اخبارهمه

امام جمعه داريون: پرداخت زكات واجب است

خبرنگار:احمدرضا ارج زاده|عكس ها: روح الله قرباني/

نماز عبادی سیاسی جمعه در منطقه داریون با حضور پرشور مؤمنین ولایتمدار این منطقه برگزار شد . به گزارش داريون نما امام جمعه داريون ابتدا دعای سلامتی امام عصر (عج)را همراه با نمازگزاران زمزمه کرد و همه مؤمنین را دعوت به تقوای الهی و دوری از محرمات نمود.

امام جمعه منطقه داریون با بیان اینکه اگر کسی با تقوا باشد در زندگی دلهره ای ندارد اظهار داشت : مشکل ما این است که متقی نیستیم و کسی که با تقوا است در زندگی دچار گناه نمی شود. خطیب نماز جمعه داریون تأکید کرد دستوراتی که از سوی خداوند متعال نازل شده واجب است که انجام دهیم و به آن عمل کنیم.

حجت الاسلام عزیزی با بیان اینکه پرداخت زکات جزء واجبات است تصریح کرد : چندین هفته است که در رابطه با موضوع پرداخت زکات در خطبه های نماز جمعه صحبت کرده ام و باز هم همه شما مؤمنین را به پرداخت زکات مال خود دعوت می کنم.

وي گفت : مؤمنین با پرداخت زکات نه تنها از اموالشان کم نمی شود بلکه موجب افزایش رزق و روزی و همچنین اضافه شدن اموالشان می شود.

نماينده ولي فقيه در داريون با بیان اینکه نازل شدن باران به دستور خداوند متعال است تأکید کرد پرداخت زکات نیز از دستورات خداوند است که واجب است به آن عمل شود.

وي گفت : یکی از مصارف زکات خرید جهیزیه زوج های جوان است که در اقوام هستند و از لحاظ مالی قادر به تهیه جهیزیه خود نيستند.

 امام جمعه منطقه داریون با بیان اینکه افرادی هستند كه مستحب را ادا می کنند ولی ترک واجب می کنندتأکید کرد: افرادی هستند که پول بابت هزینه های هیئت ،مساجد و حسینیه ها می دهند ولی از دادن زکات غافل اند.

نماينده ولي فقيه در داريون در خطبه دوم نماز جمعه به بیان مناسبت های برگزار شده و مناسبت های آتی و همچنین اشاره ای به سخنان مقام معظم رهبری که در سالروز ارتحال حضرت امام (ره) بیان کرده بودند،داشت. وی گفت : مراسم حسنه اعتکاف را پشت سر گذاشتیم و بحمدالله استقبال نسبتاً خوبی در این منطقه و دیگر نقاط این مرزو بوم داشته ایم و اکثریت معتکفین را جوانان تشکیل داده بودند.

نماینده ولي فقیه با اشاره به برگزاری مراسم ارتحال حضرت امام (ره) در منطقه داریون اذعان کرد: از همه عاشقان ولایت که در مراسم ارتحال حضرت امام شرکت کرده بودند تقدیر و تشکر به عمل می آورم.

حجت الاسلام والمسلمین عزیزی با اشاره با سالروز شهادت آیت الله مشکینی اظهار داشت : خداوند روح این بزرگ مرد را با اولیاالله محشور گرداند.وی گفت روز 19 خرداد به نام روز محیط زیست نام گزاری شده است و یکی از معضلات امروزه مصرف زیاد دخانیات در جامعه ایران است. وی با اشاره به اینکه اوقات فراغت جوانان ونوجوانان در ایام تابستان نزدیک است تأکید کرد :افرادی که به مصرف دخانیات دچار هستند از همین الان برای ترک دخانیات برنامه ریزی کنند تا محیطی سالم را برای فرزندان خود فراهم کنند.

 

1 دیدگاه

  1. سلام

    بنده یکی از ارادتمندان حاج آقای عزیزی و از دوستان ایشان هستم امیدوارم قدر ایشان در منطقه دانسته شود و به محضر ایشان سلام برسانید .

    ان شاله در امر تبلیغ و ارشاد موفق باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا