ديدگاه

دوران غيبت امام عصر(عج)

يوسف بذرافكن/

دوران امتحانات بزرگ دردوران غیبت امام عصر (عج) که امام از نظر ها پنهان است و منتظران در انتظار ظهور اویند چون این امر به درازا می کشد ،افکار و دعوت ها ی باطل د رمیان مسلمانان پدید می آید و گروهی گمراه می شوند .

در این دوران ،شرایطی به وجود می آید و اوضاعی بر جوامع حاکم می شود که نگاه داشتن دین و ایمان بسیار دشوار می شود ،بیشتر مردمان به انگیزه ها ی گو ناکون ،ایمان دینی خویش را در زندگی از دست می دهند و دینداری را کنا ر می نهند (بحار الانوار ج52ص 259).

مهمترین انگیزه ای که سبب می شود در دوران غیبت دینداران با آزمایش های اعتقادی وعملی بسیار رو به رو گردند ،عبارتند از: گسترش زمینه های نا با وری ،افزایش انحراف و گریز از دین ،ستیزه جویی با دینداری . پس قانون آزمایش و غربال شدن مومنان در ظرف زمانی غیبت که گمراهی و ستم ها هجوم می آورد نقش اساسی و زیر ینایی دارد . به فرموده ی پیامبر اکرم (ص) ، چشم به راه فرج داشتن ، همراه با صبر و استقامت ، عباد ت است ( بحار الانوار ج52ص145) . نتیجه آن که پیدایش فرق ضاله که مسلمانان را به سوی گمراهی سوق می دهند و به روشهای گو ناگون سعی در ایجاد شبهه در زمینه ی مهدی موعود (عج ) دارند نمونه های از بروز این امتحانها است که باید شیعیان با ارتقاء آگاهی و شناخت دینی در مقابل آنها پیروز و سر بلند آمده و اعتقادات پاک وناب خود را از تیر رس این انحرافات نجات داده و ایمان خود را به وعده های دروغین مادی و دنیوی نفروشند در این میان نقش روحانیت آگاه و متدینین حوزه و دانشگاه و سایر اقشار در آ گاهی بخشی به مردم و به ویژه نسل جوان برای ایستادگی در مقابل آزمایش های دشوار و فتنه های عصر غیبت کبری امام زمان ( عج ) بسیار مهم و ضروری است .

اين مطلب را اينجا هم ببينيد.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا