم(ع) در روستای دودج است که منبع فیض برای مشتاقان و دلدادگان اهل البیت(ع) می باشد که هنوز به درستی از این ظرفیت بالقوه استفاده نشده است، ظرفیت فرهنگی دیگر وجود پرخیر و برکت 76 شهید در منطقه و قبور مطهر ایشان که در گلزار شهدای امامزاده ابراهیم(ع) و گلزار شهدای دیندارلو و روستای کوشک مولا می باشد، با این قشر عظیم جوان که در منطقه وجود دارد و وجود این عزیزان و شهدای گمنام که به تازگی میهمان شهر و منطقه ی ما شده اند ببینید می توان چه کارهای فرهنگی عظیمی انجام داد بحث دیگر وجود جوانانی است مشتاق و تشنه ی معارف ناب اسلام محمدی که می شود کارهای عظیمیانجام داد ، امیدواریم علاوه بر حل مشگلات فرهنگی در منطقه ی داریون مشکلات اقتصادی این مردم نیز حل شود علی الخصوص مشکل اشتغال جوانان و همچنین امیدواریم مسئولین عزیز به فکر کارهای تولیدی در منطقه و مکانیزه کردن کشاورزی منطقه باشند انشاالله…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا