منهاي داريون

پورمحمدی: تداوم مذاکرات حکم شرعی و عقلانی است/ دلیلی برای بدبینی نداریم

 وزیر دادگستری با تاکید بر لزوم تداوم مذاکرات هسته ای، گفت: حکم شرعی و عقلانی ما این است که برویم حق خود را از دنیا بگیریم اما نباید با لبخند و وعده حریف نیز دچار وادادگی شویم.
 به گزارش داریون نما به نقل از خبرآنلاین وزیر دادگستری اظهار کرد: البته نباید به مذاکرات بدبین باشیم؛ چرا که دلیل بدبینی نیز نداریم اما نقطه ضعف طرف مقابل را باید پیدا کنیم.

وزیر دادگستری با بیان اینکه حتما موقعیت جمهوری اسلامی در یک سال و نیم اخیر بهتر شده است، گفت: این مساله دلایل متعددی نظیر حوادث منطقه را دارد اما قطعا دولت نیز در بخشی از آن سهیم است.

dadgostariپورمحمدی با اشاره به اینکه برخی افراد می گویند نگاه دولت و رهبری در مذاکرات متفاوت است، ابراز داشت: ممکن است در برخی تاکتیک ها نگاه متفاوتی نسبت به نظر نگاه رهبری وجود داشته باشد اما رهبری این مشی را مردود نکردند اما تاکید دارند رو دست و فریب حریف را نخوریم.

وزیر دادگستری با اشاره به سنگینی فضای مذاکرات، گفت: شش وزیرخارجه مقابل وزیرخارجه ایران می نشینند اما بیش از 100 کارشناس غربی در عقبه مذاکرات حضور پیدا می کنند.

پورمحمدی با انتقاد شدید از کسانی که می گویند باید مذاکرات را تعطیل کرد، ابراز داشت: برخی می گویند باید مذاکرات را رها کرد در حالی که برای تثبیت جایگاه کشور نمی توانیم جای خالی بدهیم و اگر کنار برویم می گویند ایران عقب نشینی کرد.

وی افزود: متاسفانه سبک و سیاقی که برخی از متدینین و اصولگرایان می گویند متفاوت از حمایت، هدایت، تذکر و دلسوزی است، البته باید نگران بود چرا که دشمن غدار است و نباید اسیر فریب دشمن شویم.

پورمحمدی همچنین با تاکید بر اینکه باید دایره جذب نظام را افزایش دهیم، گفت: هرکسی از اقدامات نامناسب خود پشیمان شد و به سوی نظام، رهبری و ملت بازگشت، وی را بپذیریم و دایره موافقان را افزایش دهیم.

وی با اشاره به انتقاداتی که به مسوولان فرهنگی دولت می شود، ابراز داشت: اگرچه ممکن است بنده برخی تردیدهای آقایان را نپسندم اما نمی توانم به دینی و انقلابی بودن افراد فرهنگی دولت نسبت منفی بدهم.

وزیر دادگستری با تاکید بر اینکه بحث فرهنگ موضوع بسیار اساسی و جدی است چرا که شاکله دین و انقلاب ما را تشکیل می دهد، اظهار داشت: قدرتی که امروز بدست آوردیم از فرهنگ ناشی می شود و باید نسبت به این مسئله حساسیت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نگاه ها در مقولات فرهنگی تفاوت مبنایی ندارد، اما در مصادیق و نتایج متفاوت می شود، گفت: در حوزه فرهنگ نمی شود چیزی را تحمیل کرد چرا که به گرایش فکری افراد مربوط می شود و انسان ها را نمی شود مجبور به موحد بودن کرد که ممکن است در ظاهر بگوید چشم، اما در باطن هرکاری دلش می خواهد انجام می دهد و امر به معروف و نهی از منکر برای فرهنگ عمومی جامعه مهم است.

وزیر دادگستری با بیان این که با تغییر دولت ها فرهنگ ها جابه جا نمی شود، گفت: مسائل فرهنگی امروز برای یک سال گذشته نیست.

پورمحمدی با بیان اینکه وضعیت فرهنگ در دولت ها را باید طی یک دوره طولانی سنجید، اظهار داشت: ممکن است سلیقه وزیر ارشاد با ما متفاوت باشد، اما نمی توان به وی تعلق بی دینی و بی تفاوتی به انقلاب را وارد کرد.

پورمحمدی بر ضرورت تربیت نیروهای فرهنگی تاکید کرد و ابراز داشت: اگر امروز 500 آقای قرائتی داشتیم در عرصه فرهنگی بسیار فعال تر بودیم.

وی با انتقاد از اینکه چرا در حوزه به عرصه هنر پرداخته نشده است، گفت: مگر کار ما تبلیغ نیست؟ چرا از ابزار تبلیغی هنر نظیر سینما و رسانه استفاده نکردیم، تحول فرهنگی فقط با منبر اتفاق نمی افتد، امروز باید 50 سناریو نویس داشته باشیم تا هنر دینی را مطرح کنیم.

وزیر دادگستری تصریح کرد: هنرمندان متعهد دین مدار بسیاری نیز داریم که باید از ظرفیت آن ها بهره برداری کنیم.

پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود دهه فجر را ایام حاکمیت اسلام دانست و گفت: دهه فجر ایام عزت، حماسه، جهاد و شهادت ملت ما است که قله برجسته تاریخ می باشد.

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در حساس ترین شرایط تاریخی شکل گرفت، ابراز داشت: جذابیت امروز غرب با گذشته قابل قیاس نیست و در گذشته جایگاه و نظریه های غربی طرفداران بسیاری داشت.

پورمحمدی با بیان اینکه اقتدار جبهه شرق از اقتدار امروز غرب نیز بالاتر بود، تصریح کرد: شوروی سابق با یک جغرافیای عظیم کمونیسم بود، چین و ژاپن نیز عقاید کمونیستی داشتند و از نظر جمعیت و وسعت دوسوم دنیا در اختیار کمونیست ها بود، آن روز راهی جز شرقی یا غربی بودن وجود نداشت، چرا که نقشه سیاسی دنیا این گونه بود.

وزیر دادگستری با اشاره به دلایل انقلاب فرهنگی و تعطیلی دانشگاه ها، اظهار داشت: جریان غالب مارکسیستی و ضددینی و الهی در دانشگاه ها حضور داشتند.

پورمحمدی با بیان اینکه پیش از انقلاب فضای فکری دینی وجود نداشت، افزود: شرقی ها کمونیسم و مارکسیسم بودند و به دین اعتقاد نداشتند و غربی ها نیز که خدا را قبول داشتند لائیک و سکولار بودند.

وی با بیان اینکه برای درک عظمت انقلاب باید موقعیت گذشته را بررسی کرد، گفت: آمریکا 36 سال است که می خواهد ما را زمین بزند چرا که می داند چه اتفاقی افتاده است و این انقلاب با آن ها چکار کرده است.

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه یکی از موضوعات دشمنی آمریکا مساله فلسطین و رژیم اسرائیل است، گفت: غربی ها با ایجاد اسرائیل به دنبال تحت نظارت قرار دادن منطقه بودند.

پورمحمدی با بیان اینکه اسرائیلی ها تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی موقعیت ممتاز و سیاسی و نظامی بهتری داشتنند، ابراز داشت: تمام موقعیت های صعودی اسرائیل از سال 1984 میلادی متوقف شد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان، عراق را علیه ما به جنگ فرستادند اما امروز عراق با ما است، گفت: این مسئله تغییر موازنه استراتژیک را نشان می دهد، عراق روزی مورد جدال شرق و غرب قرار داشته است، اما امروز سیاست هایش همراه با نظام ما است.

وزیر دادگستری به مذاکرات ایران و 1+5 اشاره کرد و اظهار داشت: امروز وزیرخارجه آمریکا به عنوان ابرقدرت دنیا مجبور می شود 50 ساعت با وزیرخارجه ایران مذاکره کند؛ کاری به نتیجه مذاکرات نداریم اما اصل موضوع مهم است.

پورمحمدی با بیان اینکه جمهوری اسلامی همواره سیاست «نه شرقی نه غربی» خود را تحت زعامت رهبری حفظ کرده است، گفت: امروز خط انقلاب حفظ شده است و این مسئله مهم ترین موضوعی است که می توانیم به آن اذعان کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اسلامیت رکن اصلی انقلاب است، ابراز داشت: در عمل شاید برخی افراد سوال و شبهه داشته باشند یا عمل ضعیف و قوی داشتند، اما اسلام رکن اصلی انقلاب است و معارف اسلامی جایگاه ممتاز خود را حفظ کرده است.

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه اخیرا در یک نظرسنجی، بالاترین پایگاه گرایشی مردم به مسائل دینی است، اظهار داشت: این مسئله نشان می دهد جایگاه دین، حوزه ها، روحانیت و مساجد همچنان جایگاه والای خود را حفظ کرده است.

پورمحمدی افزود: اسلام ناب دین عقلانی است که پاسخگوی نیازهای انسان می باشد.

وی با اشاره به نامه رهبرمعظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی اظهار داشت: رهبری در نامه خود تصریح کردند با توجه به آزادی بیانی که غربی ها مدعی هستند بهترین ارزش در غرب است، جوانان دنیا اسلام را آگاهانه و از منابع صحیح مطالعه کنند و بعد هر تصمیمی گرفتند قابل احترام است.

وزیر دادگستری با بیان اینکه اسلام به عقلانیت، انتخاب و تصمیم های افراد احترام می گذارد، ابراز داشت: این دین پاسخ به نیازها و سوال های جوانان امروز را نیز دارد.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه حفظ دین دستاورد بزرگ انقلاب است، گفت: امروز مساجد دانشگاه ها از پررونق ترین مساجد کشور است و بچه های ناب حزب اللهی در دانشگاه ها هستند در حالی که در گذشته متدینین خجالت می کشیدند در دانشگاه نماز بخوانند.

وی با اشاره به رویش های انقلاب، اظهار داشت: طلاب امروز ما از رویش ها و محصولات انقلاب اسلامی هستند.

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه مشکلات و ضعف های بسیاری نیز داریم، ابراز داشت: امروز باید به دنبال حل مسائل باشیم، چرا که بسیاری از مردم فقط عمل ما را می بینند و می گویند چون عمل شما اشتباه است فکرتان نیز خراب است؛ بسیاری از افراد عقل شان به چشم شان است و تحت تاثیر تبلیغات قرار می گیرند و از این رو باید مراقب رفتار خود باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا