تربر جعفری

امام جماعت روستای تربر جعفری: پرداخت زکات درمان تمام درد های اقتصادی جامعه است

خبرنگار:احمدرضا ارج زاده/
به منظور اجرای طرح زکات و آشنایی عموم مردم با این طرح  یک گردهمایی با حضور مجید محمدی معاون کمیته امداد امام خمینی(ره)منطقه چهار شیراز،حسن زارع مسول کمیته امداد امام خمینی (ره) منطقه داریون ،حجت الاسلام والمسلمین قریب شاهی امام جماعت روستا و همچنین اهالی روستا بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجدالمهدی روستا برگزار شد.

به گزارش داریون نما در این گردهمایی ابتدا حاج آقا قریب شاهی مطالبی در ارتباط با پرداخت زکات ایراد نمود.وی گفت : گفتن زبانی الله اکبر کافی نیست و نباید این ذکر فقط زباناَ گفته شود و باید در عرصه عمل نیز اجرا شود با دادن خمس ،زکات و صدقه نشان از اجرای عملی این ذکر است.

امام جماعت روستای تربر جعفری اظهار داشت : پرداخت زکات اموالی که با ریختن عرق پیشانی بدست آمده بسی شایسته تر و والاتر از پرداخت زکاتی است که معلوم نیست این اموال چگونه بدست آمده اند.

حجت السلام قریب شاهی در خصوص اهمیت زکات تاکید کرد:همانطور که به نماز اهمیت می دهیم باید به پرداخت زکات نیز اهمیت بدهیم لذا نماز بدون پرداخت زکات از بهره معنوی کمتری برخوردار است.

در ادامه حسن زارع مسول کمیته امداد امام خمینی منطقه داریون به بیان برنامه هایی در ارتباط با اجرای این طرح در منطقه داریون پرداخت.

وی گفت طبق برنامه های صورت گرفته در تاریخ های مشخص شده به روستاهای تابع داریون می رویم و عموم مردم را در اجرای این طرح راهنمایی و یاری می کنیم.

در پایان مجید محمدی معاون کمیته امداد امام خمینی منطقه چهار شیرازدر ارتباط با این طرح گفت :شما اهالی روستای تربر جعفری می توانید با کمک دهیاری ، شورای اسلامی و همچنین هیئت امنای مسجد یک حساب بانکی افتتاح کنید و همه مردم زکات اموال خود را به این حساب واریز کنند و طبق قانون طرح زکات ،کمیته امداد معادل این پول به اضافه اصل پول را به این روستا بر می گرداند تا در اجرای طرح های عمرانی روستا صرف شود .

وی گفت: در صورت اجرای طرح زکات در این روستا ،اگر عمران آبادانی در روستا از تخصیص پول طرح زکات صورت گرفت حتماَ شورای اسلامی و دیگر مسولین اخبار این عمران و آبادانی را به سمع و نظر عموم مردم برسانند تا مردم متوجه شوند که این طرح کارآمد است و با این کار در عمران و آبادانی روستای محل زندگی خود پیش قدم هستید. در حاشیه :در پایان این گردهمایی دو جلد قرآن مجید تبرک شده حرم حضرت معصومه (س)توسط حاج آقا قریب شاهی به دو نفر از حضار شرکت کننده در گردهمایی اهدا شد. همچنین دو تن از کارمندان جهاد کشاورزی داریون در این گردهمایی حضور داشتند.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا