دودج

دو خبر از روستاي دودج

خبرنگار علي مختاري|

برگزاري نماز عيد قربان در دودج

به گزارش داریون نما،مردم مومن و ولایتمدار روستای دودج همزمان با سراسر کشوربا حضور خود در مسجد علی ابن ابیطالب(ع)نمازعید قربان را به امامت حجت الاسلام والمسلمین کشاورز اقامه کردند.
مردم بصیر و انقلابی دودج بار دیگربا حضور پر شور خود فصل دیگری از اطاعت و بندگی را در عیدی که نوید بخش سعادت و سربلندی امت اسلامی است رقم زدند.

واكسيناسيون تب برفكي گاوهاي شيرده و پرواري در دودج

واکسیناسیون تب برفکی گاوهای شیرده و پرواری در روستای دودج آغاز و تا پایان هفته جاری خاتمه خواهد یافت .

به گزارش  داریون نما ،دهیار دودج با اعلام این خبرافزود: در این طرح4هزار راس گاوشیرده و پرواری واکسینه شده و با ادامه این روند تا پایان هفته جاری خاتمه خواهد یافت.

داراب سعدی هدف از اجرای این طرح را  پیشگیری و کنترل بیماری تب برفکی دانست و اظهار داشت: این بیماری ویروسی واگیردار می تواند در دامهای سنگین، سبک و به طور کلی نشخوارکنندگان باعث بیماری شدید شود.

دامپزشک این طرح نیز گفت:بیماری تب برفکی بسیار عفونی و بشدت واگیراست که به لحاظ اقتصادی یکی از موانع اصلی در تامین بهداشت و تولید دام و فروارده های دامی محسوب می شود.

احمد زارعی در ادامه افزود:این بیماری سبب کاهش شدید تولید دام شده و نقش اساسی در تجارت دام و فراورده های خام دارد.

وی در خصوص عوارض این بیماری گفت: کاهش وزن، کاهش تولید شیر و ایجاد تلفات در بره و بزغاله ها از عوارض تب برفکی است.

این دامپزشک اظهار داشت : بر اساس برنامه های از قبل پیش بینی شده اجرای طرح واکسیناسیون تب برفکی جزء سیاستهای مبارزه با بیماری دامپزشکی است.

گفتنی است که طرح واکسینه کردن تب برفکی از طرف دامپزشکی شهرستان شیراز و با همکاری شرکت تعاونی تامین نیاز دامداران روستای دودج در حال انجام است .

5 دیدگاه

  1. باز باران . بارش های پراکنده باران در دیشب و امروز نوید یک سال خوب و پر برکت را می دهد . هر چند این بارش ها اندک و پراکنده است اما چون زودتر از سالهای گذشته آغاز شده است اگربا فضل خداوند مهربان ادامه دار بوده و با مقدار بیشتر نا زل شود می تواند به خشک سالی های سالهای اخیر پایان دهد و منطقه محروم داریون که اقتصاد آن بر پایه کشاورزی و دامپروری استوار است را از بحران خشکسالی نجات دهد .

  2. سلام خدمت تمام دودجی های عزیز ای کاش دودج هم گاز کشی میشد تا مردم از کپسول راحت می شدند ان شاالله

      1. سلام دوست عزیز چرا اینقدر نا امید چرا هزار سال دیگه انشاء الله داریون شده به زودی نوبیت دودج و روستاهای اطراف هست فقط باید امید داشت و پیگیری کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا