ديدگاههمه

مروری بر جشن های نیمه شعبان در داریون

یوسف بذرافکن

در قبل از انقلاب مرحوم سیدعباس رضایی ، شیخ شکرعلی جهانی ، سید فرج فرهادی ، کربلایی کرمعلی عابدی ، حاج حسن اسدی ، حاج علی آقا بذرافکن ، و دوستانشان پیشگام جشن های میلاد امام زمان (عج ) درداریون بودند .

از سر قهوخانه تا حسینه حضرت ولی عصر (عج) صدای سرود « ای ولی عصر و امام زمان » که توسط مرحوم سید عباس خوانده می شد به گوش می رسید .

مردم به استقبال روحانیون اعزامی از شیراز می رفتند ، در مسیر راه افرادی مانند حاج جمشید مرادپور و مرحوم حاج منصور توانگر در جلو مغازه ی خود به طرز خیلی عالی از مردم پذیرایی می کردند . اوج برنامه ها در حسینه ولی عصر (عج) بود. این حسینه خیلی زیبا تزئین می شد و روحانیون طراز اول شیراز به سخنرانی می پرداختند .

این جشن ها امروز بوسیله فرزندان و نوادگان آنها و افراد متدین داریون و عاشقان صاحب الزمان (عج) با شکوه فراوان برگزار می شود . جشن های ماه شعبان امسال از سوم شعبان ولادت با سعادت امام حسین (ع) آغاز شد و تا نیمه شعبان بدون وقفه ادامه پیدا کرد .

در این مدت عاشقان خاندان عصمت و طهارت به طرق مختلف ارادت و محبت خود را به محضر مقدس ائمه اطهار علیهم السلام و بویژه حضرت بقیه الله الاعظم صاحب الزمان (عج) نشان دادند ، برگزاری جشن در مساجد ، حسینه ها ، مصلی ، منازل مذهبیون ، برپایی ایستگاه های صلواتی ، توزیع غذای نذری ، شیرینی ، شربت ، آذین بندی خیابان ها و معابر و جشن های عمومی در فضای بازاز جمله این برنامه ها بود . اجرهمگی به امام زمان (عج) باشد . به امید تعجیل در فرج حضرت صاحب الزمان (عج) .

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا