اخبارگزارشهمه

نامه دو عضو شورای شهر داریون و ارایه گزارش 6 ماهه به مردم

در پی سوال چالشی یکی از شهروندان داریونی از اعضای شورای شهر که در پایگاه خبری-تحلیلی داریون نما منتشر شد ابتدا امیدرضا کشاورزی رییس شورای اسلامی شهر داریون به بیان کارهایی که انجام شده بود پرداخت و امروز هم دو عضو دیگر شورا(نرگس افتخار و زهرا قربانی) به بیان کارهای انجام شده خود پرداخته اند.

در ادامه نامه خانم ها نرگس افتخار و زهرا قربانی دو عضو شورای ششم شهر داریون درباره عملکرد 6 ماه حضورشان در شورای اسلامی شهر داریون را می بینید:

ضمن عرض سلام و ادب به محضر کلیه شهروندان عزیز و شریف داریون، بنا به ایراد برخی گلایه مندی ها و بیان مطالبات تعدادی از شما سروران گرانقدر ، بر خود واجب می دانیم تا به نمایندگی از طرف کلیه اعضای محترم شورا توضیحاتی را در این خصوص جهت آگاهی شما بزرگواران ارایه کینم
در ابتدا باستحضار می رساند که بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری داریون که در سال گذشته توسط همکاران شورا و شهردار دوره پنجم تنظیم و به تصویب رسیده، به مبلغ ۷۰ میلیارد ریال (معادل هفت میلیارد تومان) است که تقریبا حدود ۴۰ الی ۵۰ درصد آن یعنی ۳/۵ میلیارد تومان، هزینه جاری تنها ۵۰ درصد باقیمانده که تقریباً ۳/۵ میلیارد تومان است، صرف امور عمرانی شهر خواهد شد.البته این در حالیست که شهرداری بتواند بودجه مصوب را محقق نماید و چنانچه تا پایان سال، تولید درآمد کمتر از بودجه مصوب باشد، سهم هزینه های جاری ثابت مانده و به ناچار سهم بودجه عمرانی کاهش یافته و از مبلغ پیش بینی ۳/۵ میلیارد تومان هم کمتر خواهد شد که با توجه به تورم بازار عملا با فرض تحقق کامل بودجه سهم عمرانی، عملا کارهای عمرانی بزرگی نمیتوان انجام داد.
و اما با توجه به گذشت حدود ۶ ماه از عمر ۴ ساله این دوره شورا، نمایندگان شما مردم عزیز، با صرف انرژی مضاعف ، ضمن نظارت بر عملکرد شهرداری، نسبت به پیگیری امور زیرساختی که در بازه زمانی میان مدت و بعضاً بلندمدت، محقق خواهند شد، به شرح زیر پیگیریهایی را انجام داده اند:
۱_ پیگیری احداث شهرک صنعتی بخش خصوصی در شرق خالدآباد که انشالله پس از بهره برداری ضمن ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه، موجب رونق اقتصادی منطقه داریون و خروج این شهر از انزوا و همچنین افزایش تردد و جذب سرمایه گذاران بومی و غیر بومی خواهد شد.
۲_ پیگیری ارتقای دهستان داریون به بخش داریون، که ضمن برگزاری جلسات مشترک با نمایندگان مردم شهرستانهای شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی و مدیران ارشد شهرستان و استان، موافقت وزارت کشور مبنی بر انجام این ارتقاء، گرفته شده که انشالله بزودی شاهد تصویب و اجرای آن خواهیم بود.
۳_ اختصاص زمین برای طرح مسکن ملی که زمینه ساز تأمین مسکن افراد واجد شرایط منطقه و تسهیل ازدواج آسان جوانان خواهد بود.
۴_ پیگیری خط انتقال انشعاب آب از سد درودزن به منطقه داریون که در حال حاضر در حال اجرای طرح است.
۵_ پیگیری چمن مصنوعی زمین فوتبال و احداث کتابخانه
۶_نظارت برحسن اجرای تعویض و اصلاح لوله کشی آب شرب شهر

ارادتمند مردم شریف شهر داریون

2 دیدگاه

  1. با سلام
    فکر کنم خانم های شورا درست متوجه سوال نشدند پرسیده شده کارهایی که به سرانجام رسیده نه کارهایی مثل بخش شدن وشهرک صنعتی که فعلا فقط در حد نامه و حرف وعکس بوده که بارها عکسهاشون در گروه ها ارسال کردن……

  2. شهریا شهرک صنعتی جایی باید ایجادشودکه اب فراوان داشته باشد مثلانزدیک دریا یا رودخانه پراب باشد نه جایی که اب شهرآن جیره بندی است و چاههای اب کشاورزی ان خشکیده است!!!
    محل شهرصنعتی جایی بایدباشدکه پساب صنعتی الوده ان اب شرب زیرزمینی مردم را بمرورزمان الوده نکندنه جای فعلی که درجوارچاه اب شرب مردم است!!
    چه صنایع کشاورزی ویاصنعتی دراینجا ایجادخواهدکه کمکی به کشاورزی ازبین رفته داریون داشته باشد و مکمل ان باشد!!!
    فرونشست زمین در منطقه داریون یک تهدیدجدی است که دراثر مصرف آب زیاد لایه های زیرزمینی ان درسالیان گذشته عنقریب رخ خواهد داد!!!
    با تصمیمات نسنجیده در تشدید آن تسریع نکنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا