اخبار

شرایط نامزدهای چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا

جلیل زارع|

1- تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران
2-حداقل سن،25 سال تمام
3-اعتقاد و التزام عملی به اسلام و ولایت مطلقه فقیه
4-ابراز وفاداری به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
5-دارا بودن سواد خواندن و نوشتن برای شورای روستاهای تا دویست خانوار و داشتن مدرک دیپلم برای شورای روستاهای بالای دویست خانوار، داشتن حداقل مدرک فوق دیپلم یا معادل آن برای شورای شهرهای تا بیست هزار نفر جمعیت، داشتن حداقل مدرک لیسانس یا معادل آن برای شورای شهرهای بالای بیست هزار نفر جمعیت
6-دارا بودن کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت دائم از خدمت برای مردان
تبصره 1) اقلیت های دینی شناخته شده در قانون اساسی، به جای اسلام باید به اصول دین خود اعتقاد و التزام عملی داشته باشند.
تبصره 2) اعضای شوراها، باید در محدوده حوزه انتخابیه خود، سکونت اختیار نمایند. تغییر محل سکونت هر یک از اعضای شورا، از محدوده حوزه انتخابیه به خارج از آن، موجب سلب عضویت خواهد شد.
… در ضمن، بر اساس ماده 28 قانون،برخی از اشخاص (صاحبان برخی مشاغل) به واسطه مقام و شغل خود، قبل از استعفا ،از داوطلب شدن برای شوراهای اسلامی شهر و روستا، محرومند که به علت جلو گیری از طولانی شدن این مکتوب، از بیان آن صرف نظر می گردد.

7 دیدگاه

  1. چرا این شرایط در داریون رعایت نمی شود؟ چرا کسانی که در داریون سکونت ندارند در شش سال قبل عضو شورا بودند ؟ چرا هم اکنون کسانی نام نویسی کرده اند که ساکن داریون نیستند ؟

  2. من خودم دیدم که در دوره گذشته کاندیدا ها اقوام خود را از همه جا حتی خارج از استان برای رای دادن می آورند و کسی هم نظارت نمی کرد .شتر دیدی ندیدی .

  3. با سلام
    مهمترین ضمانت اجرای قانون خود مردم هستند که باید اگر جایی خلاف قانونی صورت می گیرد بی خیال رد نشوند و ان موضوع را اطلاع رسانی وبا کمک دیگران پیگیری کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا