اخبارهمه

مشروح خطبه های نماز جمعه این هفته داریون

خبرنگار: خلیل اسدی|

نماز جمعه این هفته منطقه داریون با حضور انبوه مردم و روستاهای همجوار به امامت حجه الالسلام والمسلمین سیدعباس بنی هاشمی امام جمعه موقت داریون برگزار شد.

خطیب موقت جمعه در ابتدای خطبه اول ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی و دوری از محرمات، تقوی را تنها عامل بازدارنده انسان ها در مقابل هر گونه خطا، گناه و معاصی بر شمرد و گفت: اگر در زندگی و در کسب و کارمان خداوند را شاهد و ناظر ببینیم هرگز حاضر به گناه و معاصی نمی شویم.

خطیب موقت جمعه به مناسبت 24 ذی الحجه سالروز مباهله پیامبر صلی ا…علیه و آله و سلم با گروه نصارای نجران و نزول آیه تطهیر طی سخنانی اظهار داشت: مباهله به معنای داوری کردن خداوند بین حق و باطل است.

namazjomae

وی گفت:اگر نصارای نجران حاضر به مباهله با پیامبر و اهل بیت عصمت و طهارت می شدند خداوند آتشی از آسمان فرو می فرستاد که دامنه اش تا نجران می رسید و آنها را از میان می برد. وی این روز را روز اثبات حقانیت شیعه و حقانیت اهل بیت عصمت و طهارت خواند و گفت: آنجا بود که آیه تطهیر در شان اهل بیت نازل شد که خداوند آنها را از هر گونه ، پلیدی و زشتی پاک و طاهر گردانیده است.

حاج آقا بنی هاشمی به مناسبت هفته دفاع مقدس و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای والامقام گفت: رژیم صدام در شرایطی به ایران اسلامی حمله کرد که ما از جانب استکبار جهانی بویژه آمریکا در تحریم قرار داشتیم و سلاح جنگی نداشتیم. اما جوانمردان ایران اسلامی با جان و مال کمر استکبار را شکستند و ذره ای از خاک کشورمان را به دشمن ندادند و آنجا بود که امام راحل فرمودند: ما در جنگ ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را در هم شکستیم.

وی همچنین گفت: دولت های غربی فهمیدند که در جنگ روبه رو نمی توانند ایران اسلامی را شکست بدهند دست به تهاجم فرهنگی زده اند و می خواهند اعتقادات جوانان و چادر زنان را که نشان حضرت زهرا سلام اله علیها است از ما بگیرند.

 وی در پایان به جوانان توصیه کرد که مواظب اعتقادات خود باشند که این اعتقادات ثمره خوان شهدا است و به وصیت شهدا عمل کنند.

telegram-0

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا