دودجهمه

مثل کوه،مثل دودج…

او برایمان نوشته:”با سلام بنده تصاویری را که قول داده بودم ارسال نمودم این تصاویر در جمعه ی گذشته با دوربین موبایل شخصی گرفته شده مربوط به طبیعت آب ذیخان است و همچنین آب خوردن گله های عشایر که از شهر کرد میهمان روستای ما هستند. بحران آب جدی است….. شعبانی روستای دودج“.

آنچه در ادامه می بینید  منتخبی است از عکسهای این کاربر فعال داریون نما.

دودج
دودج

 

اطراف دودج
اطراف دودج

 

اطراف دودج
اطراف دودج

 

اطراف دودج
اطراف دودج

 

اطراف دودج
اطراف دودج

 

اطراف دودج
اطراف دودج

 

اطراف دودج
اطراف دودج

 

اطراف دودج
اطراف دودج

 

اطراف دودج
اطراف دودج

 

اطراف دودج
اطراف دودج

22 دیدگاه

  1. با تشکر از شما بابت این تصاویر زیبا و تامل برانگیز
    ولی برای فردی که به این منطقه آشنایی ندارد کمی عجیب است که اینجا “آب ذیخان” باشد؟!

  2. سلام دودج من چندتا مهمان داشتم چندروزپیش به منطقه اومدن وازطبیعت منطقه لذت بردن این روزها طبیعت منطقه خیلی زیبا شده والان
    وقت چیدن چای کوهی که 20خاصیت داره وهمچنین بابونه که آرامش بخش وبرای اعصاب حرف نداره وتواین گرونی وتورم اقتصادی واقعا تاثیرگذاره حالامن قصددارم برم بچینم وجلوپمپ بنزینا چای بابونه دم کنم …!

  3. زیبا بود جالب با اینکه زیاد رفتیم این برا ولی خوب برای ماتازگی داشت راستی این دوتا پا تو عکس ششم بدجور تو ذوق میزنه بهش میگفتی یه کم بره اونبر تر عکسو خراب کرده یه عکس از جوی آب زیخان بود بد نبودا!

  4. سلام شعبانی عزیز…

    قول هم قول های دودجی . زیبا بود و تامل برانگیز. آن قدر که مرا در اندیشه فرو برد.

    یک سال پیش بود که به اتفاق دوستان عزیز حامد کاشفی و مصطفی زارع از طبیعت آب ذیخان و آسیاب آبی قدیمی و بنای داخل و بیرون آن دیدن کردیم.

    متاسفانه سنگ آسیاب شکسته بود. شنیدم به تازگی این بلا بر سر آن سنگ بیچاره آمده است ! بنای آن جا هم رو به ویرانی بود.

    به گمانم مقدار آب ذیخان بیش از آب تنگه در بود که آن هم از دل قنات ها بیرون می آید.

    آن روز، دوستان با دوربینی که با خود آورده بودند طبیعت و آب و آسیاب آن جا را به تصویر کشیدند و از قدمتشان گفتند. دلم گرفت و به فکر فرو رفتم.

    امروز با دیدن این تصاویر زیبا، خاطره ی آن روز برایم زنده شد و باز هم به فکر فرو رفتم !

    منتظر کارهای بعدیتان هستیم عزیز دل برادر…

    1. جنا آقای زارع با سلام حکایت آب ذیخان حکایت عجیبی است… اگر متولیان امر یه خورده به خود زحمت می دادند به این رشته قنات ها می رسیدند الان وضعیت بدین شکل نبود نمی خواهم بگویم آب را با لوله دارند مستقیما بر سر زمین هایشان می برند اینها را کار ندارین منتها می شود کمی به طبعت آنجا رسید کاشت چند درخت و… هزینه ای ندارد و لی درامد زا است….

  5. سلام.
    ممنون از دوست عزیز که خاطره ی آن روز را دوباره به یادمان آوردن.چه روز زیبایی با چه دوستان خوبی بشینم عکس ها را ببینم که دلم لک زده برا دیدن استاد .
    استاد بدجور دلمان هوایت کرده چه کنیم با دلتنگی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  6. واقعا جای تامل بسیار در حال واحوال مسئولین این روستادارد .مگر میشود باورکرد که دراین چند صدسال . هیچ مسئول یا حتی ساکنین این روستا اقدامی برای کاشت چند اصله درخت در کنار آب روان این چشمه نکرده باشند .من قبلا این محل رورفتم وهمیشه تاسف میخوردم که چرا در مسیر این آب هیچ درختی وجود ندارد.خدا رحمت کنه اونای که توی مسیر آب تنگه در. داخل داریون درخت کاشتند که البته اونم 25سال پیش بدون کارکارشناسی به خیابانی بی روح تبدیل کردن .درصورتی که میشد با همون درخت ها خیابانی رویای رو ساخت(خیابانی که تمام رویای کودکی ما بود.خلاصه اینکه چه برما میگذرد که حتی وقت وحال کاشت یک نهال درخت رونداریم .تنها سرمایه ای که ما میتوانیم برای آیندگانمام بگذاریم محیط زیستی پاک وسالم است

    1. با سلام متاسفانه همین طور است این که خوب است درختانی با قدمت پیش از صد ساله را آۀقایان قطع کردند در روستای دودج ای کاش… و…. و …..و….. نقطه چین ها را خودتان حدس بزنید

    1. سلام

      من قبلا نمیدونستم که دودج اینقدر قدمت تاریخی داره… اما حالا خوشحال شدم که همچین روستایی در نزدیکی ما وجود دارد.. اما آقای دودج در کنار مشکلات دودج لطفا دست انداز های دودج هم اضافه کنید.. دست اندازهای واقعا بدی داره

  7. اینو بگم دست اندازه نیست دزد گیره!
    آخه نمیدونید که وظیفه پاسداری از همه شهر روستاهای اطراف به عهده پاسگاه انتظامی دودجه خوب حالا اگر موادی قاچاقی چیزی خواست رد بشه اینا اون موقع به درد میخوره
    عیب ندارید پاسگاه نداشتید خوب علتشو نمیدونید روزی روزگاری تقی به توقی خورد خدا رو چه دیدی شما هم پاسگاه دارشدید این دست انداز رو درک میکنید!
    به قول خودتون بزن دست قشنگه واسه پاسگاه انتظامی دودج

  8. با سلام سلام قدمت دودج را تا زمانی که تپه های باستانی آن مورد کاوش باستان شناسان قرار نگیرد نمی توان در رابطه با آن نظر داد…

  9. دودج را بایستی خود ما دودجی ها بسازیم

    ما که دودج را برای زندگی و احساس آرامش برگزیده ایم بایستی کمی احساس مسئولیت و از خود گذشتگی خرج کنیم و با توجه طبیعت و اماکنی که خدای متعال برایمان فراهم آورده ، به خوبی از آنها استفاده کرده و هرچند که در راستای توسعه این امکانات تلاشی نداریم اما آنها را سالم و تمیز نگه داریم.

    دودجی ها همگی یکدل هستند و در امور بسیاری با هم همکاری دارند، برای همه آرزوی موفقیت دارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا