اخبارهمه

پیام امام جمعه منطقه داریون، به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان

حجت الاسلام محمد حمیدی نژاد امام جمعه منطقه داریون به مناسبت فرا رسید ماه مبارک رمضان پیامی صادر کرد که در ادامه مشاهده می کنید.

بسم الله الرحمن الرحیم

ماه مبارک رمضان، ماه پُر خیر و برکت، بسوی ما می آید…
پیامبر اکرم «صلی الله علیه و آله» قبل از رسیدن ماه رمضان برای مردم خطبه ای به نام خطبه شعبانیه ایراد کردند که امام رضا «علیه السلام» نیز آن را از امیرالمومنین علی «علیه السلام» نقل فرموده است.
در این خطبه؛ پیامبر[صلی الله علیه و آله] به مردم بشارت می دهد که :«ماه رمضان ماه بی نظیریست. [این ماه] همراه با برکت و رحمت و بخشش خداوند متعال است. ماهی که روزهای آن بهترین روزها و شب های آن بهترین شب ها و ساعت ها و لحظاتش؛ بهترین ساعت ها و لحظات عمر انسان می باشد. ماهی که در آن دعوت شده اید به مهمانی پروردگار عالم و خداوند شما را احترام کرده که به این مهمانی بی نظیر دعوت نموده است. در این مهمانی، نفس کشیدن شما ثواب ذکر گفتن را دارد و حتی خواب شما ثواب عبادت دارد.»
پس باید قدردان این ماه مبارک باشیم.
پروردگار عالم در قرآن مجید می فرماید:«ای کسانی که ایمان آورده اید! ما روزه را بر شما واجب کردیم برای اینکه شما را به مرحله عالی تقوا برسانیم.»
تقوا دنیای خوب و آخرت خوبتر را برای ما تضمین می کند. کدام یک از ما دوست نداریم در دنیا و آخرت بهترین زندگی را داشته باشیم؟
اگر روزه بگیریم، تقوا به ما خواهند داد و انسان با تقوا؛ دنیا و آخرت بسیار خوبی خواهد داشت.

عزیزان! بعضی از افراد به هر بهانه ای می خواهند از روزه گرفتن فرار کنند در صورتیکه روزه گرفتن علاوه بر اینکه اطاعت از فرمان خداست، آخرت ما را نیکو قرار داده و بهشت را به ما ارزانی می دارد؛ سلامتی جسمی و روحی را نیز برای ما به ارمغان می آورد به حدی که امروزه در دنیا _ حتی کسانی که مسلمان نیستند _ از روزه گرفتن برای سلامتی جسمی و روحی خود غافل نیستند.
اخیراً به خاطر این بیماری و ویروس جهانگیر کرونا، تعدادی از دانشمندان غیر مسلمان پیشنهاد می دهند:«کسانی که گرسنگی بکشند، مبتلا نمی‌شوند یا اگر مبتلا شوند زودتر بهبود پیدا خواهند کرد!»
پس قدر دستور خداوند را بدانیم.

اکنون که از مراسم ها و تجمعات در ماه مبارک، محروم شده ایم؛ مبادا از عبادت در ماه رمضان غفلت کنیم. تلاوت قرآن یکی از مهمترین عبادات ماه رمضان است که به فرموده رسول خدا[صلی الله علیه و آله] :«هر آیه از قرآن که [در ماه رمضان] تلاوت شود ثواب یک ختم قرآن دارد»
عزیزان! از سحرها غافل نشویم. دعاهایی که در سحر خوانده میشود، مشکلات دنیا و آخرت ما را برطرف خواهد کرد.
اگر دنبال رزق و روزی فراوان هستیم؛ نماز اول وقت را فراموش نکنیم.

امیدوارم خداوند متعال به همه ما توفیق حضور در این مهمانی بی نظیر را عنایت بفرماید.
[اینجانب] از همه مردم خوبه منطقه داریون التماس دعا دارم.

محمد حمیدی نژاد
_ امام جمعه_
5اردیبهشت ماه 1399

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا