دفترچه خاطراتهمه

به یاد جشن های باشکوه دهه فجر و…

یوسف بذرافکن|

بچه های دهه شصت و هفتاد به خوبی به یاد دارند که در داریون و سالن مدرسه راهنمایی هاتف چه جشن های با شکوهی به مناسبت مختلف و مخصوصا ایام دهه فجر برگزار می شد .

به خوبی یادم می آید در اولین سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی جشن با شکوهی در حیاط مدرسه بوعلی برگزار شد در آن موقع مرحوم قاسم کاشفی و تعداد زیادی از دانش آموزان دبیرستانی تاتری بنام « سربداران » را بر ر وی صحنه آوردند . آن سال در محوطه مدرسه صندلی زده بودند و تمام اهالی داریون دعوت شده بودند .مرحوم کاشفی با چند عدد تخت جایگاه زیبایی درست کرده بو د و نمایش روی آنها اجرا می شد .

گریم بازیگران فوق العاده بود ، تاتر با زیبایی فراوان اجرا شد . گروهی از جانبازان شیراز هم دعوت شده بودند که بر روی ویچپر نشسته بودند و از آنها با حلقه های که به گردن آنها آویزان شد تجلیل بعمل آمد .آقایان حسین رضا زاده ، سلمان جهانی ، قاسم پیر زاده ، جمال و عیسی درویشی از گروه بازیگران آن نمایش بودند .

این جشن ها با شکوه تمام همه ساله برگزار می شد یک سال هم نمایش زیبایی در باره جنگ و شهدا در سالن هاتف اجرا شد که خانواده شهدا به شدت تحت تاثیر آن قرار گرفتند و آقایان محمد مرادپور و کاوس برزگر از جمله بازیگران این نمایش بود.

مراسم این سالها هرچند در مدرسه برگزار می شد ولی مخصوص دانش آموزان نبود و از عموم مردم دعوت می شد . از جمله کسانی که از پیشگامان مراسم دهه شصت در داریون بود می توان از آقای محمد بیضایی دبیر دینی قرآن و عربی نام برد که در مطلبی مستقل در باره ایشان صحبت خواهم کرد .البته معلمان آن دوره واقعا فوق العاده بودند .

آقایان خضری ، ستایشی ، بیضایی ، رییس زده ، توکلی از معلمانی بودند که حق بزرگی برگردن ما و دوستانمان دارند . ازدهه شصت که بگذریم در دهه هفتاد هم مراسم دهه فجر و جشن های میلاد امام زمان (عج) با شکوه هر چه تمام تر در سالن مدرسه هاتف برگزار می شد .

آقای علیرضا کشاورز مدیر مدرسه هاتف دربرگزاری این جشن ها نقش بسیار بزرگی داشت همچنیین آقای عبدالرضا شکری که مسئول کانون فرهنگی مسجد امام محمد تقی (ع) بود ند جشن ها و مراسم بسیار جالب و فراموش ناشدنی برگزار می کردند پس از این سالها کانون فرهنگی و تربیتی وحدت داریون این راه را ادامه داد .

البته این نکته را یاد آور شوم که نهادها و ارگانهای انقلابی همچون بسیج و جهاد سازندگی و در سالهای اخیر مجتمع فرهنگی وستاد نماز جمعه برای بزرگداشت ایام دهه فجر و مراسم ایام الله تلاش های قابل تقدیری داشته اند . اما مراسم دهه فجر نباید به راهپیمایی روز بیست دوم بهمن خلاصه شود و باید با شکوه هر چه تمام تر برگزار شود و مخصوصا برای نسل جوان و نوجوان که دوران پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را درک نکرده اند برنامه های جذابی در قالب جنگ و برنامه های هنری و فرهنگی اجرا شود .

1 دیدگاه

  1. يادش بخير زماني كه ما بچه بوديم مراسم روز 22 بهمن در زمين خاكي فوتبال كه همون جا خرمني بود برگزار ميشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا