ديدگاههمه

اهمیت انتخابات از دیدگاه امام(ره)

یوسف بذرافکن|

امسال از طرف مقام معظم رهبری سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نام گذاری شده است .در۲۴خرداد امسال انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و جهارمین دوره شورا ها همزمان انجاممی شود . اهمیت انتخابات ریاست جمهوری برکسی پوشیده نیست زیرا رئیس جمهوری بالاترین مقام اجرایی کشوراست و چشم دوستان و حتی دشمنان به این انتخابات سرنوئشت ساز دوخته شده است .اما در این میان انتخابات شوراها هم نباید مورد غفلت واقع شود .مناسب دیدیم برای آنکه اهمیت و جایگاه انتخابات شوراه بیشتر مشخص شود موضوع را از دیدگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی رحمت اله علیه و مقام معظم رهبری حضرت آیت اله خامنه ای بررسی کنیم.
امام خمینی رحمت اله علیه می فرماید : این برنامه(شوراها) جزء برنامه های اسلام است . شورا ها باید ولایتی باشد . دولت نمی تواند همه جا را خودش تحت نظر بگیرد، وقتی محول کرد کار را به خود مردم ، خود مردم در منطقه ای که هستند برای خودشان دلسوز تر هستند ، بهتر اطلاع دارند به احتیاجات خودشان . ( صحیفه امام ج۷٫ص۱۵۱)
اگر چنان چه دقت نشود و مردم توجه به این امر نکنند، مسولند پیش خدا، اگر فردا یک گرفتاری برای ملت به واسطه این ها پیش بیاید ، ماها که می خواهیم تعیین کنیم افراد را، مسول هستیم . مسولیت ما بزرگ است، اگر یک افراد نابابی در جمهوری اسلامی مقدرات یک شهر را در دست بگیرند و بعد کارهای خلاف بکنند ، علاوه بر این که برای خود آن شهر مضر است ، وجهه جمهوری اسلامی را بد نمایش می دهد .(صحیفه امام . ج ۱۰ ص ۲۵۱)
سرنوشت همه چیز شهر را به یک عده می خواهید بدهید ،باید کسی باشد که هم سر رشته داشته باشد از امور و هم امین و معتقد به نهضت باشد . این یکی از مسائل بزرگ است که ما الان مواجه با آن هستیم (صحیفه امام ج۱۰٫ص۲۱۹و۲۲۰)
قضیه شوراها را یک امر سطحی و یک امر کوچک نشمرید . این شوراها اختیاراتی دارند که به واسطه آن اختیارات می توانند مسائل را ضایع کنند و می توانند مسائل اسلامی را جلو ببرند.( صحیفه امام ج.۱۰٫ص۲۱۸ )
مقام معظم رهبری حضرت آیت اله خامنه ای درمورد اهمیت و جایگاه شورا ها می فرمایند: اصل ایجاد نهاد شورا های اسلامی شهر و روستا در قانون اساسی |، نشان دهنده اهتمام نظام جمهوری ایرا ن به مجموعه متنوع فکرها ، مشورت ها، و دیدگاه ها در امور کشور است و این موضوع نقطه مقابل نظامهای ارتجاعی و استبدادی است . افتخار جمهوری اسلامی ایران این است که از روز اول ، آراء ، افکار و خواست مردم ، مورد توجه جدی قرار گرفته است ..مقام معظم رهبری در پیام خود به شوراها می فرماید :شوراها نماد دیگری از اداره کشور بدست مردم است . شوراها طبق قانون اساسی مدیریت شهر و روستا را بر عهده دارند . شوراها مرکز خدمت از سر ادای وظیفه و همراه با پاک دستی و پاکدامنی است . دوران چهارساله شورا دوران آزمایش اعضای شورا در چشم مردم است . وعده و ادعا برای قانع کردن مردم کافی و کار آمد نیست ، مردم وفادار ما تشنه عمل و صداقت هستند.

3 دیدگاه

  1. شادی روح امام و شهدا صلوات
    کسی که به قرآن و اسلام وصل شود و تفکر و اخلاق و رفتارش و سخنش قرآنی واسلامی باشد مثل خود قران و اسلام همیشه تازه ومفید و گره گشا هست و کهنه نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا