ديدگاههمه

در آستانه روز معلم/درد دل های یک فرهنگی داریونی

در آستانه روز معلم قرار گرفته ایم ٰ روزی که بنام معلم نامگذاری شده است .

بازهم یک شاخه گل و یک جمله : معلم عزیز روزت مبارک . اما آیا با یک شاخه گل و یک جمله می توان ازمقام معلم تجلیل کرد ؟ آیا بزرگداشت معلم این است که یک روز در سال را به معلم اختصاص بدهیم و تا پایان سال اورا به دست فراموشی بسپاریم ؟

آیا مشکلات معلمان با همین مراسم پایان می یابد ؟ آیا نباید از نگاهی دیگر به معلم نگاه کنیم ؟ آیا همه ی اقشار جامعه مرهون زحمات معلم نیستند ؟ آیا نباید در عمل به گرامیداشت مقام معلم پرداخت ؟

moalem2

آیا معلمی که ده ها مشکل دارد می تواند با تمام توان به تعلیم و تربیت نسل آینده ساز جامعه بپردازد ؟ راستی چرا معلمان ازبازنشستگی پیش از موعد استقبال می کنند ؟ آیا این معلمان و جامعه فرهنگی نیست که در تمام عرصه های انقلاب اسلامی پیشقدم می باشند ؟ آیا این معلمان نیستند که در تمام انتخابات ها بار اجرایی انتخابات را برعهده دارند ؟

آیا معلمان در جامعه ما از همان جایگاهی برخورداند که معلمان در کشورهای پیشرفته برخوردارند ؟ آیا حقوق و مزایای معلمان کفاف زندگی آنها را می دهد ؟ آیا بیشتر معلمان برای گذاران زندگی عادی خود و تامین مخارج اهل و عیال خود به شغل دوم روی نیاورده اند ؟ آیا شغل دوم در خور و شایسته معلمان است ؟

آیا روی آوردن معلمان به تدریس های خصوصی به جایگاه واقعی معلمان لطمه وارد نمی کند ؟ راستی چرا یک معلم در پایان سی سال خدمت از یک مسکن مناسب برخوردار نیست ؟ چرا فرهنگیان حتی از داشتن یک بانک محروم هستند ؟ راستی در آمد صندوق ذخیره فرهنگیان کجا می رود ؟ آیا بیمه طلایی فرهنگیان مشکل آنها را حل کرده است ؟

آیا با حساب های خالی از سرانه دولتی می توان به تکریم معلم پرداخت ؟ چرا در اغلب دولت ها ضعیف ترین و نا کارآمد ترین وزیرا ن متعلق به آموزش و پرورش بوده اند ؟ چرا فرزندان معلمان از هیچ اولویت شغلی برخوردار نیستند ؟ چرا معلمان در مقایسه با سایر کار مندان همطراز خود در سایرادارات و وزارت خانه ها از حقوق و امکانات بسیار کمتری برخودار هستند ؟ کاش این با ر این سئوالات را مسئولین پاسخ می دادند ؟

امضا:محفوظ

9 دیدگاه

  1. معلمی هنر است ، و معلمی عشقی است آسمانی
    روزتان مبارک معلمان عزیز در هر کجا که مشغول به خدمت هستید.
    کاش کسی جواب بدهداین سوال ها را؟

    1. سلام سروش جان…

      منم جواب بدم قبوله ؟ ممنون از لطف همیشگیت به معلم ها. دانش آموزانی با محبت مثل شما، خستگی تدریس رو از تن معلم ها در میارن؛ هر چند معلم اگه عاشق باشه، هرگز از تدریس خسته نمیشه.

      باور می کنی من هر وقت به عللی مدتی نمیتونم درس بدم پژمرده میشم؟ تدریس، خستگی رو از تنم در میاره. برام یه جور زنگ تفریحه. و اینو مدیون دانش آموزان عاشق علم و دانش هستم.

      این قدر خوشحال میشم وقتی میام داریون، بر و بچه ها قابل میدونن و اجازه میدن با هم درس هاشونو مرور کنیم که نگو !

      باقی بقایت …

  2. روز معلم بر معلمان عزیز، روز پدر بر پدران بزرگوار و روز کارگر، برکارگران شریف و زحمت کش تبریک و تهنیت باد…

  3. معلم عزیزم دوستت دارم. روزت مبارک.
    از وقتی خودم را شناختم سایه معلمی بر سرم بود که نه تنها درس و مشق مدرسه بلکه درس زندگی و انسانیت و عشق و مهر و وفا و ایثار را هم به من آموخت. خداوند این معلم عزیز را در پناه خودش حفظ کند. او به تمام معنی معلم هست و عاشق. من به وجود چنین معلمی افتخار میکنم و روز معلم را به او تبریک میگویم.

  4. من هم به نوبه خودم این روز را به تمامی معلمان عزیز به ویژه معلمان داریونی و داریون نمایی تبریک عرض می‌کنم…

  5. سلام علیکم با تشکر فراوان از تمام دوستان و عزیزانی که باارسال پیامک روز معلم را تبریک گفته بودند از همه آنها تشکر می نمایم و از اینکه نتوانستم پاسخ محبت آنها را بدهم عذر خواهی می کنم

  6. روز معلم بر معلمین فهیم، فرزانه و فرهیخته منطقه ی داریون و بر همه ی آنان که مصداق ” ن والقلم و ما یسطرون ” هستند فرخنده و مبارک باد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا