گزارشهمه

گويا محشر كبري برپا شده بود+تصاوير عزاداري عاشورا در داريون

عكس و خبر:يوسف بذرافكن|

گذشت زمان نمی تواند همه چیز را به بدست فراموشی بسپارد، گاهی گذر زمان برخی ا ز حوادث را تازه تر می کند گویا هر سال که محرم فرا می رسد خون مظلومان کربلا تازه تر می شود و خون به ناحق ریخته شده سرور و سالار شهیدان با ر دیگر خونی تازه را در رگهای امت پیامبر (ص)به جریان می اندازد و همان طور که آن حضرت فرمود :اگر دین جدم پیامبر جز کشته شدن من پایدار نمی ماند پس ای شمشیرها بیا ئید و مرا در بر بگیرید .

این خون امام حسین علیه السلام و یاران وفا دارش است که دین پیامبر (ص) را پایدار و زنده نگه داشته است . هرچند قرن هااز عاشورای شصت و یک و هجری می گذرد اما هر سال که عاشورا فرا می رسد با زهم ندای «هل من ناصر ینصرنی »فرزند پیامبر اکرم (ص) بار دیگر به گوش می رسد ، اگر در آن روز فقط هفتاد و دو تن به آن ندا پاسخ دادند اماامروز میلیون هاآزاده در سراسر جهان به آن ندا پاسخ می دهند .

در عاشورای سال ۱۴۳۴هجری قمری مردم عاشق خاندان عصمت و طهارت در منطقه داریون در سوگ مقتدا و مولایشان حضرت حسین ابن علی علیه السلام و یاران وفادارش به عزاداری و سوگواری پرداختند ، هیئت های متعدد سینه زنی و زنجیر زنی از آغاز بامداد با شکوه ونظم خاصی از شهر داریون و روستاهای حومه به طرف آستان مقدس امامزاده ابرهیم علیه السلام به راه افتادند و با سرور آزادگان جهان حضرت حسین ابن علی علیه السلام پیمانی مجدد بستند، دراین مراسم با شکوه همه ی مردم عاشق خاندان عصمت و طهارت از پیر و جوان ، زن و مرد ، خرد و کلان حضور داشتند و مغازه و محل های کسب یک پارچه تعطیل بود ، حتی داریونی های مقیم شیراز و شهر های دیگر خود را به انبوه عزاداران حسيني رسانده بودند . سیل جمعیت سیاه پوش مانند دریایی خروشان موج می زد و فریاد حیسن حسین آنها به عرش می رسید .

گویا محشر کبری بر پا شده بود ، مردم عزادار در عزای عظمی فرزند پیامبر بر سر و سینه می زند و می گریستند ، در هنگام ظهر به یاد نماز ظهر عاشورا امام حسین علیه السلام و یارانش به نماز ایستادند و نماز ظهر و عصر را به اما م جمعه منطقه داریون حجت الاسلام حاج آقا عزیزی اقتدا کردند و در پایان با حضور در گلزار شهدا برای آن به خون خفتگانی که به سرور و سالار شهیدان عالم لبیک گفته بودند از خداوند بزرگ طلب درجات عالی و مغفرت نموده و برای درگذشتگان خود طلب آمرزش نمودند .

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا