اخبارگزارشهمه

مراسم تکریم دکتر لطفی برگزار شد/تصاویر

مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز.امروز ۲ آذر ماه ۱۴۰۰ با حضور معاون آموزشی وزارت بهداشت، استاندار فارس، مسوولان کشوری و استانی در سالن مجموعه رفاهی دانشگاه شیراز برگزار شد.

به گزارش داریون نما به نقل از ایسنا:مهرزاد لطفی، رئیس پیشین دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این مراسم با اشاره به اولویت‌های دوران مدیریتش گفت: تعامل با دستگاه‌های خارج دانشگاهی و مشورت با استادان داخل این دانشگاه محور فعالیت‌ها بود که این مهم محقق شد و کرونا نیز به این امر کمک کرد.

او با اشاره به برخی از این اقدامات افزود: راه‌اندازی مرکز جامع آزمون‌های الکترونیک با حدود ۵۰۰ ایستگاه و در حال توسعه به ۱۵۰۰ ایستگاه آزمون، کسب رتبه دوم کشوری در حیطه آموزش مجازی، کسب رتبه اول المپیاد مطالعات بین‌رشته‌ای، جذب ۱۱۴ هیئت‌ علم و جذب ۵۰ دانشجوی جدید از ۴۲ کشور دنیا در بخش بین‌المللی از جمله اینهاست.

لطفی اشاره‌ای نیز به اعتبارات کرد و گفت: پیگیری و دریافت اعتبارات مازاد به میزان ۷۷۰۵ میلیارد ریال از جمله اقدامات در حوزه اعتبارات است که البته بدهی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حال حاضر هزار میلیارد تومان است با توجه به گستردگی این دانشگاه و شرایط کرونا خواهشم این است که دانشگاه علوم پزشکی به اندازه گستردگی خود دیده شود.

او با بیان اینکه ۲۹ درصد از بیماران جنوب کشور از استان‌های همجوار می‌آیند که بودجه‌های سلامت فارس را می‌بلعند، درخواست حمایت بیشتر از این دانشگاه از سوی وزارت خانه شد.

لطفی همچنین به بخش عمران نیز اشاره و بیان کرد: تعداد ۲۰۱ پروژه در دست ساخت و ۱۲۲ پروژه نیز احداث شده است.

وی با بیان اینکه در بخش نیروی انسانی نیز اقدامات انجام شد، عنوان کرد: تعیین تکلیف و اخذ مجوز برای ۱۴۰۰ نفر مراقب پزشک خانواده سلامت شهری و به کارگیری ۸۲۶ نفر مطابق با قوانین کار بعد از سال‌ها بلاتکلیفی، افزایش ۷۰۰ پست هیئت علمی و ۴۰۰ پست غیرعلمی از جمله اقدامات در زمینه نیروی انسانی است.

لطفی همچنین خاطرنشان کرد: ۲۵ کانکس جدید سیار خانه بهداشت عشایری ساخته شده و ساخت ۳۵ کانکس برای سایر دانشگاه‌های کشور از جمله اقدامات در توسعه بهداشت است که علاوه بر آنها ۲۹ مرکز خدمات جامع سلامت شهری، ۱۷ مرکز خدمات جامع روستایی، ۱۶ پایگاه سلامت، ۱۹ خانه بهداشت و پرداخت بیش از ۸ هزار میلیارد ریال بدهی دارویی با تهاتر نیز انجام شده است.

او به تعامل بیشتر با خیرین عرصه سلامت اشاره و اضافه کرد: افزایش دو برابری تفاهم‌نامه‌ها با خیرین که ارزش آنها به هزار و ۷۶۹ میلیارد ریال رسیده است از جمله اقدامات انجام شده است.

لطفی با بیان اینکه برنامه‌محوری و شاخص‌محوری با تدوین برنامه راهبردی مدیریت بحران در کرونا مورد نظر بوده است، گفت: در دوران کرونا اقدامات بسیاری انجام که سبب شد استان فارس همواره رتبه برتر را در زمینه مدیریت این بیماری داشته باشد.

راه‌اندازی مراکز ۱۶ ساعته ۳ هفته زودتر از کشور، راه‌اندازی پورتال جامع مدیریت واکسیناسیون کرونا، راه‌اندازی و تجهیز ۳ بیمارستان پشتیبان در مجموعه‌های ورزشی و احداث مراکز خودرویی واکسن که برای اولین بار در شیراز رخ داد بخشی از اقداماتی بود که رئیس پیشین دانشگاه به آن اشاره کرد.

او با بیان اینکه در مراکز خودرویی تزریق واکسن روزانه ۲ هزار تا ۲۵۰۰ واکسن تزریق شده است، افزود: همچنین ۲۹ مرکز جامع تزریق واکسن که روزانه ۱۳۰ هزار دز واکسن تزریق می‌شود؛ دایر شده که امروز استان فارس در تزریق واکسن رتبه اول کشور را دارد و واکسیناسیون جمعیت هدف تمام شده و لکه‌گیری نهایی است.

امتیاز کاربران: 4.14 ( 6 رای)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا