اخبارکوشک مولاهمه

گزارش کامل یادواره شهدای روستای کوشک مولا

 یادواره ۱۲ شهید دوران دفاع مقدس کوشک مولا و اربعین شهادت دو شهید حادثه تروریستی ناصریه عراق در حسینیه ولیعصر«عج» این روستا با حضور عموم مردم شهید پرور منطقه داریون عصر پنجشنبه برگزار شد.

خبرگار:مهرشاد اسلامی راد

در این مراسم که با حضور  آیت الله کلانتری نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری،حجت الاسلام اسدی امام جمعه منطقه داریون، سردار متولی رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، دهقانفر فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام موسی کاظم«ع»، ، بخشدار بخش مرکزی شیراز، دیگر مسئولین منطقه داریون و همچنین عموم مردم شهید پرور و ولایت مدار برگزار شد؛  آیت الله علی اکبر کلانتری به بیان سخنانی پیرامون شهدا پرداخت.
وی در این مراسم سخنان خود را به ۳ بخش تقسیم کرد:
کلانتری ابتدا به مقام با عظمت شهدا اشاره و ارزش خون شهیدان را بیان کرد.

عکسها:روح الله قربانی/مهرشاد اسلامی راد

  نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری ابتدا درمورد موضوع مقام و جایگاه با عظمت شهدا به نقل از پیامبر اکرم «ص» گفت: در بهشت دری وجود دارد که رزمندگان و مجاهدین از آن وارد بهشت میشوند و هنگامی آنان به بهشت ورود پیدا میکنند و مقام خویش را در می یابند میگویند: دوست داریم و ای کاش دهها بار دیگر به دنیا برگشته و در راه خدا جان خود را از دست بدهیم.
وی در بیان روایتی دیگر از امیر مؤمنان علی «ع» که در آن مولای متقیان می فرماید: من نفسم را بوسیله ی تقوا ریاضت میدهم؛ افزود: در یک جمله میتوان شهدا را کسانی برشمرد که به واجبات عمل کرده و از محرمات دوری می جستند.

آیت الله کلانتری گفت: روایتی که از امام علی «ع» قرائت کردم به ما میگوید تنها راه خودسازی و رشد، راه تقواست.
وی افزود: رزمندگان ما اهل تقوا، عبادت، عرفان و خودسازی بودند.آیا ما نیز تقوا را در عرصه های گوناگون چون تقوای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، تقوای در اداره و بازار و… رعایت میکنیم؟
آیت الله کلانتری در ادامه اشهار داشت: این محفل باشکوه در روستای کوشک مولا فرصتی است که خود را دریابیم و بدانیم که در کجای کار هستیم.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در ادامه مسئولیت خطیر مردم و مسئولین ما در برابر خونهای شهدا را تشریح کرد.
وی در بخشی از سخنان خود تاکید کرد: دشمن به خوبی فهمیده است که رمز پیروزی، قدرت و تدین ما همین قدرت مردمی و بصیرت است.
رئیس حوزه علمیه آقاباباخان شیراز در ادامه سخنان خود به حاضران در این مراسم متذکر شد: ما در برابر خون شهدا مسئولیم.

منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری سپس با انتقاد از اینکه امروز در کشور ما عرفان های غربی و وارداتی بیداد میکند؛ گفت: ما برای اینکه در زندگی خود موفق بشویم و پیشرفت کنیم هیچ احتیاجی به این انسانها نداریم بلکه راه ما باید راه عمل کردن به اسلام باشد.
آیت الله علی اکبر کلانتری افزود: اگر میخواهیم راه نورانی امام و رهبری مستدام و برقرار باشد؛ باید در کنار تقوا و بصیرت و آگاهی، راه شهدا را ادامه بدهیم.

گفتنی است در ابتدای یادواره ۱۴ شهید روستای کوشک مولا؛ روایتگری سردار متولی، چشمان عاشقان شهدا و پیروان مکتب آنان را خیس کرد.
در ادامه برنامه ها و پس از سخنرانی آیت الله کلانتری  مداح اهلبیت «ع» در وصف شهدا چند بیتی را مرثیه سرایی کرده و مردم حاضر در مراسم با نوای گرم این مداح به استقبال اربعین حسینی رفتند.

لازم به ذکر است در پایان این یادواره که با حضور با شکوه و گرم  عموم مردم و مسئولین منطقه داریون برگزار شد؛ از خانواده های ۱۴ شهید این روستا با اهدای هدایایی تجلیل به عمل آمده و یاد آن شهیدان خدایی زنده نگه داشته شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا