اخبارگزارش

گزارشی کوتاه از موکب حضرت علی اصغر علیه السلام داریون

موکب حضرت علی اصغر علیه السلام در خیابان کشاورز شهر داریون قرار گرفته است .

یوسف بذرافکن

این موکب متعلق به مجمع منتظران حضرت قائم (عج) است. از خوبی های این موکب این است که فعالیت آن به ایام محرم محدود نمی شود و در تمام ایام شهادت ائمه اطهار علیهم السلام و همچنین جشن و اعیاد اسلامی و میلاد چهارده معصوم تقریبافعالیت دارد و به توزیع غذای نذری . چای . شربت می پردازد .

از مزیت های دیگر این موکب آن است که در کنار پذیرایی و توزیع نذورات در مناسبت های مختلف گاهی مراسمی همچون پویش سه شنبه های مهدوی و اجرای سرود و طبخ غذا هم در این موکب انجام می شود .

در واقع موکب حضرت علی اصغر علیه السلام به یک مرکز فرهنگی و مذهبی تبدیل شده است و مجمع منتظران حضرت قائم عجل الله تعالی فرجه و فعالین فرهنگی در این موکب به ارائه خدمت مشغول هستند .

آقای عبدالله کاظمی و فعالین مذهبی و فرهنگی در این موکب به انجام فعالیت مشغول هستند . این موکب تا حدودی کمبود فضا برای فعالیت های فرهنگی و مذهبی را در کنار مساجد و حسینیه ها جبران کرده است .

اگر مسجد سید عباس . مسجد جنب آتش نشانی و در القرآن واقع در حسینیه والده کهندل بذرافکن و موقوفه مرحوم حاج جهانبخش مطبوع هم به مراکز فرهنگی و مذهبی اضافه شوند شاهد یک جهش فرهنگی و مذهبی خواهیم بود هر چند کانون وحدت آموزش و پرورش هم نیاز به ساختمان مستقل دارد و کمبود کتابخانه در این شهر کاملا محسوس است . لازم است مسوِلین شهر برای کمبود مراکز ورزشی و تفریحی شهر چاره اندیشی کنند .

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا