اخبارهمه

شجاعت در مقابل کجروی ها،صراحت لهجه و…

نماز جمعه این هفته با حضور انبوه مردم ولایت مدار شهر و منطقه داریون، روحانیون معظم، خانواده های معزز شهدا،دانشجویان و دانشگاه هیان، دانش آموزان، فرهنگیان، مسؤلین محترم ادارات دولتی داریون، بسیجیان، نیروی انتظامی و اعضای شوراهای شهر و روستا و سایر اقشار مردم و روستا های هم جوار، به امامت حجت الاسلام و المسلمین فخرالدین اسدی امام جمعه منطقه داریون برگزار شد.

خطبه اول:
خطیب جمعه در ابتدای خطبه اول ضمن دعوت و سفارش مردم به رعایت تقوی و دوری نماز گزاران از محرمات، این خطبه را با تشریح سلسله مباحث هفته های گذشته مبنی بر اینکه چهار عضو از اعضای بدن انسان{زبان، چشم، شکم، قلب} اگر کنترل نشوند اکثر گناهان از این چهار عضو نشأت می گیرد…. این هفته حق شکم و آثار سوء آن را طبق آیات: “ان المسرفین هم اصحاب النار و ان المبذرین کانوا اخوان شیاطین و کلوا واشربو و لاتسرفوا “و روایات معصومین علیهم السلام بیان کردند: که بنای دین مبین اسلام بر اکل و خوردن مال حلال و دوری از اسراف و تبذیر است و در خوردن مال حرام از نظر دین مبین اسلام شفاعتی نیست من جمله خوردن حیوانات حرام گوشتی نظیر: خرگوش، جوجه تیغی(به زبان محلی چوله)، گراز، مشروبات الکلی و غیره…. که متأسفانه عده ای حریم خداوند را رعایت نمی کنند و دچار امراض صعب العلاج و گرفتاریهای زندگی اجتماعی، بوهای متعفن بدن و دهان می شوند؛که سرچشمه همه این مصائب خوردن اموال و تغذیه های حرام است….. حاج آقا اسدی در ادامه به بیان رعایت حقوق شکم، با اشاره به حدیث گهربار پیامبر(ص): ” المعده بیت کل داء و الحمیه راس کل دواء” گفت: حق شکم این است که غذای سالم و پاکیزه را با عدم پرخوری و اسراف تناول کرد و رعایت این موراد از هر داروئی بهتر است و اگر رعایت نشود اثرات سوئی من جمله: ۱- طغیان گری و شهوت پرستی ۲- سبک سری و کم عقلی ۳- سلب توفیق در عبادات ۴- عدم پذیرش حق ۵- غلبه کفر بر ایمان ۶- گرفتاری امراض صعب العلاج ۷- عدم موفقیت و پیشرفت در کارها…….و اگر حق شکم رعایت شود دارای اثرات سودمندی من جمله: ۱- رقیق القلب بودن ۲- توفیق در انجام عبادات ۳- استجابت دعا ۴- ازدیاد و افزایش علم و نافع بودن آن ۵- بیاد فقرا بودن ۶- صحت و سلامتی بدن و دوری از امراض….

hajaghaasadi11
خطبه دوم:
خطیب جمعه منطقه داریون در خطبه دوم، ضمن دعوت مجدد مردم به رعایت تقوای الهی، به مناسبت تأسیس نهاد انقلابی کمیته امداد در ۱۴اسفند ۵۷ به فرمان امام خمینی(ره) اشاره کرد: به برکت این نهاد انقلابی بخشی از خانواده های بی سرپرست و ایتام، سر و سامان گرفته اند و با دادن وام های اشتغال زائی عده ای نیز به خود کفائی رسیده اند.

وی همچنین به مناسبت هفته نیکوکاری، به خیرین و مسئولین جمع آوری هدایای نیکوکاری توصیه کرد: ضمن دقت در جمع آوری نذورات و هدایا، مراقب باشند در تقسیم آن بین ایتام و نیازمندان واقعی، عدالت رعایت شود.وخیرین و کسبه های داریونی نیز در این ایام آخر سال و در آستانه سال نو، با مساعدت های خود در این امر خدا پسندانه مشارکت کنند و دل ایتام و فقرا را شاد کنند.

خطیب جمعه در ادامه با اشاره انجام مراسمات مذهبی گفت: بهترین الگو در این خصوص مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید هستند که در انجام مراسمات هم از منبری روحانی و هم از مداح استفاده می کنند.

وی در ادامه با تبریک هفته منابع طبیعی ودرخت کاری، گفت :  باید همه حافظ منابع طبیعی باشیم و در این ایام هرکس می تواند درختی غرس کند.
حاج آقا اسدی در باب مسائل منطقه ای توصیه ای نیز به دواطلبان نامزدی در انتخابات شوراهای شهر و روستا داشت و در این خصوص گفت: داشتن مدرک تحصیلی شرط لازم هست ولی شرط کافی نیست وباید شرائط دیگری نظیر:۱- تدین و اعتقاد به مبانی دین اسلام ۲- شجاعت در مقابل کجروی ها ۳- بیان خوب و صراحت لهجه در استیفای حقوق مردم ۴- ظاهر خوب و پوشش اخلاقی در عرف اسلامی و مردمی۵- عدم شعار و عدم تخریب دیگران وغیره…… داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا