اخبار

برگزاری نمایشگاه فاطمیه در روستای کوشک مولا+تصاویر

خبرنگار:مهرشاد اسلامی راد|

همزمان با ایام سوگواری و عزاداری بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا «س» اولین نمایشگاه عمومی ویژه فاطمیه با به نمایش گذاشتن جلوه هایی از زندگی این شخصیت مذهبی و سیاسی اسلام و پشتیبان همیشگی ولایت و امامت در روستای کوشک مولا منطقه داریون افتتاح شد.

این نمایشگاه که تمامی هزینه های ایجاد آن توسط خیرین روستا اهدا شده است با حضور امام جمعه منطقه داریون، فرماندهان حوزه مقاومت بسیج امام موسی کاظم«ع» و حضرت نرجس«س»، مسئول ستاد نماز جمعه داریون، روحانیت معظم و معزز و تعدادی از اهالی کوشک مولا افتتاح شد و به مدت 101 روز دایر است.

fatemieh

حجت الاسلام و المسلمین فخرالدین اسدی، امام جمعه منطقه داریون در این مراسم به بیان مطالبی از سیره زندگانی حضرت فاطمه زهرا«س» از جمله صبر، محبت، فهم و عبادت آن بزرگوار پرداخت.

وی با اشاره به آنکه حضرت زهرا«س» مدت کوتاهی -حدود 9 سال- را در خانه امیر المؤمنین علی «ع» به زندگی مشترک مشغول بودند، افزود: در لحظات پایانی عمر صدیقه شهیده «س» ایشان خطاب به علی «ع» میفرماید، یا علی! مرا حلال کن و این نشان از بزرگواری، فهم و درک دختر پیامبر اکرم «ص» است.

امام جمعه منطقه داریون یک نصیحت هم در میان سخنان خود در مراسم افتتاحیه نمایشگاه فاطمیه داشت و گفت: کسانی که دختر در خانه دارند و نامشان فاطمه، زهرا، راضیه، مرضیه، اِنسیه و … _ دیگر القاب حضرت فاطمه «س»_ مراقب باشند که هیچوقت  دست بر دخترشان بلند نکنند و او را مورد ضرب و شتم قرار ندهند که انگار قلب پیامبر «س» را بدرد آورده اند.

حجت الاسلام اسدی اظهار داشت: اگر دختر خانه مورد توجه پدر خویش که محرمش است قرار بگیرد دیگر نیازی به ابزار محبت فرد نامحرم و غریبه ندارد.

همچنین حاج آقا سبحانی، روحانی مستقر در روستای کوشک مولا در حاشیه این مراسم گفت: ان شاءالله جلوه های زندگی حضرت زهرا «س» که در نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است برای آشنائی بیشتر مردم با سیره حیات آن حضرت با روایتگری همراه خواهد بود.

گفتنی است این نمایشگاه از تاریخ 5 تا 15 اسفند ماه 95 بمدت 10 روز در حسینیه ولی عصر «عج» روستای کوشک مولا برقرار است .

1 دیدگاه

  1. مدتی است که پایگاه مقاومت و کانون مسجد امام محمد تقی علیه السلام داریون فعال شده است . یکی از طرح هایی که با عنوان « طرح آسمانی ها » توسط آقای عبدالرضا شکری در مسجد اجرا شده است باعث جذب صدها نفر نوجوان و جوان به نماز جماعت شده است . با اجرای این طرح کودکانان و نوجوانان با فضیلیت نماز جماعت و برکات آن آشنا شده و از برنامه های فرهنگی و هنری مسجد برخودار می شوند . استقبال نوجوانان داریونی از « طرح آسمانی ها » به گونه ای است که مسجد، در برخی از شب ها با کمبود جا روبرو می شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا