اخبارگزارشهمه

عزاداری شب عاشورای 1401 در داریون

 در شب عاشورای حسینی شهر داریون غرق در عزا وماتم بود .

الهام فتحعلی

حجت الاسلام حمیدی نژاد امام جمعه منطقه داریون در سخنرانی امشب گفت : امام حسین علیه السلام و اهلبیت علیهم السلام خاندان جود و کرم هستند و به محبان خود حتی اگر غیر مسلمان هم باشند عنایت می کنند . مسیحیان و یهودیا ن و حتی هندوها برای آن حضرت نذر می کنند و حاجت می گیرند . محبت به سیدالشهدا آثار دنیوی هم دارد که این آثار دنیوی شامل همه ی محبین آن حضرت می شود . ما شیعیان نباید به محب امام حسین علیه السلام اکتفا کنیم بلکه باید پیرو آن حضرت باشیم و از اخلاق و رفتار سید الشهدا الگو بگیریم .

پس از سخنرانی امام جمعه داریون عزاداران حسینی در شب شهادت سید الشهدا و یاران وفادارش در خیابان های اصلی شهر به حرکت در آمدند و به عزاداری پرداختند.

شب عاشورا در هیئت عزاداری قمر بنی هاشم داریون

در شب عاشورای حسینی عزاداری و زنجیر زنی قدیمی ترین هیئت داریون جلوه دیگری داشت . استقبال اهالی اطراف حسینه ولی عصر وخصوصا جوانان مراسم شب عاشورای حسینی را پرشور و باشکوه کرده بود .

همه مردم آمده بودند . پیر و جوان .زن و مرد همه خود را به حسینیه ولی عصر (عج) رسانده بودند . نوحه های پر شور و هیجان بود . نوحه خوان ها و اغلب زنجیر زنان جوان بودند . مردم با صفا و بی ریا آمده بودند که علم عزای امام حسین علیه السلام که توسط پدران و اجداد و نیاکانشان برپا شده بود برزمین نماند .

همه ی قدیمی های داریون که اکنون دنیای فانی را وداع گفته اند در این هیئت خالصانه عزاداری کرده بودند مرحوم شیخ شکرعلی جهانی . سید عباس رضایی . سید فرج فرهادی . کل کرم عابدی . حاج علی آقا شکری . حاج علی آقا بذرافکن. خشنود بذرافکن . غلامعلی هاشمی . نمکی زارع . کاکاجان زارع و قدیمی ترهای که من به یاد ندارم در همین حسینیه عزای سید الشهدا را برپا داشتند و اکنون ارواح مطهرشان ناظر عزاداری فرزندان و نوادگان آنها بود .

در این مراسم که تا ساعت یازده و نیم شب ادامه داشت جلوه های از اظهار ارادت به سرورآزادگان جهان وجود داشت که قابل توصیف نیست . باید از اعضای هیئت امنا که زمینه ی این عزاداری با شکوه را فراهم کرده بودند تشکر کرد . اجرکم من الله

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا