اخبارداريوني هاي موفقهمه

داریونی های موفق/ دکتر محمدرضا فتوح آبادی و فتح قله های علم تا آن سوی دنیا

کودک سقز فروش داریونی پروفسور و استاد دانشگاه پزشکی رویال ملبورن استرالیا

سالهای اواخر دهه چهل در کوچه پس کوچه های روستای داریون کودکی شش هفت ساله کاسه رویی آبی حاوی گلوله های مثقالی سقز در یک دست وسفره نانی در دست دیگر باصدای بلند آی سقز،آی سقز می‌گفت و گلوله های سقز را در قبال دریافت یک قرص نان تیری به ازای یک گلوله مثقالی سقز ،غالبا به خانم های خانه دار که مشغول قالیبافی و ریسندگی و دامداری و…می‌فروخت و یا یک قران (ریال) دریافت میکرد وبعضا نسیه هم می داد.

محمدرضا فتوح آبادی،سال ۱۳۴۲در داریون متولد و تحصیلات ابتدایی را در دبستان دولتی حقیقت جو، و راهنمایی را در نوبنیاد داریون به اتمام رساند و در آزمون دبیرستان دانشگاه شیراز شرکت کرد و پذیرفته شد و دیپلم خود را از همان دبیرستان دریافت کرد.
محمدرضا در تمام دوران وپایه های تحصیلی رتبه اول کلاس و از دانش آموزان ممتاز بود.
او سپس در رشته کارشناسی فیزیوتراپی دانشگاه به تحصیل ادامه داد و کارشناسی ارشد توانبخشی را از همان دانشگاه دریافت کرد.
فتوح آبادی به عنوان پرسنل درمانی دانشگاه پزشکی شیراز در بیمارستان صحرایی مشغول به کار شد و همزمان به عنوان استاد یار دانشکده توانبخشی شیراز مطالعات ومقالات زیادی در خصوص توانبخشی و درمان ناتوانان جسمی در نشریه های معتبر داخلی و خارجی ارائه کرد.
محمدرضا برای اخذ دکترای توانبخشی با شرکت در آزمون مربوطه موفق به دریافت بورس تحصیلی برای اعزام به کشور استرالیا شد و در دانشگاه پزشکی ملبورن ادامه تحصیل داد.
او دکترای توانبخشی خود را اخذ و به ایران باز گشت و ضمن تدریس در دانشکده توانبخشی شیراز در سمت معاون آموزشی آن دانشکده نیز مشغول شد.
پس از چندین سال تدریس و خدمت در بخشهای توانبخشی ،خاصه بخشهای ویژه معلولین و جانبازان،نهایتا برای ادامه تحصیلات تکمیلی مجددا به استرالیا اعزام شد.
هم اکنون، این داریونی موفق در استرالیا مشغول به کار وتحصیل است.
لازم به ذکر است که فتوح آبادی از دوران دبستان تا کنون رشته ورزشی، فوتبال را دنبال و ادامه داده است.
دکتر فتوح آبادی از مؤسسین و بازیکنان شاخص سالیان دراز٫ تیم عقاب داریون بوده،و بازی وکاپیتانی در تیم فوتبال دانشگاه علوم پزشکی شیراز را در کارنامه ورزشی خود دارد.
وی،هم اکنون نیز به عنوان پزشک تیم فوتبال دانشگاه ملبورن،و مدیر درمانگاه تخصصی توانبخشی در کنار تدریس،مشغول است.
گفتنی است خدمات پزشکی دکتر محمدرضا فتوح آبادی به مردم ،معلولین،وجانبازان عزیز،خاصه هم محلی های خود( داریونی ها)در یاد و خاطر همه آنها مانده و همواره به نیکی از وی یاد می شود.

امتیاز کاربران: 4.1 ( 11 رای)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا